2023-08-10, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autenticitetisk
Är det något sprcifikt som utlöst det?

Det står i den senaste tråden som jag skapade.
Citera
2023-08-10, 20:16
Medlem
ApanBapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offermentalitet
Ja det här med "hjälp" för mående är bluff du får något piller i din hand max en psykolog som håller i din andra hand en stund (om du har tur) men det är allt. Sen får du sitta där själv med din mentala katastrof och allt dom pekar på är medicinen och inövade budord om att allt kommer bli bra eller sån skit dom vet inte vad dom talar om.

Jag kommer bränna broar till min psykolog och släppa det här nu fuck svensk sjuk vård (ja läs min särskrivning) era djävla jävlar!

Exakt så! De ser till att du får reda på precis ALLT som är fel med dig, sätter in dig i en mall och kör utifrån den. Funkar inte det så står de handlösa. De kan inte se till individen och värme och omtanke kan man glömma. Tack så jävla mycket, liksom

Jag ska för övrigt skälla ut (och ”göra slut” med) min psykolog när hon är tillbaka från semestern (hon körde över mig helt och fick mig förbannad för ett par veckor sedan, när hon ”tvingade” in mig till psykakuten en fredagskväll innan hon skulle på semester. Det sista hon gjorde var att klappa mig på armen och säga att jag är en fin människa. Så jävla äckligt och falskt! Vad FAN vet hon om det efter att ha träffat mig fyra gånger?! Usch! Vidrigt!

Nej, nu får det räcka!
Citera
2023-08-10, 23:54
Medlem
Tänker på det ständigt. Just nu tänker jag ganska sköna tankar om döden. Skulle vara skönt och få möta den eviga natten. Jag har bränt alla broar och lever på botten. Lyckats sluta dricka dock. Men vet inte om jag kommer ta mig upp igen. Och samhället sedan, fullkomligt absurt alltsammans. Lider av borderline, allt är smärta, litar inte på en kotte. Fast om typ några minuter kan jag vara värsta glada skiten. Lust for life!
Citera
2023-08-11, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillenfille
Mer eller mindre dagligen sedan 11-12 år tillbaka. Jag mår fan inte bra!

Har du testat meds då?

För mig så hjälper verkligen Sertralin. Det tar inte bort grunden till det onda, men det tar bort känslan.
När jag får jobbiga tankar så kan jag alltid poppa en tablett extra så försvinner dessa tankar.
Citera
2023-08-11, 03:11
Medlem
Custom_mades avatar
Alldeles för ofta.

Att ha blivit mobbad stora delar av mitt liv har verkligen satt sina ärr.

Trodde jag hade kommit ifrån mycket av detta tills jag stötte på Sveriges vidrigaste människo(pk-människor/vänsterdårar såklart, vilka annars) i vuxen ålder som gav mig ett ultimatum. "Antingen mobbar du den här killen eller så fryser vi ut dig, saboterar för dig och mobbar dig."
Valde såklart att inte mobba honom med tanke på min historik och att jag är en så jävla mycket bättre människa än 99% av svenskarna som verkar ÄLSKA mobbning.

Hört så många svenskar uttrycka att om någon blir mobbad så är det den personen det är fel på.
Till och med från farsan, ex-vänner(som jag bröt med efteråt) och från skolledning, rektor samt kurskamrater.

Kommer ihåg så väl från tidiga skoltiden när folk gav sig på en och läraren tvinagde en att be om ursäkt.
Kommer ihåg mobbade människor som fick byta skola om och om igen, men det gick kanske en mobbare på tio offer som fick flytta.
Dom kanske fick åka på nån skidsemester eller liknande också för att de skulle sluta mobba.

Helt sjukt hur det var faktiskt.

Men ja, ärren av mobbning både som barn och vuxen får mig att känna stora tvivel samt fundera kring självmord nästan dagligen.

När jag var barn kunde jag rationalisera att det skulle bli annorlunda när jag blev vuxen. Delvis för att alla sa det, delvis var jag hoppfull.

Nu med bevisen framför mig så märker jag att mobbningen både sitter kvar på insidan och utsidan. Jag kan inte längre blunda för orättvisor och det har trasat sönder min känsla av grupptillhörighet något enormt.
Ryser vid tanken på grupppsykologi även om jag är otroligt intresserad för att förstå.
Citera
2023-08-11, 05:40
Medlem
ApanBapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offermentalitet
Ja det här med "hjälp" för mående är bluff du får något piller i din hand max en psykolog som håller i din andra hand en stund (om du har tur) men det är allt. Sen får du sitta där själv med din mentala katastrof och allt dom pekar på är medicinen och inövade budord om att allt kommer bli bra eller sån skit dom vet inte vad dom talar om.

Jag kommer bränna broar till min psykolog och släppa det här nu fuck svensk sjuk vård (ja läs min särskrivning) era djävla jävlar!

Hur ser din plan ut förresten?
Citera
2023-08-11, 05:44
Medlem
FcknFaggots avatar
Varje gång alarmet/väckarklockan ringer tidiga morgnar, då är det tur att man inte har en pickadoll liggandes i sängen.
Citera
2023-08-14, 02:35
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanBapan
Kapar tråden lite här. Jag har ca 100st 2mg Iktorivil, ca 100st 50mg Tramadol samt starksprit på lager. Du menar att den kombon inte skulle funka?

Edit: För att svara ts - varje dag. Alltid det sista jag tänker på innan jag somnar. Är 40+ så ingen krisande tonåring btw.

Iktorivil - blir du trött/sover på det?
Tramadol har jag dålig koll på, men visst den kan man ju som ”opatnaiv”, dö på.
Problemet blir ofta mängden tabletter som man måste inta. Ofta spyr folk upp skiten för att magen säger ifrån.
Blandar man med sprit dessutom så är det ännu lättare hänt.
Men gör man saker i rätt ordning, lugnt och metodiskt. Framförallt kanske - genomtänkt.
Så kan man säkert lämna in med piller och sprit.
Men man bör efterforska lite innan man sitter och gör något förhastat. Men är du 40+ så förmodar jag att du tänkt både en och två gånger.
Jag ger inga moraliska råd, varje människa borde få bestämma själv när man ska checka ut.
(Alla över 30 i alla fall).

Själv har jag aldrig haft en tanke på att avsluta livet med piller. Har hört och läst för mycket som gått snett.
Skriver inte vidare vad jag tänker eller hur jag resonerar kring mitt eget. Tänker på ”självmord” gör jag som sagt några gånger i veckan.
Citera
2023-08-14, 03:17
Medlem
När jag var deprimerad dygnet runt. Numera fortfarande i perioder. Tja som de senaste dagarna.
Citera
2023-08-14, 03:19
Medlem
Soulflowers avatar
Inte alls lika ofta som förr. Då kunde det vara dagligen men nu är det mest hur jag ska göra om jag börjar bli gammal och skröplig och lever ett skitliv.
Citera
2023-08-14, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
När jag var deprimerad dygnet runt. Numera fortfarande i perioder. Tja som de senaste dagarna.
Vad får dig att istället vilja leva?
Citera
2023-08-14, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlubbligaIck
Vad får dig att istället vilja leva?

Min familj. Och att jag är involverad i ett projekt som är viktigare än mig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in