2023-08-05, 11:44
Medlem
ApanBapans avatar
Vilket hade ni fredragit? Nn som har erfarenhet frn ngon av dem - antingen psykakuten och/eller inlggning.
Citera
2023-08-05, 11:58
Medlem
snooper123s avatar
Vad jag vet s r psykakuten i Kristianstad vldigt dlig.
Min sambo kte in dit en gng fr hon hade mtt dligt en lng period. De sa till henne att ka hem och dricka en varm choklad...
Sen sa de till henne att ka till Malm istllet.

Jag har aldrig varit p Lunds psyk men jag har varit mycket p Malms. Har ftt mycket hjlp dr och de har varit duktiga. Men mellan Kristianstad och Lund s hade jag testat Lund istllet.
Citera
2023-08-05, 11:59
Medlem
Erfarenhet av bda. Inlagd blir du ju bara vid akut behov, inneliggande vrd r likvrdig i hela Skne. Mat, medicin och vandra i korridoren eller se p TV. nda spnnande r nr ngon kommer bltad pga psykos

Hur som, s handlar det ju om vilken lkare du mter och hur sktarna beter sig.
Senast redigerad av PatricHbg 2023-08-05 kl. 12:14.
Citera
2023-08-05, 12:18
Medlem
killdozer666s avatar
Varit p psykakuten i Lund ett par gnger och de r vrdelsa. Har ingen erfarenhet av Kristianstad s ska inte sga nt dr, men vet i alla fall att jag drar mig fr psykakuten i Lund numera. I Lund fick jag inte ens hjlp nr Socialtjnsten var och lmnade mig dr, utan de skickade mig p en buss hem efter att jag suttit 5 timmar i vntrummet och ftt trffa en lkare i fem minuter.
Citera
2023-08-05, 17:27
Medlem
HelloWorld123s avatar
Jag var inlagt i Lund ett tag. Tyckte att det var bra om man jmfr med Karlskrona. Man har fungerande Tv med mnga tv-kanaler, filmer, dator, intressanta bcker. Maten var bra, de snlade inte. Finns rkrum med flkt inne. Rtt s rent med. S ja, jag skulle satsa p Lund.
Citera
2023-08-09, 22:49
Medlem
ljudkellgrens avatar
Oavsett vilken akut du sker s sker inlggning vid den enhet som ligger nrmst ditt hem. S lnge det finns plats dr.
Citera
2023-09-23, 10:56
Medlem
ApanBapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljudkellgren
Oavsett vilken akut du sker s sker inlggning vid den enhet som ligger nrmst ditt hem. S lnge det finns plats dr.

Jag blev inlagd ver natten i Lund, men hade jag inte blivit utskriven dagen efter s hade de skickat mig till Kristianstad, sa de.
Citera
2023-09-23, 11:00
Medlem
ApanBapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelloWorld123
Jag var inlagt i Lund ett tag. Tyckte att det var bra om man jmfr med Karlskrona. Man har fungerande Tv med mnga tv-kanaler, filmer, dator, intressanta bcker. Maten var bra, de snlade inte. Finns rkrum med flkt inne. Rtt s rent med. S ja, jag skulle satsa p Lund.

Har hrt mer bra om Lund n Kristianstad, men nu blivit remitterad frn min psykiatrimottagning till det som r nrmast dvs Kristianstad. Bvar lite infr det, mste jag sga. Inte har de plats heller egentligen, s fick rdet direkt frn de i Kristianstad att ska akut till dem fr att kunna bli inlagd. Mrkligt resonemang. S D har de plats?! Men inte annars?!
Citera
2023-09-23, 22:47
Medlem
Det finns ett roligt vattenland i Lund. k dit om du mr dligt istllet! Det kommer hjlpa dig betydligt mer och kostar inte lika mycket som lkarsamtal. Basta, relaxa, simma, rutscha och fika gr susen. Psyket r deprimerande.

Jag menar allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in