2023-08-09, 11:48
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
1998 minns jag fortfarande just för att det bokstavligen regnade varje dag, Varje jävla dag. Och för att jag hade handskar på mig när jag cyklade till festen på midsommarafton

Den här sommaren är fantastisk i jämförelse.
Det håller jag absolut med om. 8-15/7 var åtminstone riktigt varma dagar. Nu känner man ingen vörme i solen och vinden är kall. Vidrigt.
Ja, 1998 går till historien som hårresande sommar.
Citera
2023-08-09, 12:06
Medlem
KuReLuBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Sveriges television har alltid varit propaganda. Det har bara blivit mer tydligt med internets utveckling.
Lägligt att de gjorde om avgiften till skatt också. Otroligt magstarkt att inget parti utom SD opponerade sig. Men när jag tänker efter så är det helt rimligt då alla sitter i samma båt.
Citera
2023-08-09, 12:08
Medlem
slagskotts avatar
Vi har misshandlat den här planeten riktigt illa de sista 100 åren, självklart har vi varit medskapande i väder och klimat, det vet jag att inte alla tror men så är det(nog)

Minns när jag var liten, då köpte vi oblekta kaffefilter och sorterade sopor och med detta trodde vi att vi gjort vår del men inte fan
Citera
2023-08-09, 12:15
Nu när sommaren inte blev så varm som de hade förutspått, då gäller det att ta nya klimatpoäng.
Citera
2023-08-09, 12:23
Medlem
Sam.Boyds avatar
När varm torr luft från söder krockar med kall fuktig luft från nordatlanten uppstår denna typ av väder.

I en medialt hopkopplad värld där varje person med en mobiltelefon är ett ”TV-team” på plats. har bevakningen aldrig varit så täckande.

Den stora frågan är varför spelar Svt o de övriga mediahusen med i att sprida klimatskräck i samhället?
Istället för att kritiskt granska o sätta ljuset på de riktiga o viktiga miljöfrågorna.
Citera
2023-08-09, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hur många dog av hans?

Man kan faktiskt dö psykiskt också.
(Afghaner kan åtminstone).
Citera
2023-08-09, 12:28
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Det måste vara jobbigt för dig när dom faktiskt namnger sina källor och du inte klarar av att hantera det. SVT och SR har väldigt klara regler för sina journalister, och system för att påvisa att dom bröt dom och hur man kan kritisera det.

Du kommer aldrig använda dom eftersom nån kommer sitta och läsa lusen av dig om hur källor, nationellt intresse och och det journalistiska objektivitetsmålet funkar.

Men visst det är säkert en konspiration...

Eller så kan du kontakta meterologiska institut, klimatforskare, marina forskningsinstitut i Sverige och geologer... men du kommer inte göra det heller för att du kommer skrattas hela vägen tillbaka till 4chan, twitter och alla andra platser där folk tror "bevis" är att någon som skriver "dr" framför namnet och skriker jättehögt.

Läs en bok. Prata med folk. Sluta fantisera om din egen påhittade kompetens.

Det här är ju inget nytt.
Har ju hänt flera gånger tidigare. Och det har varit värre tidigare.

Media får det att låta som att detta aldrig har hänt tidigare.

Det är helt inom dom naturliga variablerna.

Men media blev väl besvikna när inte extremdödsklimatflrändribgshettan slog till i Sverige.
Och juli va ovanligt kall.

Så nu blev dom glada när det kom till regn.
Då går det nämligen att skriva om dödsregnklimatföröndringaextremvattnet
Citera
2023-08-09, 12:46
Medlem
Snabbalirarens avatar
Klimatet och vädret har ändrats fram och tillbaka i alla tider, det har varit både varmare och kallare än vad vi har nu i historien. Denna klimathysterin är en del av vänsterliberalernas och etablissemangets agenda att försöka straffa vanliga svenskar att begränsa sig i vardagen men onödiga skitsaker som vi ska göra.
Citera
2023-08-09, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Det måste vara jobbigt för dig när dom faktiskt namnger sina källor och du inte klarar av att hantera det. SVT och SR har väldigt klara regler för sina journalister, och system för att påvisa att dom bröt dom och hur man kan kritisera det.

Du kommer aldrig använda dom eftersom nån kommer sitta och läsa lusen av dig om hur källor, nationellt intresse och och det journalistiska objektivitetsmålet funkar.

Men visst det är säkert en konspiration...

Eller så kan du kontakta meterologiska institut, klimatforskare, marina forskningsinstitut i Sverige och geologer... men du kommer inte göra det heller för att du kommer skrattas hela vägen tillbaka till 4chan, twitter och alla andra platser där folk tror "bevis" är att någon som skriver "dr" framför namnet och skriker jättehögt.

Läs en bok. Prata med folk. Sluta fantisera om din egen påhittade kompetens.

Det är lite lustigt att det hölls en pressträff om målen för ny kärnkraft och våran opatiska och sakliga Public Service-media i form AV SVT har inte nämnt ett ljud, inget reportage eller direktsändning. Tycker det talar sitt tydliga språk hur opatiska de är och det gäller även vissa andra pressträffar som de undviker, kan komma ett litet reportage senare men det är för att de andra medierna redan gått ut med nyheten så de blir tvingade annars ser det illa ut. Det kommer komma om kärnkraften också då SR nämt den i sina nyhetsändningar men de håller på den så länge de kan och den kommer rasa i nyhetsfödet med rasande fart var så säker. Att du stångar dig blodig för att måla upp en annan bild måste vara för att endera är du en nyttig idiot eller så är du ett betalt "SVT-troll".

SVT-aktivister är fan det värsta jag vet Erica är en sådan som borde sparkas omgående tillsammans med ett antal chefer. Enda sättet att få ett fungerande SVT igen är att det är chefer, journalister som kommer från alla sidor vänster, mitten som höger endast då går det att få en opartisk journlistik. Det är vad jag anser.
Citera
2023-08-09, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det håller jag absolut med om. 8-15/7 var åtminstone riktigt varma dagar. Nu känner man ingen vörme i solen och vinden är kall. Vidrigt.
Ja, 1998 går till historien som hårresande sommar.

Ja jag kom inte ihåg om det var 97 eller 98 men nände det i en annan tråd enda somaren jag använde vinterjackan på jobbet.

Det var en märklig bild på den här klimatforskaren Frederik Shenk vid Bolin Center på Stockholms universitet.
https://www.mech.kth.se/~fsche/

Väldigt lite info om honom privat finns en FB men osäker om det är rätt men om det är det ger det en bild av en som inte ser så allvarligt på hur man lever men den herren ser betydligt äldre ut än på ovanstående bild som ser ut att vara ett inklistrat nylle på ett annat.

I övrigt näms att SVT har pratat med flera framstående forskare men vilka är alla desa är det Frederik och Anna som är dessa framstående forskare.

Nej ytterligare ett skitreportage blanadt med riktiga fakta hur Hans bildats men sen är det en radda av dravel för att måla upp en dommedagsbild. Men det är opartiska Erika Bjernströms paradgren. Märk väl att det inte går att mejla henne heller. För egen del kommer inte mina mejl fram över huvudtaget till SVT de har väl tröttnat på att få välgrundad kritik som inte är hot eller hat.
Citera
2023-08-09, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Jag är också bitter över den här blöta skitsommaren.

Igår uppmättes värmerekord i Portugal,
47 grader tror jag de sa på nyheterna.

För att inte nämna de andra helt sjuka temperaturerna som varit på andra håll.
Något är på gång att hända, inget snack om den saken.

Vi sitter här blöta och huttrar, men gräset är faktiskt inte grönare där borta, jag tror det är stendött rent av.

Ja det är sjukt, för idag är det stor 🌞 men bara 27°c i Lissabon, en 20°c skillnad 🤔
Imorgon ska det bli 32°c, sen ner på 26-28°c igen
Citera
2023-08-09, 13:47
Medlem
SVT är för sorgliga. Hysteriska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in