2023-08-02, 16:02
Bannlyst
Började precis lyssnade på ljudfilerna från rättegången om följande händelse:
(FB) 2 personer knivhuggna i Brunnsparken Gbg, 10-årig flicka allvarligt skadad 2023-03-02

Här är ljudfilerna:
https://www.youtube.com/watch?v=q5-Mif4n4Es

Efter att lyssnat igenom "Milad's" historia känner jag en slags sympati för honom.
Nu förstår jag att det inte låter helt klokt när vi börjar tycka synd om förövaren men vi är människor som har känslor.

Jag vill dock diskutera annat, om hur vi kan förhindra att liknande händelser inträffar igen ?
Uppenbarligen går en stor andel av människorna i Sverige och mår psykiskt dåligt, och ibland kan det eskalera så pass mycket att de ger sig på helt oskyldiga människor.

Hur kan vi/samhället tidigt identifiera tecken på psykisk ohälsa och erbjuda stöd innan situationen blir farlig?
Hur kommer det sig att vi i ett av världens mest utvecklade länder inte har bättre koll på människor som mår psykiskt dåligt ?
Citera
2023-08-02, 16:06
Avstängd
FarliKorvs avatar
En del stollar måste helt enkelt vara inlåsta, tokhemmen nedmonterades på tidigt 90 var det va och sen dess ska dom här sjuka människorna klara sig med en näve piller om dagen.

Förhindra gör man igenom sluten vård med vissa människor, är det felkopplat ordentlig så måste knaspellarna spärras in, för man kan aldrig koppla om deras hjärnor, sen när man haft dom inlåsta tills dom är typ 60 bast och dom är feta och sega då kanske man kan släppa ut dom för då utgör dom inget fysiskt hot längre, iom att dom inte ens har kapaciteten att övermanna någon springa ifatt osv.
Citera
2023-08-02, 16:06
Medlem
snooper123s avatar
Det är ju som du säger, väldigt många människor mår dåligt. Men varför gör vissa av de personerna gör brott då?

Jag menar, alla som mår dåligt begår ju inte brott? Det måste ju finnas något underliggande.
Citera
2023-08-02, 16:12
Avstängd
FarliKorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Det är ju som du säger, väldigt många människor mår dåligt. Men varför gör vissa av de personerna gör brott då?

Jag menar, alla som mår dåligt begår ju inte brott? Det måste ju finnas något underliggande.

Det kan bero på att människor är rätt så olika, vad tror du om det?

Det finns ingen kvalitetskontroll som på en Industri tex, oj här har vi ett dåligt exemplar det släpper vi inte ut på marknaden!

Är det här breaking news för dig, att människan är väldigt komplicerad och att vem som helst får göra en ny!?
Citera
2023-08-02, 16:37
Bannlyst
Citat:

Det finns dock en liten del av personer med svåra psykiska sjukdomar, som obehandlade eller otillräckligt behandlade, kan uppvisa ett förändrat beteende som i extrema fall kan leda till farliga handlingar, inklusive brott.
Citera
2023-08-02, 16:55
Medlem
Alltid en j-vla Arab/MENA babbe. Ut!!!!!
Citera
2023-08-02, 16:58
Medlem
HubertOlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cassandra457
Alltid en j-vla Arab/MENA babbe. Ut!!!!!
Är Anders Eklund arab?
Citera
2023-08-02, 16:59
Medlem
Citat:

Finns massvis med mentalt sjuka svenskar som inte hugger 10 åriga flickor på gatan. Alibaba Babben såg en blond vit flicka och blev arg för att han inte kunde spontant våldta flickan. MENA araber har en sjuk fascination av vita Europeer. De är avundsjuka och saknar impulskontroll. Såna inavlade varelser ska inte kunna vistas fritt i Sverige! Påminner om negern som högg ner 2 vita universitetsstudenter i England nyligen.
Citera
2023-08-02, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HubertOlsson
Är Anders Eklund arab?
Det där hände 2008. Sedan dess så har Alibabor våldtagit och mördat tusentals svenska flickor och kvinnor. ÅK HEM.
Citera
2023-08-02, 17:02
Medlem
HubertOlssons avatar
Citat:
Det där hände 2008. Sedan dess så har Alibabor våldtagit och mördat tusentals svenska flickor och kvinnor. ÅK HEM.
Men du sa alltid arab.
Citera
2023-08-02, 17:40
Bannlyst
Citat:
Det finns i människorna i sig, det spelar ingen roll vilket land man kommer från.
Kolla bara dumpen, en betydande majoritet är Svenskar på dumpen
Citera
2023-08-05, 11:10
Medlem
Citat:
Finns massvis med mentalt sjuka svenskar som inte hugger 10 åriga flickor på gatan. Alibaba Babben såg en blond vit flicka och blev arg för att han inte kunde spontant våldta flickan. MENA araber har en sjuk fascination av vita Europeer. De är avundsjuka och saknar impulskontroll. Såna inavlade varelser ska inte kunna vistas fritt i Sverige! Påminner om negern som högg ner 2 vita universitetsstudenter i England nyligen.

Måste finnas araber som inte heller hugger 10åriga flickor på gatan. Det händer inte ofta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in