Citat:
Ursprungligen postat av
Doodi
”Verkar”
Har du sagt till dem hur du känner? För det låter som att du inte har det utan endast tar för givet att de inte skulle bry sig även efter du eller din pojkvän sagt åt dem att du inte alls uppskattar hur hunden beter sig i ert hem. Vad är det du hoppas på få för svar i en tråd på Flashback som skulle vara mer effektivt än att ta tag i roten av problemet, dvs din pojkväns föräldrar?
Det finns ingen magisk trollformel som gör att hunden ändrar sitt beteende, om det är vad du hoppas på.
Varför inte säga till din pojkvän att du inte vill ha hem hans föräldrar till er ifall de a) inte kan hålla hunden i styr på ett sätt du anser acceptabelt eller b) tar med sig hunden överhuvudtaget? Slår din kille dig eller vad gör att du inte verkar ta upp det med honom?
Både partner och svärföräldrar vet vad jag tycker om hunden. Jag har sagt att jag inte gillar när de tar med den hem till oss. Det hjälpte ett tag, för att sen plötsligt en dag när de hälsar på så är äcklet med igen. Det brukar komma en kommentar i stil med "Höhö, nu är hunden på dig igen. Den gillar nog dig." Sen skriker de och drar bort den, men efter 10 minuter kan den komma igen.
Det hade varit ok om den kommit och hälsat som normala hundar gör, för att sen låta mig vara.
Jag fattar att det inte går att trolla bort ett sådant beteende, men jag undrar om jag kan göra något för att helt enkelt få den ointresserad av mig.
Jag har fått några tips i tråden som jag ska prova, tack för det.
Även om det är irriterande när de tar med hunden hem till oss så sker det som väl är inte jätteofta, men eftersom det är svärföräldrarna det handlar om så besöker ju även vi dem ibland. Då känns det lite olustigt om jag stannar hemma för att de inte har pli på sin hund. Jag kan ju knappast tvinga dem att stänga in hunden när vi hälsar på dem.