Citat:
Ursprungligen postat av
Kirev
ateisterna staller sig i direkt opposition till det gudomliga, de skapar samhallet som pa alla satt ska forringa och fornedra Gud. Detta skapar deras onskvarda scenario med Guds- barn i fangelse.
Ateisterna ar de sanna skurkarna.
Aha. Värre än mördarna och tjuvarna i fängelse?
Det var som tusan.
Är ni religiösa så pantade, så att ni verkligen tycker att vi som inte tror på gud, är värre än mördare och våldtäktsmän?
En mördare som tror på gud, skulle alltså vara en bättre människa, än en ateist med hög moral?
Jag (och alla friska människor) anser är att skurkarna är de som är kriminella drägg. Mördare, våldtäktsmän, tjuvar, rånare osv.
Faktum kvarstår:
Nästan inga ateister är mördare, våldtäktsmän, tjuvar, rånare osv.
Nästan alla mördare, våldtäktsmän, tjuvar och rånare tror på gud.
Citat:
Ursprungligen postat av
skrumpelnubb
Jag är troende men jag tror inte att ateister är sämre människor. Religion kan både göra människor sämre än de hade varit utan religion och tvärtom.
Absolut, det håller jag helt med om.
Jag menar inte heller motsatsen, att religiösa skulle vara sämre människor än ateister.
Min poäng är att en troende person
kan vara ett omoraliskt drägg, och att en ateister sällan eller aldrig är kriminella drägg.
Således kan man konstatera att det inte finns något direkt samband mellan gudstro och hög moral.
Samma sak om vi tittar på hela länder.
I U-länder som präglas av religion och vidskepelse förekommer de allra mest bestialiska våldsdåden.
Sekulära länder präglas av skötsamma individer som sällan eller aldrig mördar, stjäl, våldtar osv.