2023-09-12, 17:26
Medlem
Hallå alla som vill skapa logik i det ogripbara. Tre ord skall göras förståeliga i det som ingen någonsin har förstått.

Det är orden GUD, Finnas och Tillåtet.

Det är ju bara tre nonsensord som betyder olika enligt egen biodator påklistrat från andra sedan hörseln i magen skapats.

Kom igen med något stabilt tack som gäller för alla för vi söker att enas! Och var är vi i detta kaos av dösnack?

Vem fn bryr sig om 3 "heliga" ord även om de är just 3. Inte ens Vetenskapen påstår att något finns oberoende att disskutera inklusive tillåtet av vem då?

Därmed faller alla rätt och fel in i Ingenting som är Vetenskapens nya hem alla söker.
Tack för tråden!
Citera
2023-09-12, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Det är en definition. Har du en annan definition, fram med den. Definitioner bevisas inte.

Nej! Det är inte en definition! Det är ett direkt påstående från dig i vilket du påstår att det existerar en källa för moral.

Så jag ber dig därför att belägga det påståendet!

Dvs att det ens existerar någon källa till det oavsett vad du vill kalla det, hur du vill definiera det eller vilka löjliga diskussionstekniska kullerbyttor du annars försöker ge dig på.

Se så! Hoppla hoppla! Bevisa nu att det ens finns en källa till moral! Sen kan vi gå vidare med dina dina övriga påståenden för det.
Senast redigerad av Moscow-Mule 2023-09-12 kl. 18:39.
Citera
2023-09-12, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Nej! Det är inte en definition! Det är ett direkt påstående från dig i vilket du påstår att det existerar en källa för moral.

Så jag ber dig därför att belägga det påståendet!

Dvs att det ens existerar någon källa till det oavsett vad du vill kalla det, hur du vill definiera det eller vilka löjliga diskussionstekniska kullerbyttor du annars försöker ge dig på.

Se så! Hoppla hoppla! Bevisa nu att det ens finns en källa till moral! Sen kan vi gå vidare med dina argumentatonstrix därifrån.

Vad är definitionen av en definition då enligt dig?
Citera
2023-09-12, 18:52
Medlem
Citat:
Vad är definitionen av en definition då enligt dig?

En definition är något som anger en betydelse, så eftersom din definition inkluderar ett påstående som du inte kan belägga så betyder din definition i princip ingenting.

Du försöker som vanligt leka argumentations-kurragömma för att undvika det faktum att allt du kunnat uppbåda på 28 sidor i din egen tråd är nonsen-argument.

Se nu! Antingen kan du presentera några bevis för att det existerar någon källa till moral, eller så får vi helt enkelt konstatera att hela din utgångspunkt och förutsättning för hela tråden bara var rakt igenom nonsens utifrån det faktum att du i andra meningen sätter upp en hypotetisk och egentillverkad definition av något som du själv fantiserat ihop.

Men, men? Om min definitionen för senap är ketchup så hu hu hu .. så är det ju jag som har rätt i att alla 3 åringar helst gillar senap på sina korvar… å åå.. och då vinner ju jag … hu hu… 🤡
Senast redigerad av Moscow-Mule 2023-09-12 kl. 19:45.
Citera
2023-09-12, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
En definition är något som anger en betydelse, så eftersom din definition inkluderar ett påstående som du inte kan belägga så betyder din definition i princip ingenting.

Du försöker som vanligt leka argumentations-kurragömma för att undvika det faktum att allt du kunnat uppbåda på 28 sidor i din egen tråd är nonsen-argument.

Se nu! Antingen kan du presentera några bevis för att det existerar någon källa till moral, eller så får vi helt enkelt konstatera att hela din utgångspunkt och förutsättning för hela tråden bara var rakt igenom nonsens utifrån det faktum att du i andra meningen sätter upp en hypotetisk och egentillverkad definition av något som du själv fantiserat ihop.

Men, men? Om min definitionen för senap är ketchup så hu hu hu .. så är det ju jag som har rätt i att alla 3 åringar helst gillar senap på sina korvar… å åå.. och då vinner ju jag … hu hu… 🤡

En definition är alltid ett påstående. Då säger vi moralens källa istället då. Det är vad som menas med ordet Gud.
Citera
2023-09-12, 20:46
Medlem
Citat:
En definition är alltid ett påstående. Då säger vi moralens källa istället då. Det är vad som menas med ordet Gud.

Då säger jag att ”om definitionen av gud är den kanelbulle som jag just åt upp, så är gud skit inom 48 timmar. Om gud är skit om 48 timmar, och gud är universums skapare, så kommer också universum att vara skit om 48 timmar ”

Ska vi ägna 28 sidor åt att diskutera det? Också?

Min poäng är att med den typen av korkad argumentation som du lägger fram, så finns det ingen gräns för vilka idiotiska resonemang man ksn föra. Så åter igen!

Antingen bevisar du påståendet andra meningen i trådstarten? Eller så medger du att det bara var din egenpåhittade trams definition som lik kanelbulle är både helt meningslöst och irrelevant?

Vilket är det???
Citera
2023-09-13, 10:38
Medlem
YolotheistDelusions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesusHeligaBlod
Nej, det där stämmer inte. Det är hinduiska läror som kommer ifrån avgudar (de hinduiska gudarna är i själva verket vilseledande demoner precis som alla andra hedniska gudar).

Här har du en bra och ingående intervju med en tidigare yoga-lärare som gick ifrån att vara väldigt inne i New Age-rörelsen till att inse att Jesus är vägen: https://www.youtube.com/live/R_qP_97mAVc?si=5hdUcpFon8CJ8k7T

Karma existerar under jordelivet i den mån att "live by the sword, die by the sword" oftast gäller. Detta står även i Bibeln.

Man skulle även kunna kalla det karma att man antingen får sin själ kastad i helvetet eller himlen efter jordelivet beroende på hur man levt och framförallt beroende på om man tror på Jesus gåva eller ej.

Som Jesus sade:
Matt 5:29-30

Hahaha! Fyfan vad värdelöst. Inbillar du dig det där själv eller? Ni ses när ni får spö för att ni har fel.
Citera
2023-09-13, 17:13
Medlem
Citat:
Vad syftar du på med orden moral, källa och Gud? Alla goda ting är tre?

Eftersom allt är Gud finns inget annat. Vill du härska Gud? Oj, oj, oj vilket storhetsvansinne?

Hitta dej själv först och vad fann du?

Ingenting?

Det kallas Gud och är obegripĺigt för dualistiska tankar och Gud är inte dualistik utan allsmäktig, allena allt och inget.

Sorry men diñ personlghet är bara en bubbla som kom och försvann.

Sova är skönt, inģet att vara rädd för.
Citera
2023-09-15, 15:14
Medlem
many99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Alla goda ting är tre?

Eftersom allt är Gud finns inget annat. Vill du härska Gud? Oj, oj, oj vilket storhetsvansinne?

Allt gott i tre?
Citera
2023-09-19, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av many99
Allt gott i tre?
Du vet väl att människan inkl forumet berättar historier i väntan på det okända och just talet 3 finns markant i många historier.

Tankar är historier om ingenting och något annat finns inte säger även vetenskapen om livet idag.

Började det med gud, sonen och den helige anden eller är det bara mamma, pappa, barn och vem är idag vad?? Pojke, flicka saknar 3 men det är på g, läser jag om i pressen.

Din fråga har nget svar, bara en lek med ord som mitt blabla svar med allt, inget och sveriges "lagom".

Livet kan sägas vara svaret, duger det i trollskogen?
Senast redigerad av shivashambo 2023-09-19 kl. 18:51.
Citera
2023-09-19, 21:16
Medlem
cold17s avatar
Om människan tappar helt förmågan att höra sitt samvete som Gud har gett henne, så finns det egentligen inga gränser som hindrar från ett och annat. Det är sedan tack vare lagar som majoriteten inte får för sig att göra som de önskar. Nu finns det alltid en del som struntar i dessa lagar också..
Citera
2023-09-19, 22:10
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cold17
Om människan tappar helt förmågan att höra sitt samvete som Gud har gett henne, så finns det egentligen inga gränser som hindrar från ett och annat. Det är sedan tack vare lagar som majoriteten inte får för sig att göra som de önskar. Nu finns det alltid en del som struntar i dessa lagar också..

Du påstår att Gud gett människan samvete, men det finns vetenskapliga bevis på att psykopater saknar samvete.
Kan du förklara hur det hänger ihop?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in