Citat:
Ursprungligen postat av
ApanBapan
Yes, hat fått traumasamtalsterapi, EMDR, BK samt schematerapi. Har snackats om ECT också. Vi får se. Grejen är nog inte så mycket att de inte funkar, utan att jag inte har den mentala och känslomässiga orken att vare sig ta till mig eller börja bearbeta all ytterligare skit som också grävts upp sedan jag kom till psykiatrin. Utan bensin i tanken är det ju omöjligt.
Kollade D-vitaminnivåerna för ett halvår sedan och då var de lite lite lite låga, så sedan dess käkar jag tillskott dagligen. Även Magnesium och B12.
Homeopati kan jag förövrigt nästan inget alls om, men ska kolla upp detta. Tack!
Wo, wo, wo! Här vare allt på en gång.
1. BK och schematerapi, vadan detta? Never heard of.
2. Var låg du exakt på d-vitaminnivå? Ligger du lågt i energi och de har sagt dina nivåer är låga, är de förmodligen SÅ låga att det orsakar ren depression och/eller orkesbrist och då är det lönlöst med terapi eller vad du än försöker med eftersom kropp och hjärna lider av bristsymptom.
Näringsbrister är INTE att leka med!
Man kan bli sjuk och dö, rent av. Många schizofrena blir oerhört mycket bättre av stora doser B3 (niacin) t.ex. men detta forskas det inte i då läkemedelsbolagen inte tjänar pengar på vitaminer då de inte kan patenteras utan säljs billigt. Vilken dos D-vitamin ligger du på? Minst 2000IE och väntas i en månad innan du får resultat. Hela mitt liv har förändrats med det, kan jag säga, har gått från sängbunden i depression och autoimmun sjukdom till 85% fungerande och blir ständigt bättre. Och detta bara på 1,5 år. Kan rekommendera ett bra märke i DM som jag vet är tillförlitligt då det säljs mycket skit.