Citat:
Det kan man aldrig veta. Gick alltid till en som var sjukt duktig på Folktandvården. Sen slutade den tandläkaren och jag bodde på ett annat ställe ett tag och tackade nej till årskontrollen det året. Sen så gick tiden och dom skickade aldrig en tid året därpå. Dom hävdade att dom skriver ut en om man avböjer 1 år, helt befängt haha.
Detta berättades när jag sökte mig dit för en visdomstand som jag hade fått hål i. Kommer in och möter tandläkaren. Verkar kunnig och så och säger att den måste lagas. Att dra ut den kräver en kirurg som tittar på den och att det tar typ 4 år att få tid och att det ska fotograferas osv för man vet aldrig med rötterna på tanden. Jaha tänkte jag lite förvirrat, låter konstigt. Sköterskan lägger bedövning och hon börjar borra. Känner att det inte är bedövat ordentligt men tandläkaren och sköterskan säger att dom inte kan ge mer bedövning. Vad i helvete tänker jag i ett känslotillstånd blandat av oro, nervositet, ilska att jag inte har min gamla tandläkare och såklart även av smärta
Så jag säger att dom får lägga i själva lagningen och hon typ protesterar inte ens med konsekvenser och annat och bara "jaja" typ. Går någon vecka och den här lagningen lossnar givetvis. Det gör sjukt ont igen och det har såklart kommit in bakterier under lagningen som gjort att den släppt
Så jag får ett tips om en privat tandläkare. Får tid där ganska omgående. Kommer in och läkaren där tittar på tanden i typ en halv sekund och säger att den där ska dras ut. Får en tid några dagar efter och den dras ut utan problem!Den här privata tandläkaren tyckte det var otroligt märkligt att man försökte sig på att laga en visdomstand. Har även berättat om det här för en jag känner som jobbar inom det här och även hon tyckte det var sjukt konstigt att man försökte att laga en visdomstand
Så nej, du kan inte veta på förhand. Hör med folk du känner vem dom har och om dom är bra. Jag kommer iallafall aldrig sätta min fot på folktandvården igen efter det där. Fyfan säger jag bara!