Citat:
Ursprungligen postat av
Vitman-33
Har varit nära på att dö en gång, överdos, känner igen mig i vad du skriver, depression, fysiska och psykiska problem. Usch skäms över mig själv, men ändå givande det du säger då det är sant, finns ingen som kan hjälpa mig utom mig själv. Måste bryta cykeln nu, och fokusera på det som måste göras. Alltså ändra mig själv.
Exakt. Behandlingshem, ”söka hjälp” på psyk osv är ingenting som någonsin kommer hålla. Har befunnit mig på flera behandlingshem, gått på samtalsterapi och så vidare. Väl därifrån så kändes det lika förvirrande, lika dåligt.
Vi har inte ens utrymme att faktiskt reflektera på djupet längre. Ständiga notiser, plingande, facebook, messeger, snapchat, och det ena med det andra. Netflix, youtube, scrollande, är bara rena gifter. Jag har rensat allt. Har längre ingen aning vad någon annan gör, (vill inte ens veta,) och det gav en ren befrielse. Man måste vilja förändra sig på riktigt. Om självmord inte är något alternativ än i fantasin, då måste man förstå att det är långt kvar av livet, och vill man ha det såhär livet ut?
Fick 100% aktivitetsersättning från försäkringskassan t.om april 2024 och jag förstod att denna chansen får jag inte sump. Får 13000 ut i handen varje månad och kan använda tiden till att bara arbeta på mig själv. Det är jag otroligt glad för. Det är en gyllene chans.
Är 28 år i dag och nästan slösat hela min 20 års period, MEN, 30 är det nya 20. Jag har alltså två hela år fram till 30 och det kan hända väldigt mycket gott till dess om du faktiskt arbetar med dig själv. Har gått på tunga opioder och bara levt för dagen, befunnit mig på en arbetsplats jag nästan kört gråtandes till jobbet mot, för jag hatat det in i benmärgen. Tänkt att nej, jag förtjänar bättre, jag vill något bättre. Vad behöver jag göra i mitt liv för att nå dit?
Jo, en helomställning. Sluta missbruka. Börja sköta sömnen, lägga sig i tid, vakna tidigt, äta bra mat längst med dagen, ägna mig åt något där tiden inte spelar någon roll för den bara rullar på. Vi alla har något i livet som kan ge oss välbefinnande men återigen, vi ger oss inte chans att utforska det för att vi är fast i matrix. Det är väldigt många aspekter i livet man behöver förändra för att nå någonstans. Om allting man gör är att vakna, äta, sitta vid datorn / kolla serier sidan om ett jobb som ger en NOLL, visst FAN vill man dö då? Det blir överväldigande. Om man kan förutspå sina dagar men att de saknar värde och ser likadana ut, vare sig det är en måndag, onsdag eller lördag, då är man farligt ute.
Livet måste innehålla goda och sunda rutiner, en gemenskap, ett arbete du älskar och att planera något roligt. Det är HELT OK att måndag-fredag innehåller enbart bra rutiner som de jag nämnt, träning och någon hobby, (i mitt fall fäktning,) där jag funnit en gemenskap och en del av något, men på helger och så vidare är det viktigt att ha något att göra, helst med någon, och något lånsiktigt, t.ex spara till en resa, för det är
inget självändamål det jag håller på med.