Tjena!
I över ett halvår har displayen på min XC70 D4 2016 varit helt svart. Genom att gissa och navigera med knapparna på panelen går det att få in ljud i bilen. Parkeringssensorerna fungerar men kan förstås inte se hindret på displayen. Har provat att ta ut och sätta in säkringen men inget har hänt.
Om det eventuellt går att fixa hemma känns det dumt att lämna in bilen för ett antal tusen.
Jag hade bett Volvo, eller någon annan som kan, att läsa ut felkoderna. Har du dem kan du garanterat hitta andra som haft liknande problem och hur de har löst det. Men utan felkoder är det svårt att göra mer än gissa.
Verkar finnas fler som haft samma problem men flera olika orsaker. Men på en modern bil med ett fel som kan bero på flera olika orsaker så är felkoder det bästa att börja med.
Volvo kommer att säga att du måste byta ut halva bilen men det går sannolikt att lösa smidigare.
Jag hade bett Volvo, eller någon annan som kan, att läsa ut felkoderna. Har du dem kan du garanterat hitta andra som haft liknande problem och hur de har löst det. Men utan felkoder är det svårt att göra mer än gissa.
Verkar finnas fler som haft samma problem men flera olika orsaker. Men på en modern bil med ett fel som kan bero på flera olika orsaker så är felkoder det bästa att börja med.
Volvo kommer att säga att du måste byta ut halva bilen men det går sannolikt att lösa smidigare.
Tänker också att det är något i den stilen. Ska definitivt leta reda på felkoderna och utgå därifrån! Vill i största möjliga utsträckning undvika Volvo av just din anledning
Läsa felkoder är ett bra steg. Det man också kan testa är att koppla bort minuspolen på batteriet och låta den vara av någon timme. Med lite tur kan en sådan åtgärd visa sig framgångsrik. Jag utgår förstås också från att du har ett bra batteri.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!