2023-08-02, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Ja bara ett gäng fanatiska Feminister som står och viftar med Pride flaggan i ruinerna.

MP lokalt och Feministisk Regering var det mest destruktiva skit Stockholm någonsin upplevt förutom den stora branden.

hysteriska kvinnor på maktpositioner är undergång
Citera
2023-08-02, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Det är nog inte bara koranbränningar som får Stockholm att falla i listan utan mer att vi ligger på topplacering inom både sprängningar, skjutningar och mycket annat i civiliserade länder.

Allt detta beror på invandring så vi kan inte skylla på något annat.

Så borde det ju vara. Är osäker på hur mycket skribenterna på The Economist känner till om Stockholm, och läste att det var Korankravallerna som lett till tappet.

Men om de är medvetna om situationen i stort i Stockholm så är ju kravallerna mycket riktigt bara en mindre bit av allt det som sänker staden.

Och ja, hade det inte varit för invandringen så hade Stockholm nog varit med och slagits om förstaplatsen på listan. Det gamla, rena, trygga, vänliga Sverige var väldigt uppskattat av besökare.
Citera
2023-08-02, 09:02
Avslutad
Nu är det nog nästan 10 år sen jag var i Wien(Som tar 1a platsen). Det jag reagerade på var att mycket var gammaldags. T ex mycket kassaapparater och få datorer i affärer. Satt och åt en baguette i centrum och en tjomme kommer fram och undrar om han kan få tredjedelen som är kvar..
Det har jag inte varit med om i Sverige.
Citera
2023-08-02, 09:10
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Så borde det ju vara. Är osäker på hur mycket skribenterna på The Economist känner till om Stockholm, och läste att det var Korankravallerna som lett till tappet.

Men om de är medvetna om situationen i stort i Stockholm så är ju kravallerna mycket riktigt bara en mindre bit av allt det som sänker staden.

Och ja, hade det inte varit för invandringen så hade Stockholm nog varit med och slagits om förstaplatsen på listan. Det gamla, rena, trygga, vänliga Sverige var väldigt uppskattat av besökare.

Mer och mer skrivs om Sverige även utomlands just i dessa fall när det är sprängningar och skjutningar. Vi är inte längre kända för våra isbjörnar på gatorna utan nu är det beväpnade araber.

Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Nu är det nog nästan 10 år sen jag var i Wien(Som tar 1a platsen). Det jag reagerade på var att mycket var gammaldags. T ex mycket kassaapparater och få datorer i affärer. Satt och åt en baguette i centrum och en tjomme kommer fram och undrar om han kan få tredjedelen som är kvar..

Nu har jag inte varit i Wien men Tyskland är samma sak. I landet som ligger väldigt långt fram i industriella delar ligger i bakvattnet när det gäller pengahantering, väldigt få ställen som tar kort och att åka taxi är hopplöst om man inte har kontanter.
Senast redigerad av Vit-Brandbil 2023-08-02 kl. 09:14.
Citera
2023-08-02, 10:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tomtoddler
Tror man ska ta sånadär listor med en nypa salt. Andra rankingar med anra kriterier får såklart andra resultat. Det är egentligen ointressant att göra dessa analyser för de säger ingenting.

Tänkte på det, som med olika tester, samma produkter får olika betyg från år till år och av de olika som utför testerna.
Läste att tex amerkanska turister törs inte kryssningsåka på Östersjön för att det ligger nära ryssland och ukraina tex.
Igår sa de att hotellen är knökfulla med turister i stockholm, hur kan man fatta ngnting av all babbelinfo.
Citera
2023-08-02, 10:08
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 64675yfdfhfh
hysteriska kvinnor på maktpositioner är undergång
Det är riktigt. I princip allt som är dåligt med Sverige sista 30 åren är framdrivet av kvinnor, t.ex flyktingar, nerlagd kärnkraft, mindre kunskap i skolan och mer ideologi, bidrag till alla osv. Världens kanske mest manliga länder är Schweiz och Japan, väldigt fina länder att bo i.
Citera
2023-08-02, 10:10
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Wien är kanske världens finaste och bästa stad att bo i, med Zurich och Geneve. Men just svensken är extremt på allt som är nytt och för stor individuell frihet. Och det som gör Wien så fint är just det som är gammaldags och den auktoritativa synen på människor som gör att alla sköter sig ordentligt, som Sverige på 1940-talet. Jag är också väldigt individuell och för allt nytt, så kanske hade jag inte orkat bo i Wien på sikt.
Citera
2023-08-02, 10:11
Medlem
Musikopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det är riktigt. I princip allt som är dåligt med Sverige sista 30 åren är framdrivet av kvinnor, t.ex flyktingar, nerlagd kärnkraft, mindre kunskap i skolan och mer ideologi, bidrag till alla osv. Världens kanske mest manliga länder är Schweiz och Japan, väldigt fina länder att bo i.
I Sverige är principer och värderingar viktigare är reellt utfall.
Citera
2023-08-02, 10:13
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp
I Sverige är principer och värderingar viktigare är reellt utfall.
Exakt, det som är dåligt i Sverige är framröstat av människor som vill väl men som saknar konsekvensanalys och vägrar lära av fakta och historik. De har bara hjärta ingen hjärna. Man kan inte samtidigt vara för ett feministiskt Sverige och FÖR arab-invandring t.ex. Eller för en ren miljö och MOT kärnkraft.
Citera
2023-08-02, 10:21
Avslutad
Googlade ett par minuter och fann det här:
https://www.travelnews.se/sverige/sverige/sverigeintresset-okar-bland-utlandska-turister/
Citera
2023-08-02, 10:25
Medlem
Citat:
Ja och folk bor omgivna av gasledningar inomhus som i någon sovjetisk bonnhåla.
Citera
2023-08-02, 10:29
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Det är nog inte bara koranbränningar som får Stockholm att falla i listan utan mer att vi ligger på topplacering inom både sprängningar, skjutningar och mycket annat i civiliserade länder.

Allt detta beror på invandring så vi kan inte skylla på något annat.

Glöm inte bostadsköerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in