2023-07-23, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JensHulten
https://www.etc.se/inrikes/tredje-be...en-uthaengning

Självmordet är, utifrån det Dagens ETC har kunnat bekräfta, det tredje som kan kopplas till konfrontationer och uthängningar på Dumpen. Troligen rör det sig om ännu fler.

I februari 2022 begick en skånsk man i 50-årsåldern självmord efter att ha exponerats. I höstas valde ytterligare en man, en tvåbarnspappa i en mindre ort i södra Sverige, att avsluta sitt liv. Mannen, hans anhöriga och hans arbetsgivare hade under en veckas tid pressats hårt av Dumpens representanter.

Relevant fråga blir; När ska staten och polis markera och sätta stopp för denna cirkus som fått pågå helt utan några som helst yttre granskanden och närmare juridiska bedömningar under de senaste åren? Dumpen har blod på sina händer och dödsfall efter dödsfall avverkas. Kallblodigt och sinnessjukt-men den stora Dumpen-skaran (hjärntvättat gäng som sitter och skålar för varje självmord) sitter med fradga runt munnen och påhejar ivrigt på att nya dödsfall ska skördas. Sara är den stora gudfadern och ve den som vågar kritisera hennes ageranden.

Hela familjer splittras, indirekt är det familjemedlemmarna som drabbas hårdast.

Dumpen-Sara utan några som helst hämningar menar att "förövarna" (de man för övrigt manipulerar till att begå brott via heltidsanställda medarbetare som sitter på diverse chattgrupper dagarna i ända) får skylla sig själva om de tar livet av sig.

Relevant fråga nummer två, är det anständigt att en person som saknar relevant kompetens och bakgrund inom ämnet får driva en sådan här sida på ett så hårt och fruktansvärt sätt att det bara är en tidsfråga innan människor tar livet av sig? Nu kommer genast belackarna som ser saken i svart eller vitt och konstaterar; men du är ju också bov-du är ju som de!

Men om man behärskar konstens förmåga att hålla två tankar i schack-är det anständigt och värdigt 2023 att en sådan här sida som Dumpen överhuvudtaget får leka folkdomstol? Hur många ska dö på vägen och hur många mödrar ska få leva utan en far till barnen?

I en sann och sund demokrati har vi ett rättsväsende som fungerar. Vi låter inte en människa med ytterst misstänksam personlig bakgrund få agera folkdomstol och bödel. Ett projekt som egentligen enbart skapar splittring och hat.

Låt oss mobilisera och sätta stopp för Dumpen-hade sidan gjort skillnad på ett nyttigt sätt så hade det-men låt oss konstatera efter flera år, att så icke är fallet!

Jag tycker att den mest relevanta frågan är; hur många barn och ungdomar har tagit livet av sig p.g.a. att de blivit utsatta av en pedofil?
2023-07-23, 18:13
Medlem
Citat:
"Moas sambo exponerades som pedofil på sajten Dumpen, fångad i en viral fälla av pedofiljägarna Patrik Sjöberg och Sara Nilsson.
Sedan dess har paret separerat och sambon sökt vård. Men när hon vädjar om att uthängningen ska tas bort för att skydda henne och hennes barn, möts hon av iskallt hån. Sjöberg skrattar rått åt den desperata kvinnan och kallar han henne för labil.

– Jag och familjen straffas fast vi inte gjort något. Dumpen har gjort min personliga tragedi till underhållning för att tjäna pengar. Deras prat om vård och stöd är bara lögner, säger Moa.

Hör inspelningen där Patrik Sjöberg skrattar åt henne".

https://www.etc.se/inrikes/i-det-tot...lla-maaste-doe

Anhöriga måste få upprättelse. Rättvisa måste skipas. Ju mer involverade och anhöriga som samlas så ser vi till att Dumpen enbart blir ett minne blott-ett jippo som underhöll så länge det varade men som faktiskt inte gjorde någon som helst större nytta för någon part. Enbart skada, rädsla, och hat ute i samhället.
Fy fan finns du på riktigt? Häng ut alla pedofiler för all framtid!
2023-07-23, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det är olagligt att grooma barn

Så vad händer med gäddorna på Dumpen? Vilka rättsliga åtgärder får dom förutom offentlig skam som Dumpen orsakar? Skulle skrivit tydligare att jag menar uppmaning till grooming, som i USA. Det ska alltså kunna läggas ut bete såsom Dumpen gör för att sätta dit dom.
2023-07-23, 18:18
Citat:
Ursprungligen postat av drink40s
Ehm nä kan ju vara sant överlag om jag väljer att hålla ditt påstående sant vilket jag kan göra inom ramen för en diskussion eftersom du inte presenterat nån fakta gällande ämnet än.
Jag har länkat den ett flertal gånger i den stora dumpentråden. Är du intresserad så finns det där. Går också att hitta med googlingar i stil med "pedophilia stigma"

Har dock tröttnat på att leta fram den gång på gång, eftersom den hela tiden avfärdas med massa meningslösa argument.
2023-07-23, 18:20
Citat:
Ursprungligen postat av Ms.Anon
Så vad händer med gäddorna på Dumpen? Vilka rättsliga åtgärder får dom förutom offentlig skam som Dumpen orsakar? Skulle skrivit tydligare att jag menar uppmaning till grooming, som i USA. Det ska alltså kunna läggas ut bete såsom Dumpen gör för att sätta dit dom.
Ok, ja jag håller inte med om att BRB 23:1 behöver någon omskrivning. Tycker den är väldigt bra.
2023-07-23, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag har länkat den ett flertal gånger i den stora dumpentråden. Är du intresserad så finns det där. Går också att hitta med googlingar i stil med "pedophilia stigma"

Har dock tröttnat på att leta fram den gång på gång, eftersom den hela tiden avfärdas med massa meningslösa argument.

Lägg gärna ut det, Dumpenanhängarna måste förstå att uthängningskulturen inte är något vidare sunt inslag i en välfungerande demokrati. Att det får ske 2023 utan att någon höjer på ögonbrynen är närmast förkastligt.
2023-07-23, 18:22
Citat:
Lägg gärna ut det, Dumpenanhängarna måste förstå att uthängningskulturen inte är något vidare sunt inslag i en välfungerande demokrati. Att det får ske 2023 utan att någon höjer på ögonbrynen är närmast förkastligt.
Som sagt så orkar jag inte göra det mer. Du får gärna göra det om du känner för det.
2023-07-23, 18:23
Medlem
grungewhores avatar
Röstlund fortsätter sin snyftfabrik till försvar för pedofilin. Helt otroligt att ingen synar karln.
2023-07-23, 18:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Conjuring
Kör upp din tumme i röven jävla pajas.

1200% ökad risk enligt statistik från studier via 100.000 personer. Dvs om man blir sexuellt utnyttjad som barn. Finns andra faktorer med i bilden, men det är även att det som leder till självdestruktiva handlingar som i sin tu ökar självmordsrisken.

En av gäddorna som begick självmord våldtog ett litet barn som begick självmord. Tycker du fortfarande synd om din gädda?

Det är intressant att ni tror att man kan argumentera för att skada andra. Ni får tro det, men hela jävla världen är emot er. Ge upp.

Ökning i risk bland barn per år ligger för de som har blivit utsatta för övergrepp på runt 0,049 %. Detta är en ungefärlig uppskattning.

Kan du formulera ett logiskt argument kring vad jag sa som var fel? Jag ser tydligt på sättet du skriver att du inte kan statistik för fem öre.

Jag upprepar mig, sannolikheten att barn som har blivit utsatta för övergrepp ska begå självmord är tack och lov låg. Ligger på runt 0,0534 % per år för barn. Frågor på det? Eller vill du att den ska vara hög? Idiot.

Du kan inte ens grunderna i statistik och kallar någon för pajas

Jag är också emot gäddor och pedofiler. Men det innebär inte att jag tänker ljuga om det datan säger .

Risken är låg för barn så håll klaffen om du inte vet vad du talar om.

Fakta > ideologi.

Varför är dessa siffror viktiga? Jo, för att om ingen säger detta så kan det börja spridas lögner och då piskas en ännu större hatstämning upp -----> mer självmord -----> mer traumatiserade barn.

Det är det folk uppskattar med mig, jag är faktabaserad.

Jag citerar en siffra som är träffsäker för att sprida kunskap och utifrån det tror du jag stöttar gäddor som begår övergrepp? Du är fan sjuk i huvudet .
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-07-23 kl. 18:53.
2023-07-23, 18:27
Medlem
Citat:
https://www.etc.se/inrikes/i-det-tot...lla-maaste-doe

Ingen förståelse från Dumpen-duon

Dagens ETC har även fått ta del av två inspelade telefonsamtal. I det första ringer en bönande Pontus till Sara Nilsson för att fråga vad som krävs för att avpublicera så att hans barn, som inte gjort något, inte riskerar att trakasseras. Sara Nilsson kallar den risken för ”rent kvalificerat skitsnack” och ber honom ”sluta gnälla”:

– Du skulle tänkt på dina egna barn innan du sökte andras barn i sexuellt syfte. Både du och sin sambo verkar ha svårigheter att inse att det inte är vi, utan ditt beteende. Ni har en sådan offerkofta på er att det knappt är sant. Ni sliter på er offerkofta och tycker synd om er själva.

Att Sara sitter på sådan makt, i egenskap av folkdomstol och är i total avsaknad av etiska och morala värderingar som många vanliga dödliga faktiskt har. Att en sådan individ ska besitta sådan makt i form av ansvarig, det är rent bedrövligt, förkastligt.

Dumpen-duon gör ett förträffligt jobb! Alla pedofiler ska hängas ut med tydliga bilder och videoklipp så att alla kan bespotta dem. Ingen har påstått att kampen mot pedofili är smärtfri!
2023-07-23, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neurolog
Jag tycker att den mest relevanta frågan är; hur många barn och ungdomar har tagit livet av sig p.g.a. att de blivit utsatta av en pedofil?
Tre gäddor förmodas ha tagit livet av sig delvis pga Dumpen (en tog 1,5 år på sig, andra hade missbruksproblem, psykisk ohälsa, brottslighet med mera i bagaget vilket är riskfaktorer), efter de avslöjats.

Låt oss räkna. Under 2022 dog 1 254 personer av säkert fastställda suicid i Sverige. Av dessa var 897 män och 357 kvinnor, 10 var barn under 15 år. Ytterligare 315 fall registrerades där det fanns misstanke om suicid, men där avsikten inte kunde styrkas. De tar vi inte med.
Källa: https://www.folkhalsomyndigheten.se/...22%20var%20män.

Hur många utsätts för sexuella övergrepp? I rapporten ”Våld mot barn 2022” som släpptes 2023 har Stiftelsen Allmänna Barnhuset kartlagt att 28,6% av barnen har blivit utsatta för sexuella övergrepp. Det är nästintill 1 av 3 barn och mörkertalet beräknas att fortfarande vara stort.

En studie från Karolinska Institutet (2020) visar på att flickor som utsatts för sexuella övergrepp har 26 gånger högre risk för suicidförsök jämfört med flickor i samma ålder som inte utsatts för ett övergrepp.
Sexuella övergrepp mot barn är vanligare än många tror. Enligt SBU* har 1 av 10 flickor och 1 av 20 pojkar utnyttjats sexuellt. Det blir, lågt räknat, ungefär tre barn i en klass på 30 barn.
Källa: https://treskablinoll.nu/kunskapsbanken/statistik/

Så om statistiken stämmer har minst 418 tagit livet av sig förra året efter att ha utsatts för sexuella övergrepp någon gång under sitt liv. Sex stycken barn (minst) hörde till dem. Sambandet är iallafall lika säkerställt som korrelationen mellan Dumpens avslöjanden och de tre männens beslut. Eller?
2023-07-23, 18:28
Medlem
Härligt med lite goda nyheter; en hattrick värd att fira!
En bra pedofil är en död pedofil.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in