2023-07-30, 01:00
Medlem
jymdjakets avatar
En grej att gilla UFO:n på nån autistisk kulturell hittepå-nivå, men att det här ligger på topp säger en del om Flashback.
Citera
2023-07-30, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Bit Foot har aldrig följts av radar eller jagade av stridspiloter i fullt dagsljus i ca 5 minuter. Big foot har heller aldrig avslöjats sig inpå IR-signaturer.
Nu är vi där igen, finns tusentals piloter, naturligtvis kommer några med skumma observationer, och jänkarna får nog se över sin jävla utrustning, snart ser de drakar också.
Något så absurt som UFOn kräver bevis, typ ett fysiskt tefat, inte ”jag såg det, titta på mig så trovärdig jag är och jag har kompisar som också sett”
Citera
2023-07-30, 02:02
Medlem
Anledningen till att han vill säga "non-human", vad är det indikation på istället för att säga "utomjordisk/extraterrestrial" ?
Från annan jordlig dimension? Hybrid-människor som uppkommit via mutationer? människor som evolverats i annan framtid?

Ska vi hoppas på att vi har besök?

Då det verkar vara coverup sedan 1933 italien som amerikanerna då även flög in och tog makt på all materiel som hade kraschat (misstänkt uop/ufo) så tänker jag att hemlighetsmakeriet har varit ett måste men frågan är vad risken hade varit ifall det hade uppdagats redan vid den tiden att det var fallet. Hade fler makter gått i krig för att få tag på teknik som ansågs vara ett hot mot andra makter/supermakter?
Citera
2023-07-30, 02:10
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
naturligtvis har utomjordingar landat just i USA och just under den extremt korta tid som människor intresserat sig för rymdfärder och frågan UFO:ns existens..
Well nu har det ju visats sig över hela världen och rapporterats från överallt men det är väl inte heller så konstigt om det mest skulle vara i USA?

Om de lyckats ta sig hit är de uppenbarligen extremt intelligenta/avancerade. På så sätt att vi människor framstår som råttor.

Om du skulle besöka en annan planet, (om du var dom), skulle du besöka öknen i Pakistan eller världens freakshow/media/makt-plats?
Citera
2023-07-30, 02:13
Medlem
auruns avatar
"Dom tar detta i små steg"-teorin är ju inte helt dum faktiskt.

Varför nu? Förutom redan klarlagda skäl kan det ju vara så att det faktiskt är påväg att hända något vilket gör att de -måste- förbereda oss. Om än långsamt.
Citera
2023-07-30, 02:52
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
En grej att gilla UFO:n på nån autistisk kulturell hittepå-nivå, men att det här ligger på topp säger en del om Flashback.

Ja, det säger att många här är ganska bildade och intresserade om sin omvärld.

Citat:
Ursprungligen postat av khorosho
Varför sker alltid dessa observationer i usa? Så jävla genomskinligt och fjantigt att någon ens tror på det.

Har du läst inläggen i tråden? Det sker inte bara observationer i USA. Det sker över hela världen, att fokus ligger på USA är den process som pågår där och att myndigheter och politiker tar detta på allvar. Själva UFO-fenomenet är dock globalt.

Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Anledningen till att han vill säga "non-human", vad är det indikation på istället för att säga "utomjordisk/extraterrestrial" ?
Från annan jordlig dimension? Hybrid-människor som uppkommit via mutationer? människor som evolverats i annan framtid?

Ska vi hoppas på att vi har besök?

Då det verkar vara coverup sedan 1933 italien som amerikanerna då även flög in och tog makt på all materiel som hade kraschat (misstänkt uop/ufo) så tänker jag att hemlighetsmakeriet har varit ett måste men frågan är vad risken hade varit ifall det hade uppdagats redan vid den tiden att det var fallet. Hade fler makter gått i krig för att få tag på teknik som ansågs vara ett hot mot andra makter/supermakter?

Att använda begreppet icke mänsklig istället för utomjordingar är för att man helt enkelt inte vet vad det är om det nu inte är mänsklig teknologi.

Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
Perfekt timing att dölja Hunters koks-problem. Najs.

Som påpekats i tråden tidigare. Skulle republikanerna ha ett intresse av att skydda Hunter Biden? För det är republikanerna som har majoriteten i representanthuset och som satte agendan för debatten igår, även om demokrater också stod bakom förhören. Just den här frågan är inte så politiskt laddad i USA mellan de två partierna, så det är lätt att samarbeta. Det är också kongressens om styr över Pentagons budget och har överseendet över dessa myndigheter. Det här är utanför presidents bord. Så det spelar inte någon större roll vem som sitter i Vita Huset.
Citera
2023-07-30, 03:48
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Idag den 26 juli kommer nya förhör hållas i USA:s representanthus angående UFO-frågan. Den har tvingats fram av politiker som är besvikna på kongressen och vill ha mer öppenhet.

Det är de både repulikanska och demokratiska represetanter som tvingat fram utfrågningen. På presskonferensen nedan så deltar Tim Burchett (R-TN), Eric Burlison (R-MO), Anna Paulina Luna (R-FL), och Jared Moskowitz (D-FL).

Presskonferansen om den kommande utfrågningen
https://www.c-span.org/video/?529468-1/republican-oversight-committee-members-upcoming-unidentified-aerial-phenomena&fbclid=IwAR2dekfvGNTFPDL5fxwRCV8pECCO9r6 CuiaUvEJn1Hsl7uRS5bTeQofF-ZI

The US government is holding a historic UFO hearing this week. Here's how to watch
https://www.space.com/ufos-congress-hearing-livestream-july-2023

Tror ni vi kommer få några nyheter i denna utfrågning eller blir det samma vara som vi sett from kongressen med mer utredningar och få svar? Har ni några förväntningar på denna utfrågning?
allt kommer handla om göra USA mer överlägsen och bara intressanta om nya teknik inventioner
Citera
2023-07-30, 05:25
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Så ja där kom den.

Det är givetvis ings utomjordingar i farten.

Utomjordingar, gudar, änglar, demoner, spöken, andar, Tomten, visst får man tro på sagor, lögner och fantisera fritt. Men om man vill vara seriös, vetenskapligt orienterad och källkritisk då är detta som nu lyfts fram dravel.
Jag är också skeptisk, men det är lite svårt att komma runt att de fångat det på film och att Pentagon säger att de är många observationer som inte går att förklara.
Vad är det i så fall? Det måste ju i så fall vara ett annat land som har övernaturlig teknik, eller så ljuger dom.
Citera
2023-07-30, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tymmiedickzon
Men varför är alla utomjordingar så otroligt blyga för? Varför gör de inte som i V, landar på FNs huvudkontor och börjar prata svenska. Varför presenterar de sig aldrig någonsin?

Om du med "utomjordingar" syftar på dessa intelligenta fenomen som diskuteras i tråden så tycker jag snarare att dom inte visar särskilt mycket rädsla då dom uppträder en aning nonchalant runt den mäktigaste militären som mänskligheten någonsin haft. Dom är uppenbarligen inte särskilt rädda. Nästan som att dom vill visa "Era största vapen är ingenting som imponerar på oss".
Eller så är dom nyfikna. Det är tydligt att just kärnvapen tycks vara extra intressant iaf då en majoritet av observationerna är just runt dessa.
Senast redigerad av XrayCharles 2023-07-30 kl. 06:29.
Citera
2023-07-30, 08:18
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Well nu har det ju visats sig över hela världen och rapporterats från överallt men det är väl inte heller så konstigt om det mest skulle vara i USA?

Om de lyckats ta sig hit är de uppenbarligen extremt intelligenta/avancerade. På så sätt att vi människor framstår som råttor.

Om du skulle besöka en annan planet, (om du var dom), skulle du besöka öknen i Pakistan eller världens freakshow/media/makt-plats?

well langa fram hållbara bevis då. andrahandsanekdoter från någon som pratat med några piloter har ungefär samma bevisvärde som fiskare som sett loch ness-odjuret. bra att det händer över hela världen, då ökar sannolikheten att astronomer kan bekräfta dessa inträden i jordens atmosfär
Citera
2023-07-30, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Nu är vi där igen, finns tusentals piloter, naturligtvis kommer några med skumma observationer, och jänkarna får nog se över sin jävla utrustning, snart ser de drakar också.
Något så absurt som UFOn kräver bevis, typ ett fysiskt tefat, inte ”jag såg det, titta på mig så trovärdig jag är och jag har kompisar som också sett”
Visselblåsaren säger i hearingen att han lämnat över information om exakt vilka ställen dessa kraschade UFO's förvaras.
Så det behöver inte bli någon långvarig väntan på att avslöja honom som lögnare, eller bekräfta det han under ed har vittnat om.
Citera
2023-07-30, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Jag är också skeptisk, men det är lite svårt att komma runt att de fångat det på film och att Pentagon säger att de är många observationer som inte går att förklara.
Vad är det i så fall? Det måste ju i så fall vara ett annat land som har övernaturlig teknik, eller så ljuger dom.

Skulle kunna vara en finansierings kampanj för deras spaceforce.
Lite underligt att endast amerikanska försvaret har legitima bilder.
Är dock övertygad om att annat liv finns, hurvida detta handlar om det lämnar jag dock osagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in