• 1
  • 2
2023-08-08, 21:40
Medlem
En sista dröm jag har innan jag dör är att göra feta pengar och känna hur det känns på riktigt inte leva från månad till månad och räkna mina pengar. Problemet är att jag är en fucking dyslektiskt deprimerad slacker (ADHD) har inte något driv förutom mot substanser och skit.

Har en idé att starta en podd med en vän men tror inte vi kommer bli rika på den vad ska man göra för att tjäna feta pengar i det här landet som lågutbildad person men ändå uppfattas av intelligenta? Personer ger beröm vissa har trott jag är plugghäst när jag är f-student. Det dom räknar är min förmåga att tänka och resonera.

Har intelligens över medel enligt ADHD-utredningen men hur gör jag pengar av det hela? Känns som att tålamod, ork och långsiktighet vinner hela tiden mot mig mina problem om vi inte pratar brott vadfan.
Senast redigerad av offermentalitet 2023-08-08 kl. 22:25.
2023-08-08, 21:45
Medlem
franges avatar
Sälj röv, utveckla någon storsäljande produkt och sälj den, eller vinn på Lotto. Annars får du nog klippa dig och skaffa dig ett jobb.
2023-08-08, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Sälj röv, utveckla någon storsäljande produkt och sälj den, eller vinn på Lotto. Annars får du nog klippa dig och skaffa dig ett jobb.
Är ingen hora. Tror inte på lotto. Har en fasy haircut just nu dessutom ett jobb.
2023-08-08, 22:06
Avstängd
Testa typ youtube, vlogga gör sjuka saker.

Helst på engelska för fler tittare
2023-08-08, 22:13
Medlem
IcyHearts avatar
Det behövs verkligen fler bra podcasts, jag gör inte annat än att leta efter bra podcasts men har hittat på sin höjd kanske 10-15 bra, fastän det säkert finns tusen eller mer, i Sverige, så de flesta är helt enkelt urusla.

Så du har en bra idé där för marknaden är helt öppen, öppet mål kan man säga, för en riktigt bra podcast. Den måste så klart vara smart och/eller rolig. Det får inte vara influencer/hjärndött snack, såna finns för mkt av.

Men testa på din idé, vad har du att förlora.
2023-08-08, 22:23
Medlem
Prom3tiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offermentalitet
En sista dröm jag har innan jag dör är att göra feta pengar och känna hur det känns på riktigt inte leva från månad till månad och räkna mina pengar. Problemet är att jag är en fucking dyslektiskt deprimerad slacker (ADHD) har inte något driv förutom mot substanser och skit.

Har en idé att starta en podd med en vän men tror inte vi kommer bli rika på den vad ska man göra för att tjäna feta pengar i det här landet som lågutbildad person men ändå uppfattas av intelligent? Personer Ger beröm vissa har trott jag är plugghäst när jag är f-student. Det dom räknar är min förmåga att tänka och resonera.

Har intelligens över medel enligt ADHD-utredningen men hur gör jag pengar av det hela? Känns som att tålamod, ork och långsiktighet vinner hela tiden mot mig mina problem om vi inte pratar brott vadfan.

Duktiga säljare kan tjäna bra med pengar. Kanske kan vara något.
2023-08-08, 22:40
Medlem
Airwave92s avatar
Onlyfans är det som passar dig i detta läget
2023-08-08, 22:51
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offermentalitet
Problemet är att jag är en fucking dyslektiskt deprimerad slacker (ADHD) har inte något driv förutom mot substanser och skit.
Finns det inte ganska mycket pengar i substanser och skit?
2023-08-08, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analfett
Testa typ youtube, vlogga gör sjuka saker.

Helst på engelska för fler tittare
Hehe jag lever slackerlivet skulle behöva kliva in i en livsstil bräglad av alkohol, droger och brott som jag ej finner intressant för visningar. Inga tittare max några lyssnare om jag gör en podd och pratar eget plus intervjusvar folk jag känner eller känner till tror de skulle bli original content därmeot jag garanterar. Pratar med riktiga knarkare och hyfsade kriminella i branchen.

Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel
Finns det inte ganska mycket pengar i substanser och skit?
Jo men det finns för mycket drama och skit om vem som ska spela gängledaren därför det skjuts i huvudet för typ 100k för att få bort en person som styr kokain/hasch-handeln i ett visst område eller stad. T.o.m proffset Kuridska räven måste göma sig i Turikiet för att inte bli äten. Inga pengar eller glamor i den branchen.
Senast redigerad av offermentalitet 2023-08-08 kl. 23:13.
2023-08-09, 03:12
Medlem
4608s avatar
Jag tror sportbetting är någonting du kan tjäna stålar på.

Hur mycket hade du tänkt tjäna då?
2023-08-09, 09:24
Medlem
GregerMedeltids avatar
Så du vill *tjäna* pengar men har inget som helst driv och inte heller någon speciell talang? Ja, då har du nog redan fått de svar som gäller, att du kan välja på att sälja din röv eller sälja knark.
2023-08-09, 09:40
Medlem
Drugglarns avatar
Du skriver att du har ett jobb men att du ändå lever fattigt/snålt p.ga drogerna?

Vad stoppar dig från att öka din inkomst och minska på utgifterna? Om du vill tjäna fett med cash på kort tid får du börja sälja dig själv/droger.

Att starta en podd kommer inte leda någon vart när du inte orkar ta tag i saker och ting, hur många idioter i dag har inte startat en podd ''Bror vi startar en podd och blir rika, vi snackar om vår vardag'' Finns miljoner sådana.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in