• 1
  • 2
2023-07-29, 17:03
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jnewj
Exakt. Har läst på om det också. Tog lite extra magnesium och skötte kosten bra, hjälpte kanske en aning. Som jag förstått det är det inte bara träning som förbränner magnesium, utan även stress?

Verkar inte som jag hade något brist, då jag tog två prover, tror magnesium och zink var med. Det var inte för lågt, låg väl precis över gränsen.

Meditation och avslappningsövningar är ett bra tips, försökt mig på men aldrig gett det en rejäl chans. Men kan detta handla om stress/oro?

Jag känner mig inte alltid stressad, och det är inget speciellt. Så jag förstår inte.

Frågan är om det är godkänd gränsvärden för dig. Vissa kan nog märka av det innan. Alla är så unika att det är svårt att generalisera.

Japp. Utan att gå in för mycket så har jag efter en del stress fått skumma symptom själv då jag ignorerat det. Plötsliga ryckningar är något jag kan få. Det är inte vanligt eller måste vara så för dig, men som ett exempel att viss stress kan sätta sig i kroppen och uttrycka sig på konstiga sätt.
Citera
2023-07-29, 18:07
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jnewj
Vad märkligt, känner igen mig ganska väl. Inte så mycket pirrande och värk så. Men lite lättare värk i muskler vid ansträngning, och rycker i muskler ibland, typ ögonlock, halsmuskler, ben, bröst osv.

Kan du känna lätt tryck/stelhet över bröstkorgen? Ibland lite tung andning?

Tex idag känner jag ett allmänt tryck över bröstkorg, nacke, axlar och huvud. Ibland lite trång i hals, tror det också kan vara muskulärt?

Även lite lätt skakis emellanåt. Lite som när man är bakis i kroppen fast man inte är det om du förstår.
Jag har på senare tid kännt mig tungandad emellanåt. Ja lite känsla som bakfylla, så kan jag också känna ibland. Jag kan säga som så att om du inte har några motoriska besvär eller tydliga svagheter i muskler eller dylikt så är det säkert inget allvarligt du lider av.

Sök vårdcentralen, något som kan vara ganska jobbigt eftersom läkarna där tyvärr är ganska värdelösa. Jag har träffat en mängd totalt inkompetenta vårdcentralsläkare varav den ena är värre än den andra och kommunikationen med patienten är närmast noll. Ingen av de läkare jag mött på vårdcentralen skulle ha klara sig genom läkarutbildningens examination om man ser till hur dom agerar gentemot patienterna som söker för olika besvär. På neurologen träffade jag dock äntligen en fullständigt kompetent och kunnig läkare och för första gången så gjorde man en noggrann undersökning på mig. Förvänta dig inget mästerverk av VC, läkare där har slutat upp helt med att undersöka patienten, antar att de endast sysslar med ren pinnjakt numera. Men dom kan ge dig en remiss till en neurolog eller annan expert
så kan du nog få hjälp, och förhoppningsvis ett lugnande besked.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in