Citat:
Ursprungligen postat av
DennisOlof
Jaha, har det hänt igen.
Vill minnas att det inte var så länge sedan, förra sommaren ? Som någon person omkom på liknanden sätt, påkört under ett race.
Är det säkerheten som gått fel ?
Så enkelt att slänga ur sig.
"Liknande sätt"?
Jag kan inte erinra mig någon som omkommit på liknande sätt hur mycket jag än försöker.
2018 var inte förra sommaren, Gelleråsen ligger inte ens i samma landsända, Swedish GT är en bilklass - men där, utanför Karlskoga, där blev en olyckligt placerad funktionär påkörd av en bil för 5 år sedan.
Hur mycket "liknande sätt" tycker du egentligen att det är, när händelsen på Sviestad handlar om två tävlingsförare som troligen(?) krokat ihop under ett race?
"Säkerheten som gått fel?"
Racing är farligt. Deltagarna vet om detta.
Det är därför man är överens om att fortsätta arrangemangen efter en liten minnesstund.
The show must go on, och alla älskar det.
Inte nödvändigtvis just detta att förlora en vän, men tävlingarna i sig. Alla vet vad som gäller.
Om du vet om någon annan händelse än Kanonloppet 2018 som du vill använda för att spegla det som hänt under Årsracet 2023 så får vara snäll att berätta vilken - annars sorterar jag in det du skriver bland ditt vanliga svammel.
Men, du skall få en gemensam nämnare för de båda fallen av mig:
De båda omkomna hade nått pensionsålder.
Äldre människor är sköra på ett annat sätt än yngre.
Där en yngre blir blåslagen drabbas en äldre av frakturer.
Det som stannar som frakturer hos en yngre blir inte sällan livshotande systemtrauma hos en äldre.
Om din lösning på det problemet är att stoppa in äldre människor i madrasserade celler tror jag att du kommer möta mothugg.
Citat:
Ursprungligen postat av
DipsMedSlips
Var det ett seniorrace för gamla avdankade gubbar som varit proffs innan? Eller vari ligger spänningen att lösa biljett till gubbrace? Vill man se fart så vill man väl se 20-40 åringar åka.
Sanningen är faktiskt att Classic Racing är det roligaste och mest fartfyllda du kan se på svenska banor - oavsett om det är MC eller bil det tävlas med.
Det är lite sorgligt att de vanliga loppen skall vara så intetsägande, men jävlar vad det körs inom classic. Här tas inga fångar, skall du veta.
Vilket torde ha bevisats.