Citat:
Ursprungligen postat av
xyxzopol
Får jag fråga herrn vad du själv gjort för saken när våra representativa politiker svikit oss svenskar. För du är väl svensk? Vad har just du gjort? Med direktdemokrati om frågan så hade vi sluppit detta problem. Undersökningar har alltid visat att svenskar inte vill ha hit "invandrare", blattar och sånt pack. Politiker har gått emot folkviljan, ibland genom Bryssel och EU. Vad har just du gjort. Har du ens röstat? På vilket parti. Har ditt parti gjort nån skillnad? Är du med i ett parti?
Nu frågade du inte mig men jag är nyfiken på hur du menar när du säger "Vad har just du gjort?". Vad kan man egentligen göra?
Det är banne mig inte enkelt när alla etablerade politiker sitter i samma båt. Allt är ett en cirkus och ingen har någon annan agenda än personlig vinning. Vi som inte vill ha det så här är svikna och förrådda av de politiker som borde sett till landet och sitt folks bästa.
Funny facts: En gång i tiden trodde jag att politiker var till för folket. Att de valdes av folket och att de sedan hade sin plikt i att se till sina väljares och landets bästa. Korkade mig
Det enda man kan göra som vanlig medborgare är väl att försöka att inte stödja vansinnet så gott det går. Några exempel kan väl vara:
- Rösta på de som vill stoppa invandring, EU, globalisering, klimatalarmister
- Upplysa sina barn
- Bojkotta MSM
- Bojkotta multikultiföretag å gott det går
- Säga ifrån i vardagen när man stöter på batikhäxor och fjolliberaler
- Nätverka med likasinnade
Helt enkelt hålla sig så långt borta från all woke och vänstervansinne det bara går. Att sadla upp till tangentbordskrigare är för det mesta värdelöst. Även om det kan kännas bra för stunden når man mest likasinnade.
Och föresten lyssnar ingen längre. Allt är mest pajkastning och pekpinnar.
Vad mer kan man göra?
Detta är en genuin undran.