Citat:
Ursprungligen postat av
sommarlov
Gissar på lågvakten som inte detekterar att det brinner.
Tack för svar.
Vad innebär det? Googlat runt lite och fått massa möjliga orsaker, hittade ett svar som nästan stämde in på mitt, men där verkade det inte hjälpa att "fuljorda" som i mitt fall.
Hittade detta;
"Lågvakten, som består av en termoelektrisk kropp, instucken i lågan, har inte med detta att göra. Dess funktion är att hålla magnetventilen som släpper fram gas öppen så länge som lågan brinner. Om lågan slocknar, släpper hållindningen och magnetventilen stängs så att gas ej kan strömma ut."
Om du orkar, så förklara som att jag inte kan någonting.
Trista är att den nya laddaren till det nya batteriet (monterat av en husvagn/husbilsåterförsäljare, och är utformat efter behoven jag har med husvagnen) såklart skulle börja lukta lite bränd plast när jag körde kyl, lite laddare till telefoner och surfplatta och några lampor på el.. Så slog över till 12v och gasol, vilket jag naturligtvis trippelkollat i förväg innan jag åkte så det skulle funka.. Då var det inga som helst problem. Bara varit med om att kyl/frys tagit en liten stund (30-45sek) på sig innan automatgnistan slutat tända de 6 åren jag haft vagnen.