Flashback bygger pepparkakshus!
2016-04-02, 13:09
Medlem
kato85s avatar
Att han är entreprenör och tjänar pengar gör mig inget, att han tjänar pengar på asylflyktingar gör mig inte heller något, inte heller att han tar ut oskäligt mycket pengar (kommunen kan ju säga nej)

Vad jag stör mig på är hans politiska bakgrund och värderingar som han helt har förkastat på bara något år, och det svärtar ner det partiet han en gång företrädde. Han är en judas inget annat.
Citera
2016-04-03, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Att han är entreprenör och tjänar pengar gör mig inget, att han tjänar pengar på asylflyktingar gör mig inte heller något, inte heller att han tar ut oskäligt mycket pengar (kommunen kan ju säga nej)

Vad jag stör mig på är hans politiska bakgrund och värderingar som han helt har förkastat på bara något år, och det svärtar ner det partiet han en gång företrädde. Han är en judas inget annat.

Jag tror att de hade slängt ut honom om det var något som stred mot hans kollegors riktiga normer och värderingar. Man ka ha det i baktanke att man blir inte politiker för att man vill jobba för att medborgarna ska få det bättre och för att landet ska prosperera och bli rikare så att medborgarna får det bättre eller ialla fall de som har bidragit utan man blir politiker för att man har ett egetintresse och det är free for all. Man stjäl och ljuger från dag ett och detta är någonting som är vardagsmat för dem och jag likställer dem med kriminella. Det är därför man lyfter enorma lån. Så att man kan stjäla en del av de pengarna och säga att det egentligen gick till "flyktingarna". Löfven, den vidrige, har aldrig hållt ett löfte och han syns inte för att han har fullt upp med att stjäla eller med sin andra hobby, att råsupa på andras bekostnad.
Citera
2016-06-02, 14:13
Medlem
spoilers avatar
"Genom åren har han kunnat sätta många titlar på sitt visitkort. Nu är Norrtäljeprofilen Jan Emanuel Johansson även delägare i spritföretaget Lakri Sweden."

http://norrteljetidning.se/nyheter/n...spritbranschen
Citera
2016-06-02, 14:15
Medlem
spoilers avatar
"Gotlands Allehanda rapporterade i fredags om hur den föredetta S-riksdagsledamoten förekommer i flera liknande fall där tillstånd saknas för HVB-hem.
Inspektionen för vård och omsorg, IVO, har anmält styrelsen för företaget Gotland Integration och elevhem AB, där Jan-Emanuel Johansson ingår.

– IVO har antagit en policy att göra polisanmälningar gällande all olaglig verksamhet. De har inte de tillstånd som krävs, det är det som är problemet, säger Jenni Ralph på IVO till Gotlands Allehanda."

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/upp...sanmals-av-ivo
Citera
2016-06-03, 12:49
Medlem
Det om förvånar mig MEST är att ingen (än så länge) har spöat upp fanskapet. På riktigt. Det lär ju finnas 100-tals personer som har rövknullats på ett eller annat sätt. Varför folk inte ger tillbaka med samma eller värre mynt är för mig ofattbart. Jag kan kanske trösta mig med att folk som skaffar sig fiender en masse för eller senare får stå till svars. DÅ skall jag öppna en kall öl och le med HELA kroppen.
Citera
2016-06-04, 00:50
Medlem
Oddballs avatar
Invald som medlem av Stockholms Handelskammare där bl.a Wallenbergarna huserar. Man undrar ju lite hur de tänkte med det valet...
Citera
2016-06-08, 21:02
Medlem
spoilers avatar
"I kvällens avsnitt av Toppmäklarna som sänds klockan 20:00 i Kanal 5 får tittarna möta Robinson-profilen och före detta S-politikern Jan-Emanuel Johansson som ska sälja sin lyxiga vindsvåning.

/.../

Och som en 42-årig före detta socialdemokratisk politiker är han beredd att ge ett "sjysst pris".

- Jag säger runt 30 miljoner. Men utifrån ideologiska skäl som sosse vill man vara givmild, så säg 29 miljoner, säger Jan Emanuel i programmet."

http://www.gp.se/n%C3%B6je/tv/s-poli...oner-1.2370256
Citera
2016-06-08, 23:50
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"I kvällens avsnitt av Toppmäklarna som sänds klockan 20:00 i Kanal 5 får tittarna möta Robinson-profilen och före detta S-politikern Jan-Emanuel Johansson som ska sälja sin lyxiga vindsvåning.

/.../

Och som en 42-årig före detta socialdemokratisk politiker är han beredd att ge ett "sjysst pris".

- Jag säger runt 30 miljoner. Men utifrån ideologiska skäl som sosse vill man vara givmild, så säg 29 miljoner, säger Jan Emanuel i programmet."

http://www.gp.se/n%C3%B6je/tv/s-poli...oner-1.2370256

Han har ju alltid varit ganska självgod men de senaste åren har hans hybris eskalerat rejält. En del som plötsligt får mycket pengar tenderar att tappa fotfästet med verkligheten och det blir på nåt sätt mycket lustigare när en sosse ska leka überkapitalist och apa efter nyrika ryssar...

Ser inte klok ut heller med sitt tok-botoxade ansikte och plockade ögonbryn, påminner mest om en överårig bög som äter kortison och bromsmediciner.
Citera
2016-06-10, 05:07
Medlem
kato85s avatar
Tjäna pengar kan de flesta göra, är man riktigt arbetsam och knegar så kan man säkert bli miljonär med. Finessen i det ligger i att göra det snyggt, och inte fuska sig fram till sin förmögenhet genom att bedra folk eller på annat sätt göra sig ovälkommen i samhället.

Hade Jan Emanuel skött det snyggt hade jag inte klagat, men han lever inte som han lär, ungefär som präster som går till horor eller suger pojksnopp bara timmar efter att de förbannat alla syndare framför sin fåraskock til församling.
Citera
2016-06-10, 08:51
Medlem
Zikniks avatar
En mycket obehaglig hycklare, sossarna bör skämmas över att de släppte fram honom.
Utan kändisskapet tror jag det hade varit lättare att stoppa honom.
Citera
2016-06-10, 12:01
Riktigt begåvad kille som utnyttjat systemet till max, klart det retar upp en del fas 3are men det är nog inget som stör det här esset.
Citera
2016-06-10, 14:39
Medlem
highstakess avatar
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle22976808.ab

Kolla på det här, tycker det är lite absurt, killen verkar ju lida av hybris skulle inte förvåna mig om han trycker lite steroider också, inte för att jag bryr mig om det dock.

"Som ideologiska skäl som sosse vill man vara givmild så säg under 30 mille", fan är han ironisk eller driver han med sossarna?

Han verkar sjukt obehaglig.

"Jag har den jättegärna kvar också, den är perfekt som övernattningslägenhet, säger han." hur jävla mycket cash har han egentligen eller är han ironisk igen?
Senast redigerad av highstakes 2016-06-10 kl. 14:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in