2023-08-06, 13:01
Medlem
Jag vet inte om det fortfarande är så, eller om tekniken blivit bättre, men en bekant blekte tänderna för 10 år sen? tror jag det var? I alla fall, hon fick inte dricka kaffe eller rödvin eller något annat sådant som kunde färga av sig på några månader efteråt, pluss att hon hade problem med isande tänder sen och hon gjorde det på en riktig klinik, inget hemmakit. Så kan du inte leva utan kaffe en längre period så är det nog bäst att avstå.
Citera
2023-08-06, 13:05
Medlem
Drugglarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mon81
Jag vet inte om det fortfarande är så, eller om tekniken blivit bättre, men en bekant blekte tänderna för 10 år sen? tror jag det var? I alla fall, hon fick inte dricka kaffe eller rödvin eller något annat sådant som kunde färga av sig på några månader efteråt, pluss att hon hade problem med isande tänder sen och hon gjorde det på en riktig klinik, inget hemmakit. Så kan du inte leva utan kaffe en längre period så är det nog bäst att avstå.

Många personer i dag har väldigt vita tänder trots t.ex rökning, kaffe drickande. Man kanske måste bleka tänderna rätt ofta för att de ska hålla sig vita?
Citera
2023-08-06, 13:09
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drugglarn
Hittade ingen uppdaterad tråd när jag sökte..

Ni som har riktigt vita tänder vad använde ni er utav för något? Whitening tandkräm fungerar inte på mig och mina tänder börjar bli tråkiga i färgen.

Finns bleknings strips, fungerar dessa som man använder själv?

Åka till klinik för att bleka sina tänder med UV lampa?

Vill komma billigt undan och blir nöjd om mina tänder blir något vitare, helst beställa hem något om det verkligen fungerar.

Vissa personer har självlysande vit/blåa tänder ser helt skumt ut, misstänker att det är fejk tänder?

Blekte hos klinik en gång med UV. Dyrt som fan och drygt,samt inte nån skillnad över huvud taget. Som jag förstod det måste man göra många många såna, vilket jag varken hade råd, tid eller lust med.

Detta variofs 10 år sen ca, vore intressant att höra om någon fått bra resultat på en behandling
Citera
2023-08-06, 13:24
Medlem
Klinik är det som gäller och Nej det skadar inte emaljen. Dock extremt obehagligt med ilningarna under behandlingen och bettskenan var extremt obekväm så jag önskar fan jag hade blivit nedsövd.

Superfint resultat men jag gör nog inte om det igen.
Citera
2023-08-06, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Blekte hos klinik en gång med UV. Dyrt som fan och drygt,samt inte nån skillnad över huvud taget. Som jag förstod det måste man göra många många såna, vilket jag varken hade råd, tid eller lust med.

Detta variofs 10 år sen ca, vore intressant att höra om någon fått bra resultat på en behandling

Märkligt, jag fick extremt bra resultat av en enda behandling och det håller fortfarande i sig nästan ett år senare.
Citera
2023-08-06, 13:26
Medlem
Dalulvens avatar
Det ser parodiskt ut med alla dessa åldrade Hollywood-stjärnor och deras bländvita leenden.

Det vita tar ibland över hela bildkompositionen ...
Citera
2023-08-06, 13:29
Medlem
Hegamons avatar
Jag har använt bikarbonat och det fungerar. Sen har jag provat en bettskena med gel i och det har fungerat med vissa märken.
Citera
2023-08-06, 13:41
Medlem
Merwinnas avatar
Jag brukar använda Listerine Advanced White, när jag märker att mina tänder börjar få trista beläggningar. Man sköljer munnen med det efter tandborstning morgon och kväll. Det löser upp dels upp fläckar som redan finns, och dels bildar det en hinna som gör att man inte så lätt får nya fläckar. Går åt ett par flaskor, så är tänderna vita och fina igen.

...eller VITARE. Den gulning som sker med åren på grund av att själva tandbenet gulnar, kan man ju aldrig få bort. Då finns bara konstgjorda vita fasader, men eftersom tandläkaren i så fall måste slipa bort en bit av de egna tänderna, är det dumt (tycker jag i alla fall) att göra det för tidigt i livet, medan tänderna fortfarande är starka och friska i övrigt. Det är att BE om problem, samt att det måste göras om flera gånger under livets gång om man börjar tidigt, och blir väldigt dyrt sammanlagt.
Citera
2023-08-06, 14:17
Medlem
EU har ett förbud mot produkter som innehåller en effektiv mängd blekning, vad det ämnet nu igen heter. Med förbud menar jag att det inte får säljas till privatpersoner.

I USA kan du knata in på närmaste apotek och köpa välfungerande strips dock.

Det du ska göra (och jag själv gjort) är att bara söka upp en annons med fungerande strips på ebay eller dylikt, från USA, och bara beställa hit. Helt lagligt och fungerar fint för att bleka själv.
Citera
2023-08-06, 14:36
Medlem
Libertarismuss avatar
Borsta tänderna så blir de normalt vita.
Citera
2023-08-06, 14:36
Medlem
otellos avatar
Såkallad whitening tandkräm fungerar på lite olika sätt, vissa innehåller slipmedel, exempelvis titan, jag skulle avråda från dessa, vissa lämnar efter sig en blåaktig hinna, vilket får tänderna att se vitare ut.
Dina tänder består av dentin, som är gulaktigt, och emalj, som är transparent/vitt. Dentin kan mig veterligen inte blekas, om din emalj är tillräckligt nedsliten får du helt enkelt satsa på skalfasader/kronor. Det är ganska dyrt, uppemot 10k/tand, går dock att göra betydligt billigare utomlands.
Citera
2023-08-06, 14:58
Avslutad
Bara grundförutsättning:Har du tillbakadraget tandkött, frätskador på tand/er, ofta ilningar i tänder, då ska du ej bleka tänder. Blekning påverkar emaljens yta. Kort o gott ska du ha väldigt välskötta tänder sen tidigare om du ska bleka. Går å googla detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in