2023-07-31, 19:21
Medlem
När polisen låser upp en dörr för att utföra en husrannsakan, hur får de då tag i nyckeln? Är det hyresvärden eller låssmeden som de brukar ringa?

Att tillägga så var det ingen brådska från deras sida så att säga, utan det tog ett bra tag från att de ringde på tills att de tog sig in.
Citera
2023-07-31, 19:27
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Övriga droger --> Juridik
/Moderator
Citera
2023-07-31, 19:36
Medlem
Adelaides avatar
Hyresvärden.
Citera
2023-07-31, 19:38
Medlem
Hyresvärd nästa steg låssmed och sedan uppbruten dörr kan jag tänka mig ordningen är. (Beroende på brottets storlek)
Citera
2023-07-31, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allighator
Att tillägga så var det ingen brådska från deras sida så att säga, utan det tog ett bra tag från att de ringde på tills att de tog sig in.

Du kunde öppnat och sparat alla tid och besvär? Om din hyresvärd fickk åka ut med jouren med en nyckel så kan de komma att debitera dig för låsöppningen.
Citera
2023-07-31, 20:14
Medlem
retardators avatar
Satt gripen för en skitsak, polisen ville in hemma hos mig och frågade vilka av mina nycklar som passade i dörren (2 av totalt 4 nycklar på knippan). Tyckte frågan var märklig, 4 nycklar går ju fortare att pröva än att ställa frågan. Släpptes efter några timmar, gick hem och upptäckte att TROTS nycklar och TROTS förklaring om vilka nycklar som passade var lägenhetsdörren kraftigt skadad av de jävla idiotjävlarna till efterblivna idiotjävlar till dumsnutar...de hade brutit på såväl låssidan som gångjärnssidan och hållit på så högljutt och länge att granntanten gått ut och avkrävt dem legitimation (enligt henne själv).

Prövade att nycklarna passade och återvände till polisstationen, fradgande av ren, oförfalskad VREDE.

Jag skällde så in i helvete på "receptionisten" att vederbörande skämtsamt upplyste mig om var jag befann mig, vilket hjälpte lite grand.

Jag visade bilder på dörren och krävde en förklaring.
När "receptionisten" såg bilderna bleknade han och kollade lite på sin dator, bleknade ännu mer och började knattra som en vettvilling på tangentbordet, arg.

Han tittade deltagande på mig, förklarade att kollegerna inte var "de vassaste fiskarna i lådan" och bad faktiskt om ursäkt. Reparationen av dörren fick jag dock bekosta själv.

En variant av hur de får tag i nycklar.
Citera
2023-07-31, 22:32
Medlem
Tranquility Bass avatar
Beror på hur bråttom man har. Om tid finns försöker man få tag på nyckel men det är långt ifrån alla hyresvärdar som har huvudnyckel, är nog fler som inte har än som har. Låssmed och uppbrytning är stegen där efter, innan dess ringer man dock på.
Citera
2023-08-02, 15:18
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Provar med Brott och brottsbekämpning istället.

Juridik --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in