Citat:
Ursprungligen postat av
booosss
Ingen diss eller så.
Undrar bara genuint.
Ni över 20år som läser serietidningar. Varför?
Viktiga frågor jag önskar svar på.
Hur var er barndom? Bra med båda föräldrar. Eller strikt alternativt dålig uppväxt med alkis förälder
eller liknande?
Har ni arbete?
Bor ni i hyres eller eget?
Har ni sambo?
Har ni barn?
Är ni normala, friska, sociala?
Eller har ni typ Issues? Ensamvargar kanske?
Diagnoser?
Lite barnsliga kanske?
Ju fler som svarar, och ärliga svar, ju bättre.
Vill försöka förstå er. Man undrar ju.
Själv är jag man, helt fungerande.
Serietidningar skulle aldrig komma på tal för mig.
Känner ingen vuxen som läser Tecknade serier längre.
Men jag kände en lite snabbt och lätt bara förut.
Han hade haft tuff barndom och hade lite diagnoser med.
Gick inte umgås med han länge då han var så Omanlig och töntig samt barnslig.
Men jag vet han hade tufft som liten. Så han kunde verkligen inte rå för det alls.
Själv läser jag bilmagasiner och MC tidningar. Motorer med andra ord. Ganska manligt och normalt.
Hjälp mig förstå er, och varför ett forum med 18års åldersgräns har ens den här forumsdelen faktiskt.
Inget elakt eller diss.
Jag är i 30-årsåldern och min barndom var kanonbra och jag hade två omhändertagande föräldrar och många bra kompisar. Numera har jag fast jobb och äger mitt hem.
Har varken sambo eller barn men dejtar lite och är inställd på att hitta ett långvarigt förhållande, börjar bli dags.
Jag har inga sjukdomar eller diagnoser. Minns inte ens när jag träffade en läkare senast...
Serier läser jag ibland, men är lite kräsen. Det skall vara verk med kvalitet. Tintin, Spirou, Gaston, Yoko Tsuno, Resande med Vinden, är några exempel på serier som håller kvalitet enligt mig. Särskilt Hergés verk, där tar det tid att läsa eftersom man stannar upp och beundrar alla detaljer, i synnerhet i den senare albumen.
Dock har jag även kvar lite "simplare" serietidningar från barndomen. Prenumererade bl.a. på Bamse och senare på Min Häst. Dessa har jag försökt läsa om i vuxen ålder och de höll väl inte riktigt måttet för mig.
Jag kan dock glädja dig med att jag även läser motormagasin som Nostalgia och Classic Motor regelbundet.
Och inte för att vara oförskämd nu, men jag tänker att folk som känner att de måste avstå saker för att inte verka "barnsliga" kan vara lite smått osäkra inombords. Börjar tänka på en lång tråd om folk som aldrig dricker annat än kranvatten och var och varannan person skrev att "läsk är för barn".
Måste vara jobbigt att känna att man "måste" avstå en massa fina saker för att inte känna sig barnslig...
I och för sig får jag erkänna att jag själv har vissa fördomar om att t.ex. folk som inte bär armbandsklocka, inte bär ID-handling eller inte har termometrar i hemmet är lite infantila.