Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Svaret på frågan "finns gud eller ej" fick du precis i tråden, citat från bibeln. Samma svar för Jesus.
"Gud visar sig bara för de som tror, inte för världen (Joh 14:22)."
Notera analogin med matematik. Om jag som matematiker visar dig en integralkalkyl, är den sann? Det kan du inte veta om du inte är matematiker, jag kan ju ljuga. Du får lita på mig. Eller inte. Men du kommer aldrig att VETA om du inte blir matematiker.
Ha ha 🤣. Till att börja med! För att lösa en integralkalkyl så krävs det att man har förmågan att tänka logiskt.
Det är därför genuint skrattretande att du därför först drar en så trivial logisk falasi som ett cirkelresonemang ur arslet, vilket nog kan var är ett av de mest fundamentala logiska feltramp man kan göra, och sedan på det försöka dig på att flexa med matte-skills, trotts att du meningen innan just bevisade att du inte ens klarar av normal högstadiematte och problemet att i att påstå att "om A så B, och om B så A. Alltså A och B".
https://sv.wikipedia.org/wiki/Cirkelresonemang
Även om det nu skulle vara så att Gud bara visar sig för vissa så betyder det ändå bara två saker.
1. Att det inte alls är viktigt huruvida man tror på Gud eller inte vilket då gör hela den diskussionen om hans existens helt irrelevant eller,
2 - Han är en extremt korkad, lat eller elak jävla idiot eftersom det rimligtvis inte kan vara svårt för den som skapade hela universum och allt däri om det nu skulle vara viktigt att man tror att han finns, att visa upp sig eller efterlämna bevis på sin existens som vetenskapligt inte håller.