Citat:
Ursprungligen postat av
DickeFix
Jag har anmält dina inlägg för personligt påhopp men vill ändå svara. Undersökningen är inte gjord av Ryssland utan amerikanska Broadcasting Board of Governors & Gallup. Det finns flera undersökningar som visar att det var en stor majoritet 80-90% på Krim som ville att halvön skulle styras från Moskva istället för Kiev. Det var precis därför som väst bojkottade folkomröstningen eftersom man redan visste resultatet och inte ville ge Putins annektering demokratisk legitimitet. Här är en uppföljning i Washington Post.
https://www.washingtonpost.com/politics/2020/03/18/six-years-20-billion-russian-investment-later-crimeans-are-happy-with-russian-annexation/
Jag bodde och jobbade i perioder 2004-2006 i Alushta på Krim och redan då var misstron mot Kiev-regeringen total. Många såg Putin som en Messias som skulle rädda dem.
Rysslands annektering uppfyllde Krim-bornas önskan men stred mot internationell rätt och Rysslands ingångna avtal med Ukraina. Jag tycker ändå man borde hittat en diplomatisk lösning så att "det internationella samfundet kunde enas om att Krim bör vara en laglig del av Ryssland" enligt Krim-bornas önskan.
Tyvärr kommer jag fortsätta mot dig personligen, och du får anmäla mig så mycket du vill. Jag skriver rakt ut att små äckliga Putinrunkare är vidriga skadedjur i Sverige och att ni hör hemma i Ryssland, precis som jag anser att dina kommunist- och nazistpolare också är vidriga skadedjur i den svenska folksjälen. Så är det, och gillar du det inte så kan du ge upp ditt skitsnack.
Återigen är du en lågintelligent liten pajas som inte vet ett skit om vad du snackar om, och här blir saken extra tydlig för du har totalt missat att det inte spelar någon roll vilka som gjort själva undersökningen om undersökningsobjekten lever i ett samhälle med dåliga demokratiska förutsättningar. Så varför i helvete du tar upp att det var ett amerikanskt företag som gjorde själva undersökningen visar att du inte begriper ett skit om varför sådana undersökningar aldrig kan vara trovärdiga om de görs i en diktatur. Om ett amerikanskt företag som är högt ansett gör en opinionsundersökning i Nordkorea där 100% säger sig älska Kim Jong-Un fattar nog de flesta att denna undersökning inte är speciellt trovärdig just för att undersökningsobjekten bor i en brutal diktatur där opposition straffas hårt. Men återigen, du är en lågintelligent liten pajas som inte vet ett skit vad du snackar om.
Jaså? En brud jag dejtat till och från är från just östra Ukraina och enligt henne hatar man Putin och Ryssarna något kopiöst just nu på grund av vad de gjort mot deras folk. Så vad exakt tror du att du ska vinna på att du kör anekdotisk bevisföring? Tror du på fullaste allvar att en sådan bevisföring är trovärdig? Du tycker att det du upplevde för snart 20 år sen skulle vara tillräckligt för att internationella samfundet skulle godkänna en rysk annektering av Krim? Hahaha, din lågintelligenta jävla pajas! Men som sagt, du är en lågintelligent jävla nolla och om jag fick bestämma skulle du skickas till Ryssland där du hör hemma ditt vidriga lilla kräk! Och nej, jag är inte anonym när jag säger detta utan jag står för vartenda ord utan att vara anonym.