2023-07-25, 20:43
Medlem
Tjena!
I över ett halvår har displayen på min XC70 D4 2016 varit helt svart. Genom att gissa och navigera med knapparna på panelen går det att få in ljud i bilen. Parkeringssensorerna fungerar men kan förstås inte se hindret på displayen. Har provat att ta ut och sätta in säkringen men inget har hänt.

Om det eventuellt går att fixa hemma känns det dumt att lämna in bilen för ett antal tusen.

Tacksam för svar!
Citera
2023-07-25, 21:22
Medlem
jewclaws avatar
Har du testat att byta solenoiden?
Citera
2023-07-25, 21:33
Medlem
TeEsErs avatar
Jag hade bett Volvo, eller någon annan som kan, att läsa ut felkoderna. Har du dem kan du garanterat hitta andra som haft liknande problem och hur de har löst det. Men utan felkoder är det svårt att göra mer än gissa.

Verkar finnas fler som haft samma problem men flera olika orsaker. Men på en modern bil med ett fel som kan bero på flera olika orsaker så är felkoder det bästa att börja med.

Volvo kommer att säga att du måste byta ut halva bilen men det går sannolikt att lösa smidigare.
Citera
2023-07-26, 00:10
Medlem
Konstant svart eller ibland?

Min vw hade samma fel men bara ibland.

Det krävdes att ja höll in ”on” knappen i typ 30 sek så resettades nåt o allt funka igen. Något störigt iaf
Citera
2023-07-26, 00:16
Medlem
Konstant svart… Tack för tipset men ”knapptricket” fungerar tyvärr inte.
Citera
2023-07-26, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Jag hade bett Volvo, eller någon annan som kan, att läsa ut felkoderna. Har du dem kan du garanterat hitta andra som haft liknande problem och hur de har löst det. Men utan felkoder är det svårt att göra mer än gissa.

Verkar finnas fler som haft samma problem men flera olika orsaker. Men på en modern bil med ett fel som kan bero på flera olika orsaker så är felkoder det bästa att börja med.

Volvo kommer att säga att du måste byta ut halva bilen men det går sannolikt att lösa smidigare.

Tänker också att det är något i den stilen. Ska definitivt leta reda på felkoderna och utgå därifrån! Vill i största möjliga utsträckning undvika Volvo av just din anledning
Citera
2023-07-26, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Har du testat att byta solenoiden?

Nope, är det en relativt lätt åtgärd? (Är dessvärre inte så kunnig när det kommer till bilar)
Citera
2023-07-26, 00:48
Medlem
NewDawnFadess avatar
Läsa felkoder är ett bra steg. Det man också kan testa är att koppla bort minuspolen på batteriet och låta den vara av någon timme. Med lite tur kan en sådan åtgärd visa sig framgångsrik. Jag utgår förstås också från att du har ett bra batteri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in