2023-08-06, 23:24
Medlem
Borsta med salt och blåbärssylt, skölj med lättmjölk och titanoxid. Klart.
Citera
2023-08-07, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retardcarrot
Sen 2015 typ så får produkter som innehåller väteperoxid endast säljas av tandläkare. För 10 år sen så funkade dentaworks gel men efter ändringen så fungerar inte dessa hemmablekningar.

Så man får se det som en investering och gå till tandläkaren och få deras produkter, kostar mellan 3500-6000 kronor.

edit: Om du hittar någon bra annons på strips så hör gärna av dig på pm!.
Haha asså det är legit bara att gå in på ebay och söka, finns oändligt och är helt lagligt att köpa hem som privatperson. Förbudet gäller försäljning av sakerna i EU, men det är inte olagligt att köpa eller inneha eller importera för eget bruk.
Citera
2023-08-07, 00:39
Medlem
jtds avatar
Jag gjorde det för några månader sen. Dom rengör ordentligt, slipar ned lite av det översta där det är som värst med väldigt fint typ "sandpapper" alltså minimalt, du måste genomgå en grundlig rengöring innan processen börjar. 3-4 besök där dom meckar med grejer och sen körde dom blåspenna på värre fläckar och missfärgningar och sen uv med gel 20 min per session. jag bor inte kvar i sverige, här kostade det €35 per besök i annat EU land, första besöket där rengöring grundligt ingick kostade det €35x2. blev ganska stor skillnad, men denna metod ger bara så vita som naturlig vithet kan vara baserad på din genetik, du kan googla på färgkartor. för att få colgate-smile ska du antingen limma på fasader eller ta ut dina tänder som ska ersättas med proteser i dom flesta fall. beror såklart på genetik också, men i 9/10 fall är det fasader när du ser riktigt så vita tänder. afrikaner har ofta dessa per automatik, eller det ser så ut då dom sticker ut mer desto mörkare hy du har. det ilar utav helvete i ca 2 dygn efter varje besök, obehagligt att äta, bara dricka och äta ofärgade saker mellan besöken som i mitt fall var varannan dag, dvs ingen cola, kaffe, vin, etc. dom ger instruktioner. sugrör är ett bra tips. sedan är det individuellt när du måste gå tillbaks och göra om det hela. från 3-6 månader till 3-6 år. beror på din konsumtion
Senast redigerad av jtd 2023-08-07 kl. 00:41.
Citera
2023-08-07, 11:48
Medlem
Drugglarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jtd
Jag gjorde det för några månader sen. Dom rengör ordentligt, slipar ned lite av det översta där det är som värst med väldigt fint typ "sandpapper" alltså minimalt, du måste genomgå en grundlig rengöring innan processen börjar. 3-4 besök där dom meckar med grejer och sen körde dom blåspenna på värre fläckar och missfärgningar och sen uv med gel 20 min per session. jag bor inte kvar i sverige, här kostade det €35 per besök i annat EU land, första besöket där rengöring grundligt ingick kostade det €35x2. blev ganska stor skillnad, men denna metod ger bara så vita som naturlig vithet kan vara baserad på din genetik, du kan googla på färgkartor. för att få colgate-smile ska du antingen limma på fasader eller ta ut dina tänder som ska ersättas med proteser i dom flesta fall. beror såklart på genetik också, men i 9/10 fall är det fasader när du ser riktigt så vita tänder. afrikaner har ofta dessa per automatik, eller det ser så ut då dom sticker ut mer desto mörkare hy du har. det ilar utav helvete i ca 2 dygn efter varje besök, obehagligt att äta, bara dricka och äta ofärgade saker mellan besöken som i mitt fall var varannan dag, dvs ingen cola, kaffe, vin, etc. dom ger instruktioner. sugrör är ett bra tips. sedan är det individuellt när du måste gå tillbaks och göra om det hela. från 3-6 månader till 3-6 år. beror på din konsumtion

Tyckte du det var värt det? Har läst om flera som fått betydligt vitare tänder men många får ilande tänder och verkar slita på emaljen?

Att göra om det efter några månader känns väldigt slitsamt för tänderna efter några år, jag vill bara ha lite vitare tänder inget kritvitt hollywood smile.
Citera
2023-08-07, 20:13
Medlem
jtds avatar
ja då rekommenderar jag att gå iaf 2 gånger, det blir märkbart skillnad varje tillfälle. det är ok. ilningarna håller bara något dygn.
Citera
2023-08-14, 11:00
Medlem
Porslinsfasader om du vill ha permanent resultat, men då börjar det kosta stora pengar.
Citera
2023-10-26, 11:59
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mon81
Jag vet inte om det fortfarande är så, eller om tekniken blivit bättre, men en bekant blekte tänderna för 10 år sen? tror jag det var? I alla fall, hon fick inte dricka kaffe eller rödvin eller något annat sådant som kunde färga av sig på några månader efteråt, pluss att hon hade problem med isande tänder sen och hon gjorde det på en riktig klinik, inget hemmakit. Så kan du inte leva utan kaffe en längre period så är det nog bäst att avstå.

Några månader = tre dager, annars var det rätt!
Citera
2023-10-26, 12:11
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Några månader = tre dager, annars var det rätt!

Nej, det ÄR så att så fort man börjar dricka kaffe, svart te, vin o.s.v. igen så börjar tänderna långsamt missfärgas igen. Så vill man vara glad åt sina perfekta vita tänder ett tag, så avstår man från sådant. Men om man tycker att det är OK att de snart ser likadana ut igen som innan den dyra behandlingen, så kan man förstås börja missfärga dem igen efter tre dagar!
Citera
2023-10-26, 19:55
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, det ÄR så att så fort man börjar dricka kaffe, svart te, vin o.s.v. igen så börjar tänderna långsamt missfärgas igen. Så vill man vara glad åt sina perfekta vita tänder ett tag, så avstår man från sådant. Men om man tycker att det är OK att de snart ser likadana ut igen som innan den dyra behandlingen, så kan man förstås börja missfärga dem igen efter tre dagar!

Tänderna är extra känsliga för färgande livsmedel de första tre dagarna. Tandblekningsföretagen avråder därför från sådana livsmedel de första tre dagarna.

Såhär säger ett av dem:

"Undvik färgad mat och dryck i tre dygn då blekningsprocessen fortsätter, exempelvis kaffe, te, Coca Cola, soya, tomatsåser, rödbetor, curry, choklad, färgad tandkräm m.m. Undvik även tobak och rödvin. "

Inga tre månader där inte....
Citera
2023-10-27, 04:46
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Tänderna är extra känsliga för färgande livsmedel de första tre dagarna. Tandblekningsföretagen avråder därför från sådana livsmedel de första tre dagarna.

Såhär säger ett av dem:

"Undvik färgad mat och dryck i tre dygn då blekningsprocessen fortsätter, exempelvis kaffe, te, Coca Cola, soya, tomatsåser, rödbetor, curry, choklad, färgad tandkräm m.m. Undvik även tobak och rödvin. "

Inga tre månader där inte....

Ja, jag vet. "extra" känsliga. Men de blir inte "okänsliga" efter tre dagar, utan missfärgningen börjar långsamt om på nytt.
Citera
2023-10-27, 08:08
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, jag vet. "extra" känsliga. Men de blir inte "okänsliga" efter tre dagar, utan missfärgningen börjar långsamt om på nytt.

Ja detdär med tre månader är ju inget som tamdläkarna rekomendetar, det är ju självklart att tänderna håller sig vitare ju längre man avstår från sådant som gör dem mindre vita. Men att hon blivit tillsagd att inte dricka vin och kaffe på tre månader kan inte stämma, deremot kan hon ha bestämt det själv.
Citera
2023-12-08, 10:30
Medlem
Testar nu att bleka tänderna hemma med tandblekning och skena från folktandvården. Började inatt. Inget synligt resultat efter en natt men behandlingen ska vara mellan 5-10 dagar.
Någon som testat innan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in