Flashback bygger pepparkakshus!
2023-08-10, 00:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Klassiskt antifeministiskt språkbruk: "negerländer"

Vilka länder syftar du på?

Du får gärna förklara för mig varför det är antifeministiskt språkbruk.

Du vet vilka länder jag syftar på, sluta larva dig.
Citera
2023-08-10, 00:56
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Jag håller mig i högsta grad till ämnet. Jag har hela tiden frågat hur du rent konkret ska genomföra detta du talar så varmt om här - men får inget svar. Då undrar jag hur det ser ut i ditt hushåll, har du startat upp din rörelse där och lever som du predikar? Det vill du inte heller svara på.

Vem jag är är totalt irrelevant eftersom jag inte startat en tråd där jag säger att jag vill begränsa mänskliga rättigheter för halva Sveriges invånare. Jag kan däremot berätta att jag inte hatar män och har aldrig sagt att jag gjort det heller. Jag tycker att alla människor boende i Sverige ska ha samma rättigheter samt skyldigheter och att vi ska lösa problemen samhället har tillsammans - jag skyller ingenting på varken feminism eller patriarkala strukturer.

Det är du som förenklar alla problem till att allt är kvinnors fel. Jag har inte ens sagt emot dig där, utan undrar bara HUR och NÄR detta ska ske så att jag kan få vara med på detta påstådda paradigmskifte!

Aggressiv och manshatande feminism, och att suga ut män, och sedan dissa dem, har ingenting med jämställdhet att göra. Det kallas för att vara en tyrann och en bedragare. Internet gjorde oss män en stor tjänst här, Äntligen fick vi chansen att diskutera huruvida devisen "kvinnor först i livbåtarna" är en korrekt och relevant överlevnadsstrategi för vår civilisation. Nu inser vi hur fel vi hade...
Citera
2023-08-10, 01:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Jag får väl citera mitt svar till dig också eftersom även din läsförståelse är helt värdelös:

"Jag önskar inte livet ur någon. Du får bli bättre på läsförståelse - det var en rädsla för att arga män skulle storma gatorna. Jag menade att det inte behöver finnas en rädsla för det. Användaren svarade att det kanske blir självmord inblandat, varpå jag svarade att "då löser problemet sig själv" - dvs inga terrorattentat för hotet (dvs en incel) eliminerar sig själv. Sjukt att jag ens ska behöva förklara något så enkelt som finns att läsa några sidor bak..."

Starka åsikter du har där. Vad väntar du på, varför går du inte ut och gör något åt det? Är det roligare att vara en gnällgubbe kanske? Seså, skriv några argument nu till hur kvinnor "lever på mäns bedrifter" och ställ dig på valfritt torg och ropa ut dem (ironin i det argumentet dock eftersom varje mansliv börjar med en kvinnas bedrift dvs en graviditet och förlossning). Men ja, som sagt kör hårt! Säg var och när, jag kommer och lyssnar. Var en viking nu, kom igen!

Det är inget fel på min läsförståelse. Såhär skrev du om deprimerade män:

Citat:
Om de tar livet av sig löser problemet sig av sig själv dock.

Vad väntar du på? Sitta här på flashback och ljuga om att du nyss inte önskade livet ur deprimerade män säger mycket om dig som person.

Jag är ingen gnällgubbe och jag kan stå på mina egna ben. Det är bevisat att mäns skattemedel går till kvinnor vilket du också kan läsa på TS tidigare inlägg. Du vet själv att det enda ni duger till är att föda barn och ta hand om dem.
Citera
2023-08-10, 01:29
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knudo
Du får gärna förklara för mig varför det är antifeministiskt språkbruk.

Du vet vilka länder jag syftar på, sluta larva dig.

Det är ett språkbruk som white trash använder.

Ok, då antar jag att du syftar på de länder på den afrikanska kontinenten med högst fattigdom, högst spädbarnsdödlighet och högst mödradödlighet. Dessa tror du kommer komma till de europeiska länderna och ersätta européerna. Till detta svarar jag - du kan vara lugn, både du och jag kommer vara döda och begrava sen länge om det händer. OM det händer. För troligen kommer det inte hända.

Hur menar du att detta övertagande skulle gå till?
Citera
2023-08-10, 01:50
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Nu jämför du äpplen och päron. Nationellt, socialt och familjemässigt var Sverige ett utmärkt land 1950-1980. Precis allt har kastats bort på grund av feminsm och kvinnovälde. Riktigt farligt blir det när kvinnor kvoteras in i yrken som brandman eller polis. Den där ubåten som imploderade nyligen var byggd till stor del av unga kvinnliga inkvoterade ingenjörer utan erfarenhet. Ägaren ville inte veta av medelålders vita män, sa han... Så det gick som det gick. Allt detta kan extrapoleras till hela vårt samhälle.

Men snälla nån...

Nu plötsligt är det rödaste sosse-DDR-Sverige på 70-80-talet en förebild för oss alla!

Men visst; du hade SÄKERT tyckt det var superjättebra på 70-talet, med 1 statligt styrd TV-kanal! Kommunistiska HemochSkola som indoktrinerade barnen till att bli vänstermänniskor, och löntagarfonderna som var tänkta att strypa alla former av privat ägda företag!

Du borde nog inte suttit och runkat på historielektioner i plugget! För om du hade haft en enda koll på historia, så hade du inte behövt skämma ut dig här på forumet!

Skäms på dig!

//FCR
Citera
2023-08-10, 01:53
Bannlyst
Citat:
Det är ett språkbruk som white trash använder.

Ok, då antar jag att du syftar på de länder på den afrikanska kontinenten med högst fattigdom, högst spädbarnsdödlighet och högst mödradödlighet. Dessa tror du kommer komma till de europeiska länderna och ersätta européerna. Till detta svarar jag - du kan vara lugn, både du och jag kommer vara döda och begrava sen länge om det händer. OM det händer. För troligen kommer det inte hända.

Hur menar du att detta övertagande skulle gå till?

Jag frågade inte vem som använde det utan varför det är antifeministiskt språkbruk. Du kan inte särskilja dessa två och det kanske ligger i att du är ointelligent? Jag skulle tro det eftersom du ständigt undviker topics för att kunna kasta ut dina indoktrinerade feministiska haranger.

Vad tror du händer om vi får en miljard negrer som kommer till Europa som klimatflyktingar? Deras kulturer och värderingar kommer i konflikt med det svenska folkets, som då kommer vara en minoritet i sitt eget land. Det här kommer att leda till negrernas övertagande. Bara kolla hur partiet nyans har vuxit fram och fått mandat i några kommuner.

Ett annat scenario som kanske ligger längre fram är att svensken inte föder barn vilket leder till en utrotning av sitt eget folk. Antifeministiska negrerna som föder barn kommer in och tar över landet. Det kommer inte att finnas någon feminism i framtida generationer vare sig du vill det eller inte.

Klart du inte bryr dig för du är egocentrisk. Det är de flesta feminister. Så länge du får det gott i nuet så är allt kanon. Vill du dock vara mindre egoistisk och bevara vår ras, då är färre rättigheter för kvinnor det första steget.

Om du är känslig så kan du låtsas att det står "mörkhyad" i stället för "neger".
Citera
2023-08-10, 02:07
Bannlyst
Intressant hur ni feminister jobbar. Ren härskarteknik i stället för saklig argumentation. Jag ska bryta ner det för dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Men snälla nån...

Förlöjligande.

Citat:
Nu plötsligt är det rödaste sosse-DDR-Sverige på 70-80-talet en förebild för oss alla!

Förlöjligande.

Citat:
Men visst; du hade SÄKERT tyckt det var superjättebra på 70-talet, med 1 statligt styrd TV-kanal! Kommunistiska HemochSkola som indoktrinerade barnen till att bli vänstermänniskor, och löntagarfonderna som var tänkta att strypa alla former av privat ägda företag!

Förlöjligande.

Citat:
Du borde nog inte suttit och runkat på historielektioner i plugget! För om du hade haft en enda koll på historia, så hade du inte behövt skämma ut dig här på forumet!

Förlöjligande.

Citat:
Skäms på dig!

Förlöjligande.

Otroligt att du lyckades förlöjliga TS i varje mening du skrev.
Med detta så kan vi alla konstatera att det är du som skämmer ut dig här på forumet.
Senast redigerad av knudo 2023-08-10 kl. 02:10.
Citera
2023-08-10, 02:10
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Aggressiv och manshatande feminism, och att suga ut män, och sedan dissa dem, har ingenting med jämställdhet att göra. Det kallas för att vara en tyrann och en bedragare. Internet gjorde oss män en stor tjänst här, Äntligen fick vi chansen att diskutera huruvida devisen "kvinnor först i livbåtarna" är en korrekt och relevant överlevnadsstrategi för vår civilisation. Nu inser vi hur fel vi hade...

Din läsförståelse är verkligen helt värdelös. Jag har varken varit aggressiv eller manshatande, jag skriver ju det till dig. Men vad jag tycker är i sammanhanget totalt oviktigt, vi ska diskutera din frågeställning i din tråd. Det enda jag har undrat är HUR samt NÄR du ska genomföra hela din TS, dvs "kvinnor borde ha färre rättigheter och fler skyldigheter än män".

Ja, du babblar på om att ni män äntligen har en plattform tack vare internet. Så kul för er, så hur ska ni nu ta tag i allt?

Du verkar inte kunna applicera din sanning i ditt egna hushåll, så hur ska du/ni (alla dessa män som du påstår tycker som du) lyckas övertala Sverige att få detta att funka?
Citera
2023-08-10, 02:15
Medlem
Raccoon0834s avatar
Citat:
Ibland läser man påståenden från feminister att feminismen strävar efter lika rättigheter och skydigheter som män. Detta vet vi är en ren lögn, och att feminismen är en rörelse som vill ge kvinnor mer makt på mäns bekostnad. Redan idag har kvinnor fler rättigheter och färre skydigheter än män både formellt juridiskt och icke-formellt. Narrativet de försöker implementera är falskt.

Topic är följande:

Narrativet från våra meningsmotståndare, feministerna, är att lika rättigheter för män och kvinnor vore något bra och eftersträvansvärt. Detta säger de eftersom de håller på att förlora. I själva verket skulle detta utgöra mansdiskriminering, och en förlust för mansrörelsen, eftersom män är mer dugliga än kvinnor när det gäller att logiskt strukturera och försvara en organisation, ett land, eller en civilisation.

Kvinnor har ägnat all sin frihetet åt att förstöra våra organisationer, vårt land och bryta ner vår civilisation. De har förklarat krig mot män med hjälp av våra egna skattepengar. Varför ska de då förtjäna att samma rättigheter som män? Jag anser (och åtskilliga andra i mansrörelsen) att de borde ha färre rättigheter än män, och dessutom fler skyldigheter. Kvinnor och deras sexualitet måste tyglas. Vi har fått åtskilliga belägg de senaste decennierna för just detta. Vill vi ha vår västerländska civilisation kvar så är det ett måste.

Sammanfattning: kvinnor borde alltså, för att skydda vår civilisation, ha färre rättigheter och fler skyldigheter än män.

Jag har argumenterat för exakt detta under många år. Spot on.

Kvinnor borde inte ha rösträtt.
Citera
2023-08-10, 02:17
Medlem
Raccoon0834s avatar
Citat:
Om ni lyckas avhumanisera kvinnor och få samhället ni vill ha så är vi alla helt jävla körda. Det blir Sovjet all over again.

Ni anti-feminister är verkligen inte jämlika med kvinnor (och övriga män).

Då blir det RAKA vägen in i köket igen

Av med skorna innan bara
Citera
2023-08-10, 02:19
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knudo
Det är inget fel på min läsförståelse. Såhär skrev du om deprimerade män:

Vad väntar du på? Sitta här på flashback och ljuga om att du nyss inte önskade livet ur deprimerade män säger mycket om dig som person.

Jag är ingen gnällgubbe och jag kan stå på mina egna ben. Det är bevisat att mäns skattemedel går till kvinnor vilket du också kan läsa på TS tidigare inlägg. Du vet själv att det enda ni duger till är att föda barn och ta hand om dem.

"Ursprungligen postat av zombie-nation
Mörda och göra terrordåd och dra med sig oskyldiga killar in i sin egen depression så de tar livet av sig

Otroligt låga odds. Då är det mer bakomliggande. Om de tar livet av sig löser problemet sig av sig själv dock."

Ytterligare förtydligande, bara för att du verkar ha problem med bokstäver osv: Om de (dvs mördarna, terroristerna tar livet av sig löser sig problemet (att någon blir mördad/gör terrordåd) av sig själv dock (alltså att ingen då blir mördad eftersom mördaren/terroristen är död)

Förstår att du måste gripa efter halmstrån när du inte har några vettiga argument.

Tycker synd om dig om du använder TS inlägg som faktabaserad sanning (ang vad du skrev om att mäns skattemedel går till kvinnor).

Så när ska du och dina bröder gå ut från era hus och göra något åt det stora problemet som stavas kvinnor? Vad ska ni göra? Det var trevligt OCH smart av dig att vi fortfarande får föda barn, hade blivit sjukt crazy annars när mänskligheten dör ut och grejer.
Citera
2023-08-10, 02:24
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raccoon0834
Då blir det RAKA vägen in i köket igen

Av med skorna innan bara

Oj oj oj, här har vi en tuff grabb på internet. Passa er, tjejer.

Du har argumenterat i flera år för att kvinnor inte ska ha rösträtt, så roligt att du har ett fritidsintresse du finner som givande. Hur arbetar du för att detta ska bli verklighet? Talar främst hur du går till väga i den verkliga världen, inte på anonyma forum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in