Citat:
Ursprungligen postat av
RedFour
-
Läste i Aftonblaskan ett uppslag om en svensk influenser som separerat från sin trolovade. Visste ej vilka dessa var och skulle ”kolla upp” personerna som tydligen är tillräckligt intressanta och välkända för att omskrivas i dagspressen:
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...r-skilda-vagar
Till min förvåning hittades varken substantiella inlägg om Ross Andrew Paquette eller Molly Rustas här på FB. När de här personerna har så många följare på sociala medier och omskrivs flitigt i annan press börjar man fundera vad anledningen är att egentligen ”inget” skrivs om personerna/paret här på FB. Jag har varit med om liknande osannolikheter avseende icke-exponeringen här på Flashback av andra kända personer. Det har rört sig om personer vars kändisskap och livsgärning rimligtvis borde ha attraherat mer uppmärksamhet i ett forum som FB. Sammanfattningsvis, min fråga lyder:
Vad beror det på att informationen om vissa personer försvinner från, alternativt aldrig når, FB? Är det i detta fall fästmannens försänkningar i it-branschen som gör att ingen tråd eller inga egentliga inlägg existerar om dessa personer på FB?
Jag är alltså mer nyfiken på proceduren kring elimineringen av info om vissa personer här på FB (än av info om dessa personer i sig - de utgör bara ett aktuellt exempel på fenomenet). Berätta gärna mer ni som vet något om det här!
-
Intressant att du motsätter dig allas kommentarer om att de personerna är ointressanta. Själv, 30+, har jag aldrig stött på en intressant svensk som inte har en tråd på Flashback. Influencers faller, som 30+:are, automatiskt bort då de är fruktansvärt ointressanta.
Värt att notera är att det är fler män än kvinnor på Flashback, så istället för att leta efter influencers kan du leta efter debattörer och liknande människor, intresseområden för män.