2023-03-03, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Fy vad fruktansvärt! Är extra otäckt när det är så oprovocerat tycker jag, det kunde varit vem som helst, min egen dotter tex.

I närheten av brunnsparken finns det en hel del skolor. Där allt från grundskolor till gymnasium finns.
Ingen bra omgivning för ungar i låg och mellanstadiet. Med tanke på hur mycket skit som figurerar kring nordstan och brunnsparken.

Jag hoppas innerligt att barn blir körda till skolan och slipper ta sig till och från skolan för egen maskin
Senast redigerad av Tavelramskrok 2023-03-03 kl. 14:03.
Citera
2023-03-03, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
I närheten av brunnsparken finns det en hel del skolor. Där allt från grundskolor till gymnasium finns.
Ingen bra omgivning för ungar i låg och mellanstadiet. Med tanke på hur mycket skit som figurerar kring nordstan och brunnsparken.
Nej, jag håller med om att låg och mellanstadiet borde ligga annorlunda till, det blir en konstig blandning folk som rör sig där
Citera
2023-03-03, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Fy vad fruktansvärt! Är extra otäckt när det är så oprovocerat tycker jag, det kunde varit vem som helst, min egen dotter tex.

Spelar det någon roll om det är provocerat eller inte? Man hugger inte ned folk ändå och speciellt inte barn.
Citera
2023-03-03, 14:04
Medlem
Här är häktningsframställan samt flera äldre domar mot Milad Salari, inklusive rånet mot Jarl Sandin och den senaste domen från 10 november 2022.

I den står bland annat:
Av utredningen om Milad Salaris personliga förhållanden framgår att en påtaglig förbättring skett av hans personliga och sociala situation samt att frivården har föreslagit att påföljden bestäms till skyddstillsyn. Tingsrätten anser att en skyddstillsyn kan bidra till att Milad Salari inte begår nya brott och att det finns särskilda skäl att bestämma påföljden till skyddstillsyn i stället för fängelse.
I en annan, tidigare dom framgår en helt annan bild:
Milad Salari har sedan 15 år tillbaka ett blandmissbruk av bland annat cannabis, benzodiazepiner och rökheroin. Han har en långvarig önskan om att leva utan droger. Under sommaren 2019 hade han en lång sammanhängande period när han var helt drogfri. Han försörjer sig via försörjningsstöd från socialtjänsten. Frivården har bedömt att Milad Salari har problematik inom flera områden såsom missbruk, psykisk ohälsa samt prokriminella attityder och värderingar. Detta innebär enligt Frivården att det finns en förhöjd risk för återfall i brott och ett övervakningsbehov. Eftersom det saknas en konkret plan kring ingripande behandling har Frivården bedömt att det inte finns förutsättningar att föreslå en frivårdande påföljd.
Milad Salari:
Citera
2023-03-03, 14:04
Medlem
Citat:
Nu har jag ju vara läst att en enda människa påstår att det utropats ”Allahu akbar” innan knivdådet.
Ingen video bara ett påstående. Jag säger inte att det är fel. Men ingen annan tycks ha hört detta.
Men visst. ”Alla backar” kan kanske bli Allahu akbar med lite fantasi ??

Vittnen som hamnar i väldigt extrema situationer kan blanda ihop tid, hörsel och ordning absolut. Det kan mycket väl vara så att någon ropat "alla backar" direkt någon sekund efter attacken och vittnet (för det verkar vara 1 person än så länge i tråden som hört detta och uppgifterna är ännu inte bekräftade).
Det hade varit intressant att få bekräftat om gm är muslim eller inte i ett första steg. Vansinnedåd eller terrorattack, det är frågan alla vill ha svar på.
Citera
2023-03-03, 14:05
Medlem
Molekyl3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svammelprofeten
Ja videon på ett av dessa mord var inte att leka med.

Skärskador i min värld är, och ligger långt ifrån machete hugg, och samtidigt dra i skallen åt motsatt håll.

Att få ett knivblad inkört i kroppen skulle dom kunna kalla stålflis olycka istället.
Citera
Medlem
Citat:
Om jag fattat rätt så var flickan som bodde i Nederländerna på besök hos mormor och morfar i staden.
Gärningsmannen var en knarkande iranier som tidigare begått brott som bla rån

Nederländerna borde införa sanktioner mot terrorsverige.
Citera
Medlem
fululfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medicum
Han har ett långt förlutet av brott och skrek allahu akbar. Det är snarare vädligt lite som enbart talar för att set skulle vara något slumpmässigt drogutlöst anfall.

Ett brottsförflutet har väl inget med terrorism att göra. Många terrorister är tidigare ostraffade. Att han skrek "allahu akbar" är en trådsanning än så länge. Det enda jag hört honom skrika på video är "jag ringer polisen ".
Citera
2023-03-03, 14:07
Medlem
fululfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
Jasså varför valde han vita offren om det är en psykos ? Det är terrorist attack mot vita han siktar även på vitas hals psykoser brukar vara annorlunda .
Hur valde Daniel, dubbelmördaren i Linköping, ut sina offer? Barnet var av utländsk härkomst men detta hade inget med hans motiv att göra. Han hade bara följt en röst i sin psykos som sa åt honom att döda ett barn.
Citera
Medlem
fululfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Bryr mig inte om svinet är psykiskt sjuk. Han hade inget här att göra från början.
Hur många andra "psykiskt" sjuka äckel från MENA tror du vandrar omkring i vårt samhälle.
Dom som reste hit i tron att vi skulle ge dom unga blonda oskulder. Ett slott att bo i med egna tjänare. Så kommer dom hit och inser att det inte stämmer. Inga barn och oskulder vill vara deras sexslavar. Det står ingen BMW och väntar på dom vid deras inbillade herrgård.

Allt var bara bluff! Dom har ljugit och det gör man inte ostraffat för en muslim. Nu måste alla svenskar dö.

2 i bröstet och 1 i pannan vore det ända rätta i det här fallet.
Skicka räkningen för ammunitionen till myndigheterna från det jävla landet han rest från.

Jag hoppas också på ett rejält straff, där möts vi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Spelar det någon roll om det är provocerat eller inte? Man hugger inte ned folk ändå och speciellt inte barn.
Nej självklart inte! Det är lika vidrigt oavsett! Bara det att både jag och min syster (som bor i Göteborg) har barn i samma ålder och det känns otäckt att tänka på att det kunde varit någon av våra döttrar 😱
Citera
2023-03-03, 14:08
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att GM enligt polisen hade två knivar med sig tyder på planering.
Vet vi motivet? Eller var det helt enkelt en knarkare som flippade?
Stämmer det att avskummet är iranier?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in