2023-08-02, 17:19
Medlem
Sn0o0oZs avatar
ointressanta personer, finns inget intressant att ta upp ifrån dessa här.
Citera
2023-08-02, 19:49
Medlem
g-in-a-gis avatar
Nej det är ingen konspiration. Du kan ju själv starta en tråd om de här personerna om du vill så kanske du får någon information. De är helt enkelt helt ointressanta personer för målgruppen på flashback antar jag (jag vet inte vilka det är).
Citera
2023-08-02, 19:51
Medlem
g-in-a-gis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n.lite
Vänta lite nu. Vuxna/köpstarka människor läser Aftonbladet? Har du slagit i huvudet eller nåt?
AB är väl den värsta skvallerblaskan någonsin, deras "nyheter" kretsar kring dålig reality-TV och influensers.
Haha exakt!
Att aftonbladet skriver om en sak betyder inte att det är intressant för Flshback att diskutera, och vice versa.
Citera
2023-08-02, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedFour
-

Läste i Aftonblaskan ett uppslag om en svensk influenser som separerat från sin trolovade. Visste ej vilka dessa var och skulle ”kolla upp” personerna som tydligen är tillräckligt intressanta och välkända för att omskrivas i dagspressen:
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...r-skilda-vagar
Till min förvåning hittades varken substantiella inlägg om Ross Andrew Paquette eller Molly Rustas här på FB. När de här personerna har så många följare på sociala medier och omskrivs flitigt i annan press börjar man fundera vad anledningen är att egentligen ”inget” skrivs om personerna/paret här på FB. Jag har varit med om liknande osannolikheter avseende icke-exponeringen här på Flashback av andra kända personer. Det har rört sig om personer vars kändisskap och livsgärning rimligtvis borde ha attraherat mer uppmärksamhet i ett forum som FB. Sammanfattningsvis, min fråga lyder:
Vad beror det på att informationen om vissa personer försvinner från, alternativt aldrig når, FB? Är det i detta fall fästmannens försänkningar i it-branschen som gör att ingen tråd eller inga egentliga inlägg existerar om dessa personer på FB?
Jag är alltså mer nyfiken på proceduren kring elimineringen av info om vissa personer här på FB (än av info om dessa personer i sig - de utgör bara ett aktuellt exempel på fenomenet). Berätta gärna mer ni som vet något om det här!

-
Flashback är ett gubb-forum. Visste inte du det? De flesta här är gamla ölmagade, tunnhåriga, glasögonbärande gubbar som ser på linjär TV, löser korsord och tänker på sin prostata.

Detta köttberg har inte en jävla aning om vad unga människor gör och sysslar med. Men framför allt så bryr de sig inte.
Citera
2023-08-02, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av optifree
Flashback är ett gubb-forum. Visste inte du det? De flesta här är gamla ölmagade, tunnhåriga, glasögonbärande gubbar som ser på linjär TV, löser korsord och tänker på sin prostata.

Detta köttberg har inte en jävla aning om vad unga människor gör och sysslar med. Men framför allt så bryr de sig inte.
Nä, nu drar du alla över en kam. Influencerplågan är en generationsfråga och handlar om att få bekräftelse på att man lever. Ytligt och snabbt glömt. Litet mer substans borde man kunna kräva, men det saknas.
Citera
2023-08-02, 22:52
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
-

Läste i Aftonblaskan ett uppslag om en svensk influenser som separerat från sin trolovade. Visste ej vilka dessa var och skulle ”kolla upp” personerna som tydligen är tillräckligt intressanta och välkända för att omskrivas i dagspressen:
Till min förvåning hittades varken substantiella inlägg om Ross Andrew Paquette eller Molly Rustas här på FB. När de här personerna har så många följare på sociala medier och omskrivs flitigt i annan press börjar man fundera vad anledningen är att egentligen ”inget” skrivs om personerna/paret här på FB. Jag har varit med om liknande osannolikheter avseende icke-exponeringen här på Flashback av andra kända personer. Det har rört sig om personer vars kändisskap och livsgärning rimligtvis borde ha attraherat mer uppmärksamhet i ett forum som FB. Sammanfattningsvis, min fråga lyder:
Vad beror det på att informationen om vissa personer försvinner från, alternativt aldrig når, FB? Är det i detta fall fästmannens försänkningar i it-branschen som gör att ingen tråd eller inga egentliga inlägg existerar om dessa personer på FB?
Jag är alltså mer nyfiken på proceduren kring elimineringen av info om vissa personer här på FB (än av info om dessa personer i sig - de utgör bara ett aktuellt exempel på fenomenet). Berätta gärna mer ni som vet något om det här!

-
Den som spelar störst roll är att det är 18-årsgräns på Flashback. Näst störst roll är att majoriteten av användarna är heterosexuella män.
Citera
2023-08-02, 23:16
Medlem
Tror inte de är så populära som deras följarantal antyder. Det finns ju fall där följare köps mm
Citera
2023-08-02, 23:33
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
-

-

Jag garanterar att den stora majoriteten av deras följare är fejkbotar. Så är sannolikt fallet med de allra flesta av dessa så kallade influencers.
Citera
2023-08-02, 23:37
Medlem
Citat:
-

-

Intressant att du motsätter dig allas kommentarer om att de personerna är ointressanta. Själv, 30+, har jag aldrig stött på en intressant svensk som inte har en tråd på Flashback. Influencers faller, som 30+:are, automatiskt bort då de är fruktansvärt ointressanta.

Värt att notera är att det är fler män än kvinnor på Flashback, så istället för att leta efter influencers kan du leta efter debattörer och liknande människor, intresseområden för män.
Citera
2023-08-03, 08:37
Medlem
Citat:
Du skojar antar jag - för du menar väl inte på allvar att den skandalomsusade Arga snickaren kan anses vara ”finare” än en CEO för ett framgångsrikt internationellt miljardföretag i it-branschen? För i s f befinner vi oss redan där i den dystopiska framtidsbilden som jag precis målade upp om FB - och du är pöbeln som kastar sten på en snattande B-kändis.

We’re redan in it deep tydligen!

-
För de som är skriva på FB är Arge Snickaren intressantare än en "framgångsrik CEO". Mest intressant på FB är om ngn dessutom har utländsk härkomst.

Vänd på din spaning, de som "blommar" på FB säger mest om FB-användarnas intressen/åsikter än vad som är intressant för gemene man.
/Lex tråden om Anna Book.
Citera
2023-08-03, 10:26
Är väl off-topic men Zara Larsson slapp undan trots att hon fick sitt anus publicerat på nätet.
Citera
2023-08-03, 12:52
Medlem
Vissa personer försvinner från Flashback. Bla finns inte Mag*us Grö*dal kvar någonstans när man söker på honom på Flashback. Jag har inte hittat honom iallafall. Han dömdes ju för sexköp av minderårig och hade en stor tråd. Dessutom grundare av Lexbase. Söker man på Google så kommer en tråd upp på Flashback, men den handlar om Lexbase. Men inte om man söker här. Så det går väl att muta sig bort från Flashback antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in