Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-07-23, 20:01
Medlem
Från https://www.ht.se/2023-07-23/polisen-utreder-mordforsok-i-iggesund-hade-tillhyggen?shareSource=sharebutton

Betalartikel.

Under söndagen har ett flertal polisenheter synts till vid ett ingripande i Iggesund.
Polisens regionledningscentral bekräftar under kvällen att det handlar om ett bråk, som lett till fysiskt våld. Man utreder nu händelsen som mordförsök.

Anledningen till bråket är för oss ännu oklart, men det finns personer som hade tillhyggen med sig när man träffades. Målsäganden har ådragit sig en del skador, och personen är förd till sjukhus, säger Per Bjurström, RLC-befäl på polisen vid 19-tiden.

En person är gripen. Någon som vet något mer?
Citera
2023-07-23, 23:22
Medlem
Enligt uppgifter ska det ha hänt i närheten av villagatan.
Citera
2023-07-24, 01:20
Medlem
Hmm. Jag börjar då tänka på Billy som hade ihjäl Tova.. tror det var nära den trakten?

Jag önskar få läsa om nån hämd på anhöriga snart.. ett sånt svinigt mord på en ung kvinna ska bara inte glömmas och tystas.
Citera
2023-07-24, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Hmm. Jag börjar då tänka på Billy som hade ihjäl Tova.. tror det var nära den trakten?

Jag önskar få läsa om nån hämd på anhöriga snart.. ett sånt svinigt mord på en ung kvinna ska bara inte glömmas och tystas.

Han är väl inte ute än? Tror mer på att andra pundare har hamnat i luven på varandra. Finns mycket av den varan i Iggesund tyvärr.
Citera
2023-07-24, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dellenbygden
Från https://www.ht.se/2023-07-23/polisen-utreder-mordforsok-i-iggesund-hade-tillhyggen?shareSource=sharebutton

Betalartikel.

Under söndagen har ett flertal polisenheter synts till vid ett ingripande i Iggesund.
Polisens regionledningscentral bekräftar under kvällen att det handlar om ett bråk, som lett till fysiskt våld. Man utreder nu händelsen som mordförsök.

Anledningen till bråket är för oss ännu oklart, men det finns personer som hade tillhyggen med sig när man träffades. Målsäganden har ådragit sig en del skador, och personen är förd till sjukhus, säger Per Bjurström, RLC-befäl på polisen vid 19-tiden.

En person är gripen. Någon som vet något mer?

Tre teorier

1 Drogrelaterat

2 Partnervåld - I region mitt är det inte ovanligt.

3 Annan diskusson/konflikt som har eskalerat.

Kontakta hudiksvalls polis
Citera
2023-07-24, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonnyrocca
Han är väl inte ute än? Tror mer på att andra pundare har hamnat i luven på varandra. Finns mycket av den varan i Iggesund tyvärr.

Jag skrev inte att det skulle vara Billy. Jag skrev hans anhöriga.

Det Billy har gjort är så jävla SJUKT och overkligt, så jag hoppas tamejfan att varenda anhörig till svinet ska slås på käften!!
Citera
2023-07-24, 11:35
Medlem
Tydligen 3 personer anhålla nu enligt Hudiksvalls Tidning. Nu måste det komma fram något namn snart. Annars skall de begäras häktade senast onsdag.

Betalartikel

https://www.ht.se/2023-07-24/flera-personer-anhallna-efter-misstankta-mordforsoket-i-iggesund?shareSource=sharebutton
Citera
2023-07-24, 11:51
Medlem
Hänt mycket runt villagatan nu inom bara någon vecka emellan det var tydligen en våldtäkt där också ju.
Citera
2023-07-24, 12:10
Medlem
Snurran8s avatar
https://sverigesradio.se/artikel/storbrak-i-iggesund-en-person-skadad?fbclid=iwar2onqdcldv9jlmnnzt9ltydb5lmf8sszr 5dkvhhttaiigft_spmto vqjem
Citera
2023-07-24, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Jag skrev inte att det skulle vara Billy. Jag skrev hans anhöriga.

Det Billy har gjort är så jävla SJUKT och overkligt, så jag hoppas tamejfan att varenda anhörig till svinet ska slås på käften!!

Vad har hans anhöriga med de han har gjort? Som att dom inte har straffats nog menar du?
Citera
2023-07-24, 12:43
Medlem
Totalt 3 personer anhållna nu.

Fortfarande inga namn?
Citera
2023-07-24, 12:47
Medlem
Finns två killar som är 20år på villangatan, Ena har bott där i ca 10 veckor och verkar vara trans (kvinna till man)
Andra killen finns med på Krimfup iaf
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in