Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
Men om man byter ut min hjärna mot kisel, vilket jag menar inte går ens teoretiskt idag, skulle det vara samma hjärna. Det ger inga fördelar. Nu tänker du att man skulle sätta in något annat, eller vad tänker du?
Om det var så att det gjorde mig intelligentare med bättre minne, vad skulle i så fall vara problemet om jag fortfarande är jag.
Nja, asså, jag menar att, reaktionerna som skapas, skapas på olika sätt.
Känslorna blir inte samma. De e de...
Exakt vad skillnaden är, vet jag inte 100% jag vet inte hur föaddermusen känner vid höga ljudvågor, jag vet inte hur AI:n tänker vid informationshantering som är 1 miljard gånger större än den högsta jag själv kan skapa. Jag har glömt bort hur långvarig kärlek känns.
Problemet är att, blir systemet annorlunda, så händer helt enkelt massa nya grejjer som man inte har tänkt på.
En bil är en bil, men en el bil och en bensin bil har HELT olika konstruktioner och prioriteringar.
Med mer information, så måste du kunna hantera den ökade informationen. Då måste hjärnan byggas om igen istort sätt. Ökad information kan vara ökad stress/värme/ljudvågor/kemiska reaktioner. Ja allt möjligt. Kan du inte hantera det, så försvinner maten helt enkelt...
"Du har ingen nytta av informationen, om den e meningslös...
Den får bara mening, när du kan använda informationen,
Du använder bara informationen när meningen finns.."
Fladdermöss använder sin radar till mat, inte till att spionera på plantor och stenar som står stilla...
Varför vill man titta på stenar? Lixom? Visst, får jag ut en kick av det så sure. Men mår jag skit av att tita på stenar, så vill jag inte titta på stenar... informationen blir meningslös... aka, nätverk om stenar behövs inte...
vill du veta svaret, så blir svaret på din fråga typ:
Behöver jag skapa neurologiska nätverk för att hantera mer information?, (diciplin e ju fett drygt, o jobbigt)?
Svaret blir:
Ja, annars kan du inte använda det. Behövs det inte, så använder du det inte, men då skapas inte nätverken som behövs för att kunna använda informationen, som endast används om du behöver den...
De e de som e evolution. Evolution e drygt, men kämpar man, så får.man oftast något.
Varför ska man ha en "fladdermus-radar"?,
Jaa, fråga fladdermusen... 😘