Flashback bygger pepparkakshus!
2023-08-02, 12:10
Medlem
Millan1s avatar
Är övertygad om att det inte beror så mycket på att de är karriärkvinnor per se, utan anledningen är att de flesta av dessa kvinnor verkar ha väldigt jobbiga personligheter och trista attityder, vilket gör att många män helt enkelt inte vill ha dom.

Många kvinnor begår det kardinalfelet att man tror att killarna söker och attraheras av samma saker som de själva. Tror de flesta män inte bryr sig så mycket om vad en kvinna tjänar och jobbar med, utan vad de vill ha är harmoniska relationer som ger lugn och ro, inte kaos och konflikter.

Känner till några fall där kvinnorna är framgångsrika karriärkvinnor men ändå har behagliga mjuka och varma personligheter som gör att männen dras till dom ändå sas.

Den här typen av kvinnor som har svårt att hitta män skyller ofta på att männen blir skrämda för att de är framgångsrika och tjänar bra vilket i min mening är en tankevurpa utan det snarare är så att männen dissar dom pga av deras tröttsamma rigida personligheter och krävande attityder, dessutom tenderar de att försöka kroka upp de mest attraktiva männen som i sin tur har ett enormt urval av kvinnor att välja emellan och de blir då oftast avsnästa för att de upplevs som skitjobbiga och dessa män föredrar lite yngre mjukare mindre konfliktbenägda kvinnor som ger dem mer lugn och harmoni i relationerna.

Håller ni med? varför eller varför inte?
Senast redigerad av Millan1 2023-08-02 kl. 12:46.
Citera
2023-08-02, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan1
Är övertygad om att det inte beror så mycket på att de är karriärkvinnor per se, utan anledningen är att de flesta av dessa kvinnor verkar ha väldigt jobbiga personligheter och trist attityder, vilket gör att många män helt enkelt inte vill ha dom.

Många kvinnor begår det kardinalfelet att man tror att killarna söker och attraheras av samma saker som de själva. Tror de flesta män inte bryr sig så mycket om vad en kvinna tjänar och jobbar med, utan vad de vill ha är harmoniska relationer som ger lugn och ro, inte kaos och konflikter.

Känner till några fall där kvinnorna är framgångsrika karriärkvinnor men ändå har behagliga mjuka och varma personligheter som gör att männen dras till dom ändå sas.

Den här typen av kvinnor som har svårt att hitta män skyller ofta på att männen blir skrämda för att de är framgångsrika och tjänar bra vilket i min mening är en tankevurpa utan det snarare är så att männen dissar dom pga av deras tröttsamma rigida personligheter och krävande attityder, dessutom tenderar de att försöka kroka upp de mest attraktiva männen som i sin tur har ett enormt urval av kvinnor att välja emellan och de blir då oftast avsnästa för att de upplevs som skitjobbiga och dessa män föredrar lite yngre mjukare mindre konfliktbenägda kvinnor som ger dem mer lugn och harmoni i relationerna.

Håller ni med? varför eller varför inte?

Ja, karriärskvinnor är sällan roliga personer
Citera
2023-08-02, 12:22
Medlem
Kurss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millan1

För ett tag sedan var det en artikel i msm där en kvinnlig skribent sade något i stil med att det måste börja ryckas i baguetten när en kvinna hade en bra karriär. "Rycka i baguetten" betydde alltså att män måste börja tända på kvinnor med en bra karriär.

I verkligheten ser det ut så här:
En man har en bra karriär och kan välja en kvinna med ett dåligt jobb (eller inget jobb alls). Hon ökar då sin levnadsstandard och blir glad över det.

En kvinna har en bra karriär, men nu är hon enbart intresserad av män som har ännu bättre betalt än henne. Om hon hittar en sådan man så blir de ett sådant par som ska spendera hur mycket pengar som helst på allt. Inte bara större saker så som resor, bilar, hobbies till deras barn, och gigantiska bostäder, men även småsaker som mattor och tvål ska vara designersaker som kostar mycket mer än det borde.
Citera
2023-08-02, 12:31
Medlem
Karriärskvinnor brukar sakna den mjuka och kvinnliga sidan.
Min erfarenhet är att de är manhaftiga.
Kanske just därför män inte finner de attraktiva.

Män till skillnad mot kvinnor väljer inte partner efter hur framgångsrika de är.
Vi ser på andra kvaliteter.
Är de tillgivna, omtänksamma, pålitliga, kvinnliga.
Annars kan man lika bra blir homosexuell om det är en manlig personlighet man är ute efter.
Citera
2023-08-02, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Svaga män med små snoppar är alltid rädda för starka kvinnor. Så är det och så har det alltid varit.

Vad är en stark kvinna då?

Problemet med starka kvinnor är att dom har attityd och svåra att leva med.
Om jag är i ett förhållande, då vill inte jag ha massa tjaffs och skit bara för att kvinnan tänker hon ska sätta upp sig mot mig för att hon är stark.

Jag vill att min partner ska vara snäll och tillmötesgående och kunna ge med sig även om hon inte vill saker.
Tex om jag säger vi ska fara och hälsa på mina föräldrar,men hon säger hon hällre jobbar, är det en stark kvinna eller bara jävlit svår att ha att göra med?

Jag tror alla män vill ha så lite tjafs och problem som möjligt i en relation.
Har 2 systrar och jag vet att allt för många tjejer skapar drama helt i onödan.
Många är tyvär kvar i skolåldern när det gäller deras mentala nivå, och sånt vill man inte ha.
Citera
2023-08-02, 12:33
Medlem
Karriärister är inte ens roliga att arbeta och särskilt inte de kvinnliga som brukar vara totalt hänsynslösa så jag vågar inte ens fantisera om hur det vore att leva med en karriärkvinna.
Det är ju i princip narcissister som bara tänker på sig själva och hur de ska komma framåt och uppåt.

Som någon nämnde vill dom ju även ha en man över sin egen nivå och det är väl där den så kallade problematiken börjar. Dom tror att dom blir förkastade bara för att dom har en fin titel för det kan ju aldrig vara deras egen attityd som har med saken att göra. Alltid någon annans fel...
Citera
2023-08-02, 12:42
Medlem
Millan1s avatar
Citat:
Svaga män med små snoppar är alltid rädda för starka kvinnor. Så är det och så har det alltid varit.
Det är precis den där rigida konfrontativa inställningen som gör att karriärkvinnor har så svårt att få en partner. Männen ratar dom helt enkelt.

Man kan för övrigt vara en stark kvinna utan att vara dominant, rigid och konfrontativ.
Citera
2023-08-02, 13:13
Bannlyst

män är enkla och testosteronstinna, fitta är det viktigaste och prio!

Utöver dett vill man ha någon att dela livet och kunna ha kul och roligt, du beskriver självcentrerade sliddjur som felaktigt tror dom är guds gåva till mänskligheten...
Citera
2023-08-02, 13:14
Medlem
Citat:
Du vill med andra ord ha en lydig slav som ställer upp på dina sjuka lustar även när hon inte känner för det. Vet du vad det gör dig till? En våldtäktsman. En förövare. Klart att du vet det. Du njuter av att trycka ner kvinnan och få henne att böja sig för din vilja. Någon annan sorts relation är du inte förmögen att ha eftersom du är känslomässigt avtrubbad och empatilös.

Du är en fara för kvinnor. Hoppas du är incel.

Det är bara din egen sjuka uppfattning om att jag skulle mena att hon inte ska säga nej tll sex.
Jag pratade om en relation, inte om sex
Citera
2023-08-02, 13:50
Bannlyst
Att kvinnor skulle utbilda sig för att bli attraktiva på relationsmarknaden är fullkomligt skitsnack. Det är inte därför de utbildar sig.
Citera
2023-08-02, 13:52
Medlem
thebyebyemans avatar
Rann bägaren över idag?
Citera
2023-08-02, 13:54
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurs
I verkligheten ser det ut så här:
En man har en bra karriär och kan välja en kvinna med ett dåligt jobb (eller inget jobb alls). Hon ökar då sin levnadsstandard och blir glad över det.

En kvinna har en bra karriär, men nu är hon enbart intresserad av män som har ännu bättre betalt än henne.

Så är det. I de allra flesta relationer där mannen gjort mer framgångsrik karriär och tjänar mer än kvinnan hade kvinnan begärt skilsmässa omgående om det plötsligt vore ombytta roller karriärmässigt.

Så så kallade karriärkvinnor har redan det lilla problemet att de söker sin partner i en väldigt begränsad andel av alla män, och att dessa män har bra valmöjligheter. Är sen dessa karriärkvinnor dessutom allmänt bitska och jobbiga så lär de ha jävligt svårt att hitta en partner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in