2023-07-28, 08:51
Medlem
Om vi antar att han har rätt. Vilka kommer då att vara aktuella? Och inte vara aktuella? Jag tror att han har rätt. För jag tycker att de där två kan ta och göra kväll nu, arbetsdagen är slut!

DeSantis kommer enligt mig aldrig att vara aktuell då han inte har någon likeability. Han har ett livlöst ansiktsuttryck och döda ögon. Han har inte heller en tilltalande röst eller ens något tonfall. Hans tilltag med Disney visar ju att han har extremt dåligt omdöme. Aborträttens inskränkningar är det ingen som vill se, nåja nästan ingen. Han har inte några frågor han driver som engagerar folk. Han verkar smågnällig och han är dessutom extremt omanlig. Så han har inte någon chans.

Chris Christie är ett annat sänke.

Men det kan komma in några andra senare. Någon som vet vem jag menar?

Harris gillar folk inte heller. Så det kan komma in folk senare, någon som vet vem jag menar?

Citat:
New Hampshire Gov. Chris Sununu (R) on Thursday predicted the 2024 election won’t be contested by either President Joe Biden or former President Donald Trump.

“Wow. Wow,” CNN’s Poppy Harlow responded to Sununu’s claim.

Trump was “very, very beatable” in the GOP primary and there was a “huge opportunity” for one of his rivals to break through, explained Sununu.
https://www.huffpost.com/entry/chris-sununu-2024-election-prediction_n_64c3520ce4b03ad2b897ac0b
Citera
2023-07-28, 08:53
Medlem
Det är en väldigt intressant tanke att varken Biden eller Trump kandiderar. Det jag hoppas och faktiskt rentav tror sker om så blir fallet är att de två nya kandidaterna blir vådligt blocköverskridande. Jag tror det blir den gamla skolans president som inte sticker ut i någon fråga.
Citera
2023-07-28, 09:06
Medlem
swebarbs avatar
Kanske blir inbördeskrig 2024 i usa vem vet ? Men jag tycker en president som ska leda landet kan inte vara så gammal, båda gubbarna har passerat sitt bäst före datum sen länge, biden är ju en total katastrof som inte kan sitta i en sådan position när han knappt vet vad han heter.
Citera
2023-07-28, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Kanske blir inbördeskrig 2024 i usa vem vet ? Men jag tycker en president som ska leda landet kan inte vara så gammal, båda gubbarna har passerat sitt bäst före datum sen länge, biden är ju en total katastrof som inte kan sitta i en sådan position när han knappt vet vad han heter.

Absolut, de är för gamla bägge två. De är inte snabba i huvudet och de riskerar att falla ner döda när som helst statistiskt sett. Så man hoppas jag på några fler dyker upp för jag ser ingen som är en klara kandidater för detta.
Citera
2023-07-28, 12:15
Medlem
Klas-Vegass avatar
Inte en chans att de för fram Joe Biden en gång till. Trump kan säkert överleva.

Det intressanta är hur man skall få bort Biden. Jag gissar att man släpper fram lite information om mutor, inte mer än man måste för att avpolletera honom.
Citera
2023-07-28, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterkuk
Det är en väldigt intressant tanke att varken Biden eller Trump kandiderar. Det jag hoppas och faktiskt rentav tror sker om så blir fallet är att de två nya kandidaterna blir vådligt blocköverskridande. Jag tror det blir den gamla skolans president som inte sticker ut i någon fråga.

Det förändrar spelplanen helt. Men om det inte blir någon av dem så är det ju ändå inte någon överraskning med tanke på deras ålder. McConnells still häromdagen visar ju hur det kan gå och det kan gå fort.

Men det är ju inte bara åldern som hotar, det juridiska som omger dem på olika sätt kan plötsligt ta fart och sätta dem ur spel.

Det konstiga är att man inte kan tänka ut någon som kan tänkas att ta över som är nog kraftfull, talför, har personlighet nog och har åsikter och tankar om politiska lösningar som folk kan ha glädje av. Ingenting egentligen. Det är ett stort land och ändå - ingenting!
Citera
2023-07-28, 15:37
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Vår Kristallnattkula spår: Den djupa staten, kommer i precis lagom tid trolla fram nya, fräscha kandidater ur Mandrakes stormhatt.

Ledtråd: Spin Doc's i Wash'emton, har koll på att TV-komikern Zelinsky tog hem spelet bli Prez i U K R, med hela sjuttio (70) procent av rösterna.

Håll utkik, i de mest populära streamade serierna.
Citera
2023-07-28, 16:05
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Om vi antar att han har rätt. Vilka kommer då att vara aktuella? Och inte vara aktuella? Jag tror att han har rätt. För jag tycker att de där två kan ta och göra kväll nu, arbetsdagen är slut!

DeSantis kommer enligt mig aldrig att vara aktuell då han inte har någon likeability. Han har ett livlöst ansiktsuttryck och döda ögon. Han har inte heller en tilltalande röst eller ens något tonfall. Hans tilltag med Disney visar ju att han har extremt dåligt omdöme. Aborträttens inskränkningar är det ingen som vill se, nåja nästan ingen. Han har inte några frågor han driver som engagerar folk. Han verkar smågnällig och han är dessutom extremt omanlig. Så han har inte någon chans.

Chris Christie är ett annat sänke.

Men det kan komma in några andra senare. Någon som vet vem jag menar?

Harris gillar folk inte heller. Så det kan komma in folk senare, någon som vet vem jag menar?

https://www.huffpost.com/entry/chris-sununu-2024-election-prediction_n_64c3520ce4b03ad2b897ac0b

Gavin Newsom är tippad.

https://www.ocregister.com/2023/07/14/will-gavin-newsom-run-for-president-in-2024/
Citera
2023-07-28, 21:14
Medlem
Glostrups avatar
Det skulle vara en enorm skräll. Det kommer att krävas något extraordinärt för att få Trump ur rallyt, det ser ju alltmer ut som att ett vunnet presidentval är det enda som kan hålla honom från att tvingas krypa in i fängelse. Det är möjligt att en benådning av Nixon-typ skulle kunna funka, men Trump skulle nog ha svårt att kunna hålla sin del av en sån överenskommelse.

Om Biden lever och inte har helt loggat ur mentalt så lär demokraterna tvingas matcha honom mot Trump. Ingen gillar Harris, och Biden har slagit Trump en gång. Demokraternas ”bänk” är svag, vilket de själva vet mycket väl, och det är ingen lätt sak att få fram en kandidat som både saknar större skandaler och kan ena både demokratiska och oberoende väljare.

Newsom tror jag inte alls på, Kalifornien är knappast en framgångssaga som gemene amerikan vill se upprepas i deras stat. Jag tror inte heller på Bobby Kennedy. Om Biden ger upp av åldersskäl så skulle jag säga att Michelle Obama är Demokraternas enda chans.

Republikanerna har en minst lika svag bänk nu när De Santis kampanj går kräftgång, amerikanerna ser det som ett svaghetstecken och det blir svårt för honom att vända på steken och se ut som en vinnare och ledare. Det skulle kunna bli så att GOP splittras i ett MAGAparti (reaktionärt) och ett republikanskt (konservativt) parti, men det skulle nog bara vara bättre för demokraterna än för republikanerna.

Det mest intressanta, men knappast bästa, utfallet vore om Trump döms som skyldig i alla åtal men vinner presidentvalet. Då lär världen få se en historisk bergochdalbana till utveckling, där nog i princip alla utom möjligen Kina är förlorare.
Citera
2023-07-29, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Det skulle vara en enorm skräll. Det kommer att krävas något extraordinärt för att få Trump ur rallyt, det ser ju alltmer ut som att ett vunnet presidentval är det enda som kan hålla honom från att tvingas krypa in i fängelse. Det är möjligt att en benådning av Nixon-typ skulle kunna funka, men Trump skulle nog ha svårt att kunna hålla sin del av en sån överenskommelse.

Om Biden lever och inte har helt loggat ur mentalt så lär demokraterna tvingas matcha honom mot Trump. Ingen gillar Harris, och Biden har slagit Trump en gång. Demokraternas ”bänk” är svag, vilket de själva vet mycket väl, och det är ingen lätt sak att få fram en kandidat som både saknar större skandaler och kan ena både demokratiska och oberoende väljare.

Newsom tror jag inte alls på, Kalifornien är knappast en framgångssaga som gemene amerikan vill se upprepas i deras stat. Jag tror inte heller på Bobby Kennedy. Om Biden ger upp av åldersskäl så skulle jag säga att Michelle Obama är Demokraternas enda chans.

Republikanerna har en minst lika svag bänk nu när De Santis kampanj går kräftgång, amerikanerna ser det som ett svaghetstecken och det blir svårt för honom att vända på steken och se ut som en vinnare och ledare. Det skulle kunna bli så att GOP splittras i ett MAGAparti (reaktionärt) och ett republikanskt (konservativt) parti, men det skulle nog bara vara bättre för demokraterna än för republikanerna.

Det mest intressanta, men knappast bästa, utfallet vore om Trump döms som skyldig i alla åtal men vinner presidentvalet. Då lär världen få se en historisk bergochdalbana till utveckling, där nog i princip alla utom möjligen Kina är förlorare.
Republikanernas bänk är stark tycker jag. DeSantis var en fantastisk govenör fast han tydligen inte gör sig så väl i debatter, men det kanske han kan lära sig. Min personliga favorit (efter Trump) är Vivek Ramaswamy ocg Scott gillar jag också.

Både Newsom och Michael Obama är ju helt värdelösa, men Newsom är åtminstone snygg och vältalig.
Citera
2023-07-29, 17:53
Medlem
Dean Phillips kanske kommer utmana Joe Biden:
https://edition.cnn.com/2023/07/28/politics/dean-phillips-2024/index.html
Biography:
https://phillips.house.gov/dean/
Senast redigerad av Cyber500 2023-07-29 kl. 18:00.
Citera
2023-07-30, 03:56
Medlem
Vem som vinner primärvalet? Jag tror inte på Sunono eller Ramaswamy Ding Dong.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in