Citat:
Ursprungligen postat av
booosss
Lite barnsliga kanske?
Ju fler som svarar, och ärliga svar, ju bättre.
Vill försöka förstå er. Man undrar ju.
Själv är jag man, helt fungerande.
Serietidningar skulle aldrig komma på tal för mig.
Känner ingen vuxen som läser Tecknade serier längre.
Men jag kände en lite snabbt och lätt bara förut.
Han hade haft tuff barndom och hade lite diagnoser med.
Gick inte umgås med han länge då han var så Omanlig och töntig samt barnslig.
Men jag vet han hade tufft som liten. Så han kunde verkligen inte rå för det alls.
Själv läser jag bilmagasiner och MC tidningar. Motorer med andra ord. Ganska manligt och normalt.
Hjälp mig förstå er, och varför ett forum med 18års åldersgräns har ens den här forumsdelen faktiskt.
Inget elakt eller diss.
Critics who treat adult as a term of approval, instead of as a merely descriptive term, cannot be adult themselves. To be concerned about being grown up, to admire the grown up because it is grown up, to blush at the suspicion of being childish; these things are the marks of childhood and adolescence.
When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed if I had been found doing so. Now that I am fifty, I read them openly. When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up.
Två citat av C.S. Lewis att ta vara på.
Jag läser serietidningar av samma anledning som jag läser andra böcker. -Det är oftast bra, spännande, och ibland roliga, berättelser. En bild kan, som de säger, säga mer än 1000 ord.
Och jag gillar eskapistiska berättelser.
Jag antar att det handlar om vad man gillar för typ av litteratur. Och att jag får den i ett sekventiellt format istället för prosaiskt i detta fall.
Men visa mig den bok som handlar om gigantiska robotar som gömmer sig på jorden genom att byta fysisk skepnad till fordon?
Visa mig en bok som handlar om en arméveteran som sen präst och nu åker runt och utför exorcism?
Eller varför inte om en hur en soldat från andra världskriget som staten utfört experiment på, och gjort honom starkare, snabbare, uthålligare, intelligentare och bättre på alla sätt och vis, blivit nedfryst och sen upptinad i modern tid. Och nu utför han hjältedåd på New York citys gator.
Som böcker skulle nog dessa saker inte funka. Men i serier ges den där lilla möjligheten att ta det ett steg längre.
Du får ta del fantastiska historier, om du bara lägger bort din lilla barnsliga tanke om att du inte får läsa serier för att du är "vuxen". -Inget elakt eller diss!
Och om du vill veta vad jag är för typ, om jag stämmer in i din lilla mall?
Jag hade en god barndom, om än separerade föräldrar.
Jag har en fast anställning
Bor ensam, och utan förhållande
Har en diagnos inom autism-spektrumet
Såna här saker behöver dock inte betyda någonting. Jag har en kompis/bekant som är högutbildad forskare och lever i ett stadigt förhållande och utan diagnos. Han är också en serienörd.