2023-07-28, 01:10
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Om gud eller jesus eller mohammed funnits så hade vi fått konkrekta bevis på det liksom utomjordingar.
Varför bry sig om nått som inte visar sig?
Allt handlar om hopp/tro som inte finns innan det är bevisat (från en ateist)

Varför visar sig ingen då så många dårar tror på tramset?
Det är ju det dom menar att dom gjort. Visar sig hela tiden med deras farkoster.
Citera
2023-07-28, 01:15
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
För att skeppet som såg var stort som ett independence day skepp eller?
Nej. Inte så stora och inte pga storleken.
Han förklarade pga deras sätt att manövrera, hur snabbt och målinriktat de förflyttat sig mm.
Citera
2023-07-28, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Han känns väldigt ego och sugen på ett sensationellt scoop. Jag tror att han prioriterar det över objektiva fakta.

Han ger ut UFO-böcker, när han gjorde en intervju jag såg på youtube så sa intervjuaren (Theories of Everything) det i början på intervjun, kändes ganska mycket som ett reklaminslag för hans bok. Jag tycker det tar bort en del kredibilitet.
Citera
2023-07-28, 01:33
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scribble
Han ger ut UFO-böcker, när han gjorde en intervju jag såg på youtube så sa intervjuaren (Theories of Everything) det i början på intervjun, kändes ganska mycket som ett reklaminslag för hans bok. Jag tycker det tar bort en del kredibilitet.

Så kan det vara. Skulle det vara så att Ross har ett rätt kommer resten av journalisterna så inte brytt sig framstå som jönsar och vice versa. Det får vi se
Citera
2023-07-28, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zobra
Visst är det äckligt hur ett sånt här extremt intressant ämne med så mycket potentiell vetenskapligt utveckling har blivit så infekterad av populärkultur, politik och grottmänniska klan tänkande.
Ja, det är tragiskt!
Citera
2023-07-28, 01:38
Medlem
Tänkte även på att NewsNation nämndes i Hearingen (av Grusch). Säkert rätt tacksamt...

Undrar hur mycket folk den nyhetssidan har dragit till sig genom Grusch. Han hade kunnat sagt intervju för en nyhetssajt, men nämnde dom med namn.
Citera
2023-07-28, 04:28
Medlem
Jag undrar om skeptikerna är lika korkade i verkligheten som när de ska uttrycka sig tvärsäkert på nätet. Ständigt dessa helt oinformerade antaganden om att det bara är USA, eller helt fantasilösa föreställningar om att vår vetenskap redan avslöjat allt och därmed skulle det vara omöjligt att resa mellan stjärnor.

Självklart har de inte ens sett hearingen utan kör på det gamla vanliga snacket som de hört på svt. Och i de ytterst få fall där de sett hearingen och följt utvecklingen så har de lika fullt inte lyckats förstå vad som är poängen.
Citera
2023-07-28, 06:22
Medlem
USA har inte så bra relation till sina visselblåsare. Hur kommer det sig att denna "visselblåsare" fick okej uppifrån med att gå ut med denna "information"?

Fake News
Citera
2023-07-28, 06:23
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shunruy
En teori är den här. USA håller på med forskning kring farkoster och nya sätt att färdas och för att sprida dimridåer i händelse av att ryssar eller kineser får syn på vad USA håller på med så sprider man desinformation om UAP för att låta påskina att man själv inte vet vad det är som flyger runt.

Bara en tanke. Kan ju vara fel.

Observerad flygförmåga av vissa objekt antyder en för människan okänd energikälla, med flera generationer av teknisk utveckling mer avancerad än den som finns nu.

Vidare antyder dokumentation att många länder samarbetar avseende UFO-frågan, där även Sverige och Danmark varit inblandade i ”crash-retrievals”.

Det finns en uppenbar unifiering av länder som är passande i vissa frågor (plandemier, ekonomisk handel, media, politik, miljö) och bortglömda i andra (krig & konflikter). Det är därför inte uteslutet att krig är en fabricerad konflikt på ytan för att skapa åsikter byggda på rädslor för att i ett senare skede nyttja detta till en annan fördel.

Världen är helt beroende av att Kina, Ryssland och USA fungerar. Således finns det inga dimridåer att skapa länderna sinsemellan.
Citera
2023-07-28, 06:31
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
USA har inte så bra relation till sina visselblåsare. Hur kommer det sig att denna "visselblåsare" fick okej uppifrån med att gå ut med denna "information"?

Fake News

”Releasen” är helt klart kontrollerad. Detta fråntar inte faktagrunden eller sanningshalten i påståenden.

Syftet med ”releasen” kan ifrågasättas vidare. Några som nämnts:

1. Deadline av verklig mass-disclosure
2. Riggning av en ”false-flag alien invasion” och vidare kontroll via martial laws och ”one world government”
3. Utbrytargrupp inom Deep State / CIA / Pentagon som inte går att stoppa
Citera
2023-07-28, 06:53
Medlem
Jag tror inte releasen/disclosure är kontrollerad.

Jag kan absolut förstå varför folk kommer till den slutsatsen, men jag tror man missar hur fragmenterad hela den här konspirationen är. Det är inte bara det att topphemligheter och need to know gör att staten blir compartmentalized utan samma sak gäller troligen konspiratörerna också. Dvs, bara en extremt liten grupp är helt insatt (om det nu bara är en grupp) övriga får bara veta delar.

Detta leder både till att det finns väldigt olika intressen mellan olika nivåer inom konspirationen, men framförallt att konspiratörerna blir väldigt ineffektiva i att hantera den här utvecklingen.

Dessutom har jag en misstanke att man bör betrakta det hela som en privatiserad konspiration vid det här laget, att de privata företagen har både mer material och kunskap, och också de som har mest att riskera. Risken finns faktiskt att de kanske "smiter" med materialet.

*

Sen måste jag säga att det är fascinerande att tänka sig vår historia utifrån existensen av en sån här konspiration. Saker kan få en helt annan mening med det här i åtanke. Jag tänker framförallt på Irak-invasionen där de också hade media med sig. WMD... hm...
Citera
2023-07-28, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Om gud eller jesus eller mohammed funnits så hade vi fått konkrekta bevis på det liksom utomjordingar.
Varför bry sig om nått som inte visar sig?
Allt handlar om hopp/tro som inte finns innan det är bevisat (från en ateist)

Varför visar sig ingen då så många dårar tror på tramset?
Problemet är ju att UAP verkligen visar sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in