Flashback bygger pepparkakshus!
2023-08-03, 13:38
Medlem
löls avatar
Hej,

Om jag ska skicka 300k till en släkting.

Hur mycket ska jag skicka för att inte behöva bry mig om frågor eller att det blir gåvoskatt?
Citera
2023-08-03, 13:42
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Hej,

Hur mycket ska jag skicka för att inte behöva bry mig om frågor eller att det blir gåvoskatt?

Gåvoskatten är avskaffad men banken kommer att fråga om vad pengarna avser, gissningsvis behöver du visa upp ett lånebrev undertecknat av er båda för att banken ska transferera pengarna.
Det är smart att förekomma bankens frågor genom att berätta vad du tänker att göra innan du skickar pengarna
Citera
2023-08-03, 13:45
Medlem
Citat:
Hej,

Ja du har väl ett underlag var pengarna kommer ifrån.Inget Konstigt alls då.
Citera
2023-08-03, 13:50
Medlem
Citat:
Hej,

Gåvoskatt!!!!! Har du noll koll.
Citera
2023-08-03, 13:58
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Hej,

Du kommer inte kunna skicka så stort belopp utan att behöva kontakta banken och då kommer dom ställa frågor vart pengarna kommer ifrån. Banker har oftast en begränsning hur mycket man kan skicka och därför måste man kontakta dom. Så var det i alla fall för mig när jag skulle skicka över 500 000 kr. Provade mindre belopp först men det gick inte heller så fick ringa banken.
Citera
2023-08-03, 14:00
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Hej,

Gå in på den här länken och läs:
https://www.google.com/search?q=finns+g%C3%A5voskatt+kvar+och+hur+mkt+f%C 3%A5r+man+sk%C3%A4nka&oq=finns+g%C3%A5voskatt+kvar +och+hur+mkt+f%C3%A5r+man+sk%C3%A4nka+&gs_lcrp=EgZ jaHJvbWUyBggAEEUYOTIJCAEQIRgKGKABMgkIAhAhGAoYoAHSA Qw4MjY0NTcwajBqMTWoAgCwAgA&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Citera
2023-08-03, 14:01
Medlem
Denoms avatar
Vilken bank har du?
Citera
2023-08-03, 14:05
Medlem
löls avatar
Oj, gåvoskatten finns inte längre 😂
Så bra 😊

Jag har Swedbank och pengarna kommer från avanza
Citera
2023-08-03, 15:26
Medlem
Bara skicka över pengarna. Svara på frågor om det dyker upp några... Hur svårt ska det va?

Har du ens försökt skicka dem?
Citera
2023-08-04, 21:31
Medlem
Diablo1118s avatar
Rubrik ändrad från: Skicka pengar / Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem