• 1
  • 2
2023-08-08, 11:02
Medlem
Vad är detta för udda figur då? Han ska ha gömt en diktafon och spelat in totalt 72 timmar där sambon har talat i telefon bland annat.

Hans ursäkt var att han trodde att hon skulle blåsa honom på pengar

” Nu åtalas mannen för olovlig avlyssning. Det var under senhösten som mannens sambo, en kvinna i 45-årsåldern, upptäckte en liten svart dosa placerad högt upp i en garderob i parets gemensamma hem i Alingsås kommun. När hon plockade ner dosan såg kvinnan att den reagerade på ljud.”
Citera
2023-08-08, 11:02
Medlem
https://www.alingsastidning.se/nyhet...f-b9991f898fa2
Citera
2023-08-08, 11:06
Medlem
triptykens avatar
Tekniskt sett har han ju rätt... hon kommer ju få skadestånd av honom nu. (plus ett bra exampel på vad "ironi" är för att hjälpa folk skilja på ironi och sarkasm)
Citera
2023-08-08, 11:14
Medlem
Det jag blir nyfiken på är om han hade fog för sina misstankar? Tar för givet at polisen inte gjort ett skit om han ringt och förklarat sina misstankar för dom utan någon form av bevisning. Oavsett är det trist att folk i förhållanden inte kan lita på varandra, rätt tragiskt.
Citera
2023-08-08, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Vad är detta för udda figur då? Han ska ha gömt en diktafon och spelat in totalt 72 timmar där sambon har talat i telefon bland annat.

Hans ursäkt var att han trodde att hon skulle blåsa honom på pengar

” Nu åtalas mannen för olovlig avlyssning. Det var under senhösten som mannens sambo, en kvinna i 45-årsåldern, upptäckte en liten svart dosa placerad högt upp i en garderob i parets gemensamma hem i Alingsås kommun. När hon plockade ner dosan såg kvinnan att den reagerade på ljud.”

Så vind och skörda storm…. Undras hur mycket han har som han var så rädd om ? 🤣
Citera
2023-08-08, 14:37
Medlem
TheGretaResets avatar
"Diktafon"???? Gubben kan ju inte ens varit boomer utan varit född på 30-talet? Diktafon? Köpte han den i en antikaffär?
Citera
2023-08-08, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
"Diktafon"???? Gubben kan ju inte ens varit boomer utan varit född på 30-talet? Diktafon? Köpte han den i en antikaffär?

Verkar ha varit av nyare modell som aktiveras när folk pratar
Citera
2023-08-08, 16:19
Medlem
Vem fan anmäler ens sambo/partner för nåt sånt, specilelt om man bor i samma hus?
Om jag hittat nåt sånt så skulle jag tro han glömt den på bara eller nåt.
Aldrig skulle jag tänka han spionerade på mig, och oavsett om han gjorde det, så skulle jag inse han bara var jävligt osäker.
Citera
2023-08-08, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Vem fan anmäler ens sambo/partner för nåt sånt, specilelt om man bor i samma hus?
Om jag hittat nåt sånt så skulle jag tro han glömt den på bara eller nåt.
Aldrig skulle jag tänka han spionerade på mig, och oavsett om han gjorde det, så skulle jag inse han bara var jävligt osäker.

Det är ju också lite intressant, man undrar om de fortfarande är sambos
Citera
2023-08-08, 18:01
Medlem
snusnegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Han kanske snodde den från ett dammigt högstadieförråd (är född 00, vi brukade dem till muntliga engelskprov i nian).
Citera
2023-08-08, 18:45
Medlem
Han är inte dömd än.

Men hur blir man åtalad för olovlig avlyssning i sitt egna hem?

Innebär det att man inte får spela in ljud på apparater i sitt egna hem?

Måste man meddela alla som befinner sig i huset, eller som kommer till huset, att man har en ljudinspelning igång?

Eller baseras åtalet på att "diktafonen" låg gömd?

Hur förhåller sig lagen i förhållande till att spela in sina egna telefonsamtal utan att motparten är medveten?
Citera
2023-08-08, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Du3EttCp
Han är inte dömd än.

Men hur blir man åtalad för olovlig avlyssning i sitt egna hem?

Innebär det att man inte får spela in ljud på apparater i sitt egna hem?

Måste man meddela alla som befinner sig i huset, eller som kommer till huset, att man har en ljudinspelning igång?

Eller baseras åtalet på att "diktafonen" låg gömd?

Hur förhåller sig lagen i förhållande till att spela in sina egna telefonsamtal utan att motparten är medveten?

I artikeln stod det att den var gömd
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in