Resultat: Att dekorera Sagerska huset med Prideflaggan?
Bra
14,69%
89 röster
Dåligt
72,44%
439 röster
Varken för eller emot, flagga som flagga
10,40%
63 röster
Vet ej
2,48%
15 röster
2023-08-02, 21:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaskarn
Trams.
Kan vi inte pryda fasaderna i Stockholms miljonprogram med prideflaggor istället?

Ja, det är rätt fegt att pryda en av landets bäst skyddade byggnader med prideflagga, som dessutom bebos av personer vars åsikter om Pride redan är kända.

En variant på ett meningslöst Facebookgilla.

Vill Ulf att traditionen ska åstadkomma skillnad bör han drapera byggnader där det kan förväntas uppstå någon form av konflikt.

Vad gäller tradition blir den kanske inte särskilt djupt rotad och långvarig.
Citera
2023-08-02, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Tvärtom, 75% av folket är positivt inställda till HBTQI+. 25% är det inte men dom kan vi bara strunta i. Livets hårda skola utbildar tyvärr inte i tolerans och medmänsklighet.
Livets hårda skola? Vad är det? Är det något man går igenom om man bor i förorterna där majoriteten av invånarna är muslimer?

Kan inte du och dina sekt vänner rompa ut till förorterna med lite rengbågsflaggor i ryggsäckarna och hänga upp på gator och torg? Filma gärna med! För du är väll inte feg? Eller du kanske exkluderar invandrare ur din 75% iga fantasi siffra?
Citera
2023-08-02, 21:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Vilka rättigheter kämpar regnbågsfolket för i Sverige 2023?

De apar bara efter allt som sekten gör i USA. Otroligt patetiskt och billigt.

Edit: Börjar tjafsas om att transor ska läsa sagor för barn i USA, och sedan vips så är det tydligen en viktig debatt i Sverige också.

Herregud vad genomskinligt.

Förstår de inte att de endast används som nyttiga idioter utav sponsorerna?
Senast redigerad av kommenurjorden 2023-08-02 kl. 21:39.
Citera
2023-08-02, 21:30
Medlem
Vad är problemet? Är vi inte ett öppet samhälle? Man eldar väl koraner som aldrig förr? Att springa omkring i en pride festival eller vara gay, identifiera sig med en lampskärm etc... är väl inte något som vi höjer ögonbrynen för? Så vad är grejen? De får tapetsera kungahuset också i regnbågens färger om de vill? Vad är det man försöker vara så öppen inför? Varför försöker man vara så speciell med sådana extrema självklarheter?

Om man på riktigt vill vara öppen så kan man ju faktiskt diskutera samhällets utmaningar och vara kanske lite mer uppriktiga kring den problematiken än prata om självklarheter?
Citera
2023-08-02, 21:45
Medlem
Tycker det utomordentligt bra att det flaggas.
Borde flaggas mycket mer, framför moskéer och i varje område kring våra berikade förorter.
Citera
2023-08-02, 22:03
Medlem
EricBlairs avatar
Röstade att det är "Dåligt" i omröstningen men kan det reta upp muslimerna globalt kan jag kanske få ändra mig?
Citera
2023-08-02, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
För första gången någonsin dekoreras Sagerska huset med Prideflaggan.
En ny tradition, enligt statsminister Ulf Kristersson (M)
– Vi låter för första någonsin Sagerska prydas med den fina regnbågsflaggan. Vi vill uppmärksamma Pride och den här veckans betydelse för vårt öppna samhälle. Allas rätt att leva som den man när, och älska vem man vill, säger statsministern i ett uttalande.
– 2014 startade en företrädare till mig tradition att som statsminister gå Prideparaden. Fredrik Reinfeldts deltagande då var historiskt. I dag är det en självklarhet. Nu startar vi en ny tradition, fortsätter Ulf Kristersson.
https://www.expressen.se/nyheter/kristersson-flaggar-for-pride-utanfor-sagerska/

Diskussionstråd om att dekorera Sagerska huset med Prideflaggan.
Vad tycker flashbackare om det?

Bra med Pride,mer Pride än koran.
Citera
2023-08-02, 22:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Röstade att det är "Dåligt" i omröstningen men kan det reta upp muslimerna globalt kan jag kanske få ändra mig?

Citat:
Ursprungligen postat av Plukke

Ni kanske skulle ta och fundera på varför de största sponsorerna till hbtq-agendan också är stora sponsorer av muslimsk invandring till Europa.
Citera
2023-08-02, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Vår "representativa demokrati" har inget parti som står upp mot regnbågsprästerna.
Jodå, men de är så små att de står utanför riksdagen, eftersom nästan alla svenskar är positivt inställda till Pride.
Citera
2023-08-02, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke

Två helt värdelösa grejer.
Citera
2023-08-02, 22:58
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blorkadork
Inget annat än ett våldförande på statlig egendom.

Offentlig ägo skall inte smyckas med politiska budskap. Pride ÄR politiskt. Inte bara ur synpunkt kring acceptans och öppenhet kring homosexualitet men faktumet att alla politiska falanger har inte varit välkomna under Pride. Man har väl hänvisat till floskler kring människors lika värde. Jag har inget emot homosexuella, jag gillar dock inte Pride.

Jag tycker även att det är krystat att flagga för Pride. Den officiella ställningen i Sverige bör vara "Du är bög, och?". Pride-flaggan har blivit någon jäkla skenhelig "heja greta, titta min nya tesla" "vi gillar olika, på behörigt avstånd i våra skärgårdsstugor"-grej. Så svin-Uffe kan känna sig progressiv å duktig.

Förutom muslimer känner jag knappt någon som bryr sig om vem som är bög och inte fan flaggar man utanför moskeer, det vågar man inte. Pride som skall provocera utspelar sig inte i våra förorter där budskapet kanske behövs. Det är ju mest medelålders vuxna som visar rumpan å viftar runt dildos framför åskådande barn tillsammans med vanliga svennar som också ska vissa hur toleranta de är.

Förlåt men jag skiter i om någon av er bögar, "you do you", är det fel på mig som inte står i klappar utan njuter av min egen tid i fred istället? För jag vill fan tro att jag har rätt. Eller är det typ som hur veganer förut var tvugna att berätta för allt å alla att de var veganer? Är det en sådan kritisk del av deras idenitet som de bara måste dela med sig? Tänk om alla swingers, cucks, furries m.m. kände samma behov att vara extroverta med sina sexuella preferenser?

Jag kommer aldrig fatta.

Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Två helt värdelösa grejer.
Bög-Ulf må vara en tvättäkta bög, men hen ska inte tillåtas pryda statens byggnader med den vänsterextrema bögfanan.
Tala om att provocera arabvärlden.

Tycker ärligt talat den lilla homofila fjanten inte alls passar på sin post i dessa orostider, när det skulle ha behövts en riktig man vid rodret och inte en liten fjant som homofil-Uffe.
Senast redigerad av Rimbert 2023-08-02 kl. 23:16.
Citera
2023-08-02, 23:08
Medlem
Meningslöst, hela pridegrejen är urvattnad och fånig. Bättre att fokusera på viktigare saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in