Citat:
Ursprungligen postat av luke_rhineheart
Har kommit in och tackat ja. Frgan r nu om jag ska brja. Har dock hrt att kvalitn p FEK-institutionen p SU inte alltid r den bsta... Men jag vill inte plugga i nn annan stad n i Stockholm. Och Handels kommer man ju inte in p.. Ekonomlinjen p SU r vl nd det civilekonomprogram som har bland den hgsta prestigen i Sverige efter Handels? Jag r rtt sker p att jag vill vlja en finansiell inriktning, r SU bra p sdana saker? Det jobbiga med att plugga ekonomi r att man bara blir en i mngden, om man nu inte gr p Handels. Vilken inrikting ger bst chans till jobb? Nn som pluggar/pluggat p SU som vill dela med sig av sikter och erfarenheter? Alla andra som har en relevant sikt/tips r sjlvfallet ocks vlkommen att delta i en diskussion.
Har nu i vr avklarat en kandidatexamen p SU med finansinriktning. Jag anser mig inte vara smartare n medel och tycker att samtliga kurser, frutom eka'n och ifa'n, inte krver ngon strre insats.
Tyvr lider institutionen av dlig ekonomi vilket har inneburit att mnga kurser har ftt dra ner p antalet frelsningar och gruppvningar.
Ska du lsa p SU och FEK'en kan du gott satsa p en dubbelexamen. Det gr jag.