Med standard menar jag de vanlig pizzeriorna som servera pizza, kebab, sallad, rulle nån enstaka hamburger tallrik, samt några alacarte rätter på menyerna som grillbiff lövbit oxfile pommes ris och sås
Man hör ganska ofta svensken generellt säga att jag äter den typen av mat kanske 1 gång i veckan eller en gång varannan vecka eller väldigt sällan. Men de äter tex gärna lunch varje dag på en thairestaurang eller husmans restaurang mm ställen som servera vanlig mat iifrån olika kulturer samt varierat varje dag till lunch eller takeaway eller kanske tom i fryslådor efter lunch
Jag äter inte på pizzeria om det är inte en väldigt exklusiv kebab eller pizza eller nåt nytt ställe eller att man är ute på resande fot liksom
A. Hur klara sig dessa pizzerior ekonomiskt relativt andra lunchställen ?
B. Hur ser det ut hos er där ni bor ? Tycker ni det finns för många pizzerior som är mediokra och egentligen kopior i smak av smaklösa enkla pizzerior men som ändå står stadiga kvar ?
C. Känns som dessa pizzerior avses som sällanköps mat relativt andra restauranger ?
Växer sådana här standard pizzerior ännu som smakar inget speciellt alls + väldigt dyrt idag + väldigt lite jobb att göra det hemma själv om man har grejerna inkl degen (degen sköter sig själv 99% av tiden)
Senast redigerad av Sladdaren 2023-08-09 kl. 11:07.