Citat:
Ursprungligen postat av
BushwickBill
Alla som varit myndiga senaste 20+ åren har kunnat bevittna Stockholms förfall i realtid. Senaste fem åren har det gått undan rejält och jag som tidigare invånare i huvudstaden, men som nu endast är på besök titt som tätt, kan se hur det blir skitigare och stökigare för varje gång. Otroligt vilket jävla förfall det blivit det är ingen svensk stad längre utan någon konstig jävla smältdegel av det sämsta tänkbara. Dom enda invandrarna som sköter sig och smälter in är asiater och andra av europeisk bakgrund, resten går runt och skriker och rör sig som att dom för länge sen passerat gränsen för när dom borde smakat polisbatong. Hade jag varit 25 igen och rört mig på diverse inneställen hela tiden kanske inte det hade märkts på samma sätt men nu när man spatserar runt inne i innerstaden och tittar på staden och dess invånare med öppna ögon så känns det som man är någon helt annanstans. Tunnelbanan är för fan ett skämt där kan man vara helt ensam svensk ibland! Jag hade hellre bott i Malmö än i Stockholm.
Håller med dig om det, jag tycker det tog ordentlig fart förfallet av staden efter pandemin, det är tragiskt se hur förfallen staden är idag, det är precis smuts överallt, invandrare, mängder med inflyttade lantisar som inte har hyfs.
Värst av allt är att det är fan mig folk precis överallt, man kan inte vara ifred längre, var man än går är det mycket folk, undviker innerstan som pesten nu för tiden, infrastrukturen är katastrof med lappade gator och hål överallt.
Jobbar stenhårt på lämna Sthlm kan jag lova, den är helt övertagen av annat folk.