• 1
  • 2
2023-08-02, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Det låter synd men hur mycket ska man bry sig? Jag menar att man ska vara sjysst med folk och om man märker att de är lite ensamma och instabila kan man ju engagera sig lite extra.
Men om personen inte vill bjuda till så är det ju dennes val.
Tex man frågar om denne vill hänga med på något, om denne inte vill så vill denne inte.
Manlig psykisk ohälsa kan vi mer eller mindre räkna som ett folkhälsoproblem.
Citera
2023-08-02, 04:13
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollfame

Jo men det är en annan diskussion.
Citera
2023-08-02, 07:35
Medlem
Verkar som om fler har känt flera personer som tagit sitt liv.

Jag har bara känt en.
Citera
2023-08-02, 10:31
Medlem
Att vara anhörig eller närstående till en självmordsbenägen person ÄR jobbigt, särskilt om de ständigt uttrycker detta under en lång tid.

Jag förlorade en sådan person och kände märkligt nog både sorg och lättnad, det var i lättnaden skammen låg förstås, och så ilska, smärta, det blir en geggig sörja av känslor samtidigt som man bäddas ned i en tystnad och ro.
Citera
2023-08-02, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollfame

Trodde också detta, men det har visat sig att unga kvinnor är de som mår sämst enligt FHMs data om psykisk ohälsa.
Citera
2023-08-03, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Trodde också detta, men det har visat sig att unga kvinnor är de som mår sämst enligt FHMs data om psykisk ohälsa.
Det känner jag till. Män/pojkar agerar utåt (beteendestörningar) Kvinnor/flickor agerar inåt (psykisk ohälsa). Men jag räknar inte felaktiga beteenden som ett symptom på att någon är frisk. Män/pojkar ljuger helt enkelt i undersökningar kring deras psykiska hälsa och välmående.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in