2023-07-28, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defectum
Ja, det är tragiskt!
Det blir extra tragiskt när man inser att de som avfärdar UAP-fenomenet inte alls satt sig in i frågan.

De har bara en massa trams att komma med.
Citera
2023-07-28, 08:00
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av recept
Jag tror inte releasen/disclosure är kontrollerad.

Jag kan absolut förstå varför folk kommer till den slutsatsen, men jag tror man missar hur fragmenterad hela den här konspirationen är. Det är inte bara det att topphemligheter och need to know gör att staten blir compartmentalized utan samma sak gäller troligen konspiratörerna också. Dvs, bara en extremt liten grupp är helt insatt (om det nu bara är en grupp) övriga får bara veta delar.

Detta leder både till att det finns väldigt olika intressen mellan olika nivåer inom konspirationen, men framförallt att konspiratörerna blir väldigt ineffektiva i att hantera den här utvecklingen.

Dessutom har jag en misstanke att man bör betrakta det hela som en privatiserad konspiration vid det här laget, att de privata företagen har både mer material och kunskap, och också de som har mest att riskera. Risken finns faktiskt att de kanske "smiter" med materialet.

*

Sen måste jag säga att det är fascinerande att tänka sig vår historia utifrån existensen av en sån här konspiration. Saker kan få en helt annan mening med det här i åtanke. Jag tänker framförallt på Irak-invasionen där de också hade media med sig. WMD... hm...

1. Aliens flyger i vårt luftrum = Kontrollerad Disclosure (har de lyckats hålla det hemligt i 90 år, har de total kontroll på alla nivåer av styre)

2. Aliens flyger inte i vårt luftrum = Konspiration med fabricerad substans, kontrollerad agenda, annars hade det aldrig hamnat i ett förhör hos kommittén.

Oavsett hur, är det således kontrollerat. Syftet kvarstår men alla fakta pekar på punkt 1.

All teknik är privatiserat, vet ej vad du vill säga med det. Regeringar sysslar inte med R&D.
Citera
2023-07-28, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
När det gäller UFOn är det ett faktum som slår allt annat. Varför känns det alltid som att allt snack om utomjordingar härstammar från USA? USA utgör liksom mindre än 2 % av jordens yta. Om en utomjording skulle ha vägarna förbi jorden, genom en kraschlandning eller vad som helst, så är det alltså väldigt låg sannolikhet att USA skulle ha första tjing på att undersöka organismen. Hur kan folk vara så immuna mot sunt jävla förnuft? Varför vägrar man fattar att det här bara är löjeväckande? Om det kommer ett UFO så får hela världen reda på det samtidigt. Det kommer att vara uppenbart.

Om vi leker med tanken.

På hearingen fick alla tre visselblåsare frågorna:
1. Är det möjligt att UAPs är här för att rekognosera
2. Är det möjligt att UAPs är här för att testa vår försvarsförmåga

Alla svarade jakande på frågorna.

USA verkar vara jordens starkaste krigsmakt.
Bra prioritering.
Citera
2023-07-28, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
1. Aliens flyger i vårt luftrum = Kontrollerad Disclosure (har de lyckats hålla det hemligt i 90 år, har de total kontroll på alla nivåer av styre)

2. Aliens flyger inte i vårt luftrum = Konspiration med fabricerad substans, kontrollerad agenda, annars hade det aldrig hamnat i ett förhör hos kommittén.

Oavsett hur, är det således kontrollerat. Syftet kvarstår men alla fakta pekar på punkt 1.

All teknik är privatiserat, vet ej vad du vill säga med det. Regeringar sysslar inte med R&D.

Bara för att något pågått en viss tid betyder inte att det kommer förbli så för evigt. Det kan finnas många skäl till att man förlorar kontrollen. Interna konflikter bland konspiratörerna är en, en annan är att tekniken utvecklats så pass att radar på fartyg kan upptäcka ufon och satellit-övervakningen, vilket resulterar i ett mer drivet intresse.

Angående den sista frågan så menar jag att staten och dess representanter kan ha förlorat kontrollen över materialet till contractors.
Citera
2023-07-28, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -FelFelFel-
Tycker bara det är väldigt konstigt att det ser ut att sammanfalla så väl..

Tro mig, ingen skulle bli gladare än jag om det verkligen var utomjordingar men nej, det skulle aldrig funka att hålla något så viktigt hemligt under så lång tid.

Hur hålls hemligheter hemliga? Man skriver på ett avtal om sekretess. Att som anställd öppet prata om ufon är nog ungefär som att kasta bort sin karriär. Och möjligen mer än så. Att som pensionerad statsanställd gå ut med sådan info är att kasta bort sin trovärdighet, man blir antagligen stämplad som fnoskig snarare än trovärdig.

Sedan, ju hemligare verksamhet desto fler skikt och färre pusselbitar till de som arbetar med det. De får veta vad de behöver men bara on a need to know basis. Olika avdelningar inom t.ex försvaret som saknar insyn i varandras verksamheter. Är väl bl.a därför röster höjs om att få insyn i vad som är känt om ufon. Är det hemliga test av USA-tillverkade farkoster som deras egna piloter sedan ställs mot så blir det ju lite som att jaga sin egen svans menar vissa.
Citera
2023-07-28, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vad är de då? Materia? Naturfenomen?
Det ligger ju i sakens natur att ingen vet vad de är.

Däremot syns de på radar.
Citera
2023-07-28, 08:55
Medlem
Det roligaste med denna tråd är alla nötter som inte läst ett ord om fysik och babblar om avstånd etc. Dessa fenomen är inget som är helt omöjligt enligt rådande teorier av Einstein. Multiverse, interdimensionella varelser osv.

Med det sagt, denna nuvarande hearing känns upphypad av myndigheter i USA. /UFOs på Reddit har sista halvåret gått från att vara ganska sansat vetenskapligt till att hypa allt som har med denna hearing att göra. Ingen kan dock förklara vad som skulle förändra världen med denna hearing jämfört med alla poddar SAMMA JÄVLA VITTNEN har suttit och förklarat sina historier i. De kommer ju inte med något nytt sedan tidigare. Eftersom det är SAMMA JÄVLA VITTNEN.
Citera
2023-07-28, 10:00
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
När det gäller UFOn är det ett faktum som slår allt annat. Varför känns det alltid som att allt snack om utomjordingar härstammar från USA? USA utgör liksom mindre än 2 % av jordens yta. Om en utomjording skulle ha vägarna förbi jorden, genom en kraschlandning eller vad som helst, så är det alltså väldigt låg sannolikhet att USA skulle ha första tjing på att undersöka organismen. Hur kan folk vara så immuna mot sunt jävla förnuft? Varför vägrar man fattar att det här bara är löjeväckande? Om det kommer ett UFO så får hela världen reda på det samtidigt. Det kommer att vara uppenbart.

För att USA i princip "äger" jordens hav, iallafall med millitär närvaro. Vilket är ca70% av jordens yta.
Citera
2023-07-28, 10:20
Medlem
Pastor-Janssons avatar
Jag är lite besviken på dessa visselblåsare. De snackar en massa men kommer aldrig med några fysiska bevis. Nu måste väl någon lyckas ta ett skarpt foto av ett UFO/UAP. Det är det minsta vi kan begära.

Däremot tycker jag att piloternas vittnesmål är svåra att bortförklara. Det verkar som att flera av dem sett de här farkosterna, mer än en gång. Stridspiloter är inga dumskallar, tvärtom och de är experter på att identifiera objudna gäster i luftrummet. Vad är det de ser?
Citera
2023-07-28, 10:28
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor-Jansson
Jag är lite besviken på dessa visselblåsare. De snackar en massa men kommer aldrig med några fysiska bevis. Nu måste väl någon lyckas ta ett skarpt foto av ett UFO/UAP. Det är det minsta vi kan begära.

Däremot tycker jag att piloternas vittnesmål är svåra att bortförklara. Det verkar som att flera av dem sett de här farkosterna, mer än en gång. Stridspiloter är inga dumskallar, tvärtom och de är experter på att identifiera objudna gäster i luftrummet. Vad är det de ser?

Det är hemlighetsstämplat material. Hade dom "snott" det så hade dom behövt fly landet eller riskera Guantanamo.
Dom här förhören handlar i slutändan om att frigöra/avsekretessbelagda sagda dokument om jag har förstått saken rätt.
Citera
2023-07-28, 10:31
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Jättekonstigt att man lägger ner så mycket tid och resurser på UFO-förhör plötsligt, vet någon vad det beror på och vad syftet är?

Representanthuset håller en uppskö massa andra förhör dagligen om alla möjliga olika frågor. Det här ämnet har dock väldigt stort intresse bland civila, därför många vill prata om det.

Detsamma gällde förhören om "Twitter files" vilket även det hade ett stort allmänt intresse.
Citera
2023-07-28, 10:39
Medlem
Pastor-Janssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zobra
Det är hemlighetsstämplat material. Hade dom "snott" det så hade dom behövt fly landet eller riskera Guantanamo.
Dom här förhören handlar i slutändan om att frigöra/avsekretessbelagda sagda dokument om jag har förstått saken rätt.

Det är möjligt, men det är ändå svagt av dem att de inte lägger korten på bordet när de nu vittnar inför kongressen. Ett bättre tillfälle kommer väl aldrig? Det är lätt att misstänka att de inte har någon konkret att komma med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in