Citat:
Ursprungligen postat av
Arga.pingvinen
Jag strular med att hitta någon riktig glädje och mening med mitt liv. Information och att vara påläst är något jag finner intressant men inget som ger mig den livsglädjen jag önskar mig. Självmordstankar har förekommit men är inte riktigt där än. Jag dricker ibland för att få det lite roligare, men det är ingen äkta glädje, bara lite tillfälligt skoj. Jag är 20 år. Har ni några tips? Ni som varit i en liknande situation, hur tog ni er ur den?
varför heter du arga pingvinen? har det något med saken att göra?
Lite roligt namn.
-------------
Svårt att ge andra tips om vad som är menignen med livet. det får man ju ta reda på själv.
Vilket kan vara svårt om man har riktigt stora tankar om livet och man inte vet riktigt var man skall börja. då blir det stopp liksom.
men det som man menar är väl
1. att umgås med människor
2. att utvecklas som person - växa.
3. att utforska sin potential i några saker - jobb, idrott, föreningsliv, studier
4. att vara till andra människors hjälp
5. att vara i naturen, utomhus i dagsljus
6. att bilda en tvåsamhet där man stöttar varandra
7. att sporta
man får pröva sig fram.
------------------
Sitta still, ensam och vara inaktiv inomhus gör ju att man kan få hjärnspöken och leder till ohälsa.
Dricka som du gör är väl inget problem, problemet ligger väl i faran om alkoholen är en lösning på ett problem. Detta förhållande mellan alkohol och problemet kan bli ett beroende.