• 1
  • 2
2006-07-31, 01:53
Medlem
Har kommit in och tackat ja. Frgan r nu om jag ska brja. Har dock hrt att kvalitn p FEK-institutionen p SU inte alltid r den bsta... Men jag vill inte plugga i nn annan stad n i Stockholm. Och Handels kommer man ju inte in p.. Ekonomlinjen p SU r vl nd det civilekonomprogram som har bland den hgsta prestigen i Sverige efter Handels? Jag r rtt sker p att jag vill vlja en finansiell inriktning, r SU bra p sdana saker? Det jobbiga med att plugga ekonomi r att man bara blir en i mngden, om man nu inte gr p Handels. Vilken inrikting ger bst chans till jobb? Nn som pluggar/pluggat p SU som vill dela med sig av sikter och erfarenheter? Alla andra som har en relevant sikt/tips r sjlvfallet ocks vlkommen att delta i en diskussion.
Citera
2006-07-31, 02:35
Medlem
alcatrazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luke_rhineheart
Har kommit in och tackat ja. Frgan r nu om jag ska brja. Har dock hrt att kvalitn p FEK-institutionen p SU inte alltid r den bsta... Men jag vill inte plugga i nn annan stad n i Stockholm. Och Handels kommer man ju inte in p.. Ekonomlinjen p SU r vl nd det civilekonomprogram som har bland den hgsta prestigen i Sverige efter Handels? Jag r rtt sker p att jag vill vlja en finansiell inriktning, r SU bra p sdana saker? Det jobbiga med att plugga ekonomi r att man bara blir en i mngden, om man nu inte gr p Handels. Vilken inrikting ger bst chans till jobb? Nn som pluggar/pluggat p SU som vill dela med sig av sikter och erfarenheter? Alla andra som har en relevant sikt/tips r sjlvfallet ocks vlkommen att delta i en diskussion.

SU rankas p delas fjrde plats med Gbg Handels. Och r sledes helt ok.

Redovisning r vl ett ganska skert kort.
Marknadsfring r nog det smsta valet om man vill ha jobb.
Citera
2006-07-31, 05:16
Medlem
Svinplss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alcatraz

Redovisning r vl ett ganska skert kort.
Marknadsfring r nog det smsta valet om man vill ha jobb.
r vll sagt att SU:s markandsfringsinriktning r landets bsta? Men det kvittar ju iofs om trdskaparen vill pyssla med finans. Kan dock va bra att ha koll p dom andra inriktningarna ocks.
Citera
2006-07-31, 09:26
Medlem
Vilka ekonomutbildningar kommer p 2:a och 3:e plats? Fr jag antar att Handels Sthlm kommer frst?
Citera
2006-07-31, 10:32
Medlem
Tror inte att det r ngon strre skillnad p Lund, Uppsala, GBG och SU
Citera
2006-07-31, 10:37
Medlem
Citat:

Mrkte ingen strre skillnad p SU och Uppsala faktiskt. Men som sagt, du blir en i mngden. Ekonomi r ju den frlovade kursen fr alla mnniskor som vill plugga men inte anser sig ha ngot vidare bra alternativ.
Citera
2006-07-31, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alcatraz

Klla? r vldigt skeptisk till detta.
Citera
2006-07-31, 14:16
Medlem
alcatrazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bacon
Klla? r vldigt skeptisk till detta.

Varfr r du skeptisk till detta?

Citat:
Utbildningarna som fr hgst pong:
1. Handelshgskolan, Stockholm 464 p
2. Ekonomihgskolan, Lund 306 p
3. Uppsala universitet 265 p
4. Handelshgskolan, Gteborg 264 p
5. Stockholms universitet 264 p
Noll pong fr Blekinge tekniska hgskola, Hgskolan i Bors, Hgskolan i Gvle och Hgskolan i Kalmar.

http://www.svd.se/dynamiskt/naringsliv/did_7669829.asp
Citera
2006-07-31, 16:11
Medlem
Man hr s mycket olika gllande ranking av skolor. Det var drfr jag var skeptisk.
Citera
2006-07-31, 17:24
Medlem
Svinplss avatar
Finns ju en lista p vilka skolor som hyst flest brs-vd:ar ocks. Men dr kommer ju ven ingenjrerna in. Tror SU kom trea efter handels och KTH?
Citera
2006-07-31, 23:18
Medlem
Zunars avatar
Citat:

Har nu i vr avklarat en kandidatexamen p SU med finansinriktning. Jag anser mig inte vara smartare n medel och tycker att samtliga kurser, frutom eka'n och ifa'n, inte krver ngon strre insats.

Tyvr lider institutionen av dlig ekonomi vilket har inneburit att mnga kurser har ftt dra ner p antalet frelsningar och gruppvningar.

Ska du lsa p SU och FEK'en kan du gott satsa p en dubbelexamen. Det gr jag.
Citera
2006-07-31, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zunar
Har nu i vr avklarat en kandidatexamen p SU med finansinriktning. Jag anser mig inte vara smartare n medel och tycker att samtliga kurser, frutom eka'n och ifa'n, inte krver ngon strre insats.

Tyvr lider institutionen av dlig ekonomi vilket har inneburit att mnga kurser har ftt dra ner p antalet frelsningar och gruppvningar.

Ska du lsa p SU och FEK'en kan du gott satsa p en dubbelexamen. Det gr jag.

Vad str eka'n och ifa'n fr och vad lser du fr dubbelexamen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in