2023-08-09, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Vem är favoriten då? Tjuren Ferdninand eller KalliJanka?

Favoriten var ju Arne weise. Men det är ju inte lika aktuellt längre. Men jag gillar hela programmet. Det är egentligen den enda livlina jag har tillbaka till barndomen.
Citera
2023-08-09, 11:56
Bannlyst
Citat:
Vem är favoriten då? Tjuren Ferdninand eller KalliJanka?

Ingen av dom, han måste vara ironisk. Både av dom är negrer ändå.
Citera
2023-08-09, 11:57
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenskrigare2
Nästa år ska SVT sända OS, arrangera Eurovision samt spara 100 miljoner till 2025. Jag är inte ekonom men jag tror de har vad vi ungdomar kallar pengarknas. Jag har egna erfarenheter av att pengarna tar slut och förstår hur det känns nu när SVT redan har förlorat sin största tittarsuccé på många år Bäst i test till TV4.

Rättigheterna till Kalle Ankas jul omförhandlas varje år, enligt en intervju med programdirektör Eva Beckman. Disney har en utmärkt förhandlingsposition som äger en svensk tradition, det liknar närmast utpressning, kan jag tänka mig. Det är en företagshemlighet exakt vad Kalle anka kostar men Disney är erkänt pissdyra satar med egna advokater.

Samtidigt har SVT låtit producera en heltimme tecknad Astrid Lindgren-film som ska premiärvisas på julafton. Premiär 2023. Tanken är att Jul med Astrid Lindgren ska bli en jultradition. Vilken plats i jultablån programmet får är inte offentligt än. Kanske klockan tre blir ledig?

Programdirektör Eva Beckman säger i nämnda intervju att hon tycker det är konstigt att Kalle Ankas jul kan ses på Disney plus året om. Och det har hon rätt i. Att ersätta utrikiska Kalle med pursvenska Astrid Lindgren går också i linje med det nya nationalistiska Sverige.

Min teori är att Kalle Anka ersätts med Astrid Lindgren med start 2023.

Men det här är bara en gissning. Inga kravaller snälla. Och inga onödiga kommentarer om den svarta dockan tack. Vad tror ni, ersätts Kalle med Astrid Lindgren i år?
SvT ska tyvärr inte sända Os nästa år
Citera
2023-08-09, 11:58
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mezzox
Favoriten var ju Arne weise. Men det är ju inte lika aktuellt längre. Men jag gillar hela programmet. Det är egentligen den enda livlina jag har tillbaka till barndomen.
Ja, Arne var ju en legend. Pekade med hela handen och tog ingen skit.
Citat:
Ursprungligen postat av NightLion
Ingen av dom, han måste vara ironisk. Både av dom är negrer ändå.
Jag tror du blandar ihop det med The Cosby Show?
Citera
2023-08-09, 11:58
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Och bolsjeviken Karl-Bertil är inte att betrakta som woke-skräp?
Säkert en del flashbackare som blir fuktiga i ögonvrån av de där flaggorna på gengasbilen.
Citera
2023-08-09, 12:00
Medlem
sanningenskrigare2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
SvT ska tyvärr inte sända Os nästa år
Förlåt, det gäller från 2026 inser jag nu. Vinterspelen i italienska alperna, inte sommarspelen i Paris. Ska bestraffa mig. Piskrappa stora röda streck över min ryggtavla. Tack för påpekandet.
Citera
2023-08-09, 12:02
Medlem
sanningenskrigare2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Säkert en del flashbackare som blir fuktiga i ögonvrån av de där flaggorna på gengasbilen.
Märklig tidsmarkör med nazistvimpel med tanke på att gubben, Karl-Bertils far, tittar tv. Dumburken kom på 50-talet och då hade man slutat med nazism och allt var frid och fröjd.
Citera
2023-08-09, 12:03
Bannlyst
Citat:
Ja, Arne var ju en legend. Pekade med hela handen och tog ingen skit.

Jag tror du blandar ihop det med The Cosby Show?

USA har ju ensam hemma på julen, föredrar den mer eller andra julfilmer, måste det vara kalle anka varje år. Sinnessjukt ju att man ens orkar se det varje år. xD
Citera
2023-08-09, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OppVaskeKluten
Tur man har en gammal inspelning kvar. Före censuren till och med

Håll JÄVLIGT hårt i det VHS bandet. Kan bli värt stålar med tiden.
Kopiera och lägg över på fil.
Citera
2023-08-09, 12:11
Medlem
Tror inte Kalle försvinner på julafton, även om jag inte skule sakna det.efter att ha sett på det i en massa år.
Skulle där emot sakna Svensson Svensson och Karl Bertil Jonssons julafton. Det ger en iallafall en någon form av julkänsla. För resten av tv kvällen på julafton,
Är tröttsamt med säskaps resan på 4, eller Göta kanal film man såg på bio när det kom
Citera
2023-08-09, 12:14
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Och bolsjeviken Karl-Bertil är inte att betrakta som woke-skräp?
Det är åtminstone svenskt Woke-skräp isåfall.
Amerikaniseringen av Sverige behöver vi knappast påskynda genom att trycka på våra barn det.
Citera
2023-08-09, 12:22
Medlem
flashmaners avatar
Det är väl alldeles utmärkt om Kalle Anka ersätts med en timme tecknat Astrid Lindgren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in