2023-07-27, 16:14
Medlem
Som rubriken säger så har jag tagit droger mer eller mindre aktivt i ca 20 år.
Missbruket har gällt alla droger men de senaste åren har det främst varit amfetamin,
benzo och subutex. Men det har gått i perioder och jag hade en lång raveperiod samt
1.5 år då jag hängde kring Stureplan och tog kokain.

Varit helt clean i två månader men just nu går det väldigt enkelt och det känns som
att jag kommerk unna fortsätta längs den smala vägen. Tände i princip av konstant
från novembe förra året till juni i år. Har också varit en del av sjukvårdens LARO-program
i 4 år men lyckats sluta med statens gift också, vilket var den absolut största utmaningen!
Citera
2023-07-27, 16:19
Medlem
snurresprettiss avatar
Hur gammal är du? Eller rättare sagt hur gammal var du när du började för 20 år sedan?
Citera
2023-07-27, 16:21
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Kan du beskriva hur du påverkats av de olika substanserna. T ex känslorna från intag till avtändning?
Citera
2023-07-27, 16:22
Medlem
Även tobak och alkohol?
Vilken drog var svårast att bryta med?
Citera
2023-07-27, 16:33
Medlem
snooper123s avatar
Hur tände du av på benso? Vilka benso tog du?
Var inte det jävligt jobbigt?
Citera
2023-07-27, 16:44
Medlem
Tror du att du lyckas? 2 mån är ingenting.

Vad får dig att tro att vi vill fråga dig om något?

Anser du dig speciell ör du vart drogfri 2 mån?
Citera
2023-07-27, 16:44
Medlem
TheJackets avatar
Har du hittat den nyktra glädjen på riktigt igen eller kämpar du bara på för sakens skull?
Citera
2023-07-27, 16:45
Medlem
jewclaws avatar
Vad driver dig att vilja lägga av med precis allt?

Anledningen till att jag frågar är för att jag har gjort samma resa som dig, dock röker jag cannabis ibland, men har kommit till det stadiet att jag är nära att lägga ned det också. Men just nu förblir det en del av mitt liv tills vidare, jag står kluven!
Citera
2023-07-27, 16:47
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForbannadJavel
Tror du att du lyckas? 2 mån är ingenting.

Vad får dig att tro att vi vill fråga dig om något?

Anser du dig speciell ör du vart drogfri 2 mån?
Du ska nog anförskaffa dig lite mer erfarenhet innan du öppnar käften på det viset.
Tid är inte mått på lycka i detta sammanhang. Du kan ha 2 månader eller 26 år, vägen till ett återfall blir inte längre för det.
Citera
2023-07-27, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Hur gammal är du? Eller rättare sagt hur gammal var du när du började för 20 år sedan?

Jag började när jag var 22. Låg på sjukhus i två månader och fick morfin för en skada. När jag lämnade sjukhuset gick jag rakt in på ravescenen. Var sjukskriven ett halvår så jag hade gott om tid till det.
Citera
2023-07-27, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Kan du beskriva hur du påverkats av de olika substanserna. T ex känslorna från intag till avtändning?

Jag sabbade en sommar pga av lite för mycket MDMA på vårkanten. Annars är subutex den klart värsta. Känslolivet var helt upp och ner i ett halvår då jag försökte sluta efter 6 års dagligt bruk.
Citera
2023-07-27, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejGreger666
Även tobak och alkohol?
Vilken drog var svårast att bryta med?

Yes, även tobak och alkohol. Tänkte börja dricka så smått efter nästa nyår men till dess tar jag det lugnt. Kroppen behöver läka.

Subutex var överlägset svårast att bryta med. Det ska nästan inte gå om du är fysiskt beroende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in