2023-07-23, 17:59
Medlem
Man kan så klart tycka det är hemskt med självmord pga Dumpens uthängningar. Är själv väldigt bekymrad för inte ont anande anhöriga som drabbas.

Men till syvende och sist: rättsväsendet har inga fungerande verktyg för att få fatt på de här människorna. Ju mer Dumpen jobbar desto färre pedofiler kommer att våga chansa. Grundproblemet är PEDOFILER. Inte dumpens arbetsmetoder.

Är sjukt äcklad över alla dessa kräk som raggar barn. Det är bara att ge fan i det så slipper man få en mobilkamera i nyllet och hamna på hall of fame. Svårare än så är det inte.
2023-07-23, 17:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Conjuring
Det här kommer gå snabbt.

Vet du hur många självmord barn har begått som pedofiler har orsakat?

Viktigt att tilläggas är att det finns människor i ETC som har störningen gäddorna har. Baserat på deras umgänge på Twitter och deras kommentarer. Samt dessa artiklar och att de inte tillåter kommentarer.

De lägger ut videos på konfrontationer. Du borde titta innan du säger så dumma saker.
Finns det tvivel på att personerna aldrig sökt upp barn för att våldta dem så publiceras det inte. Arbetet är att beskydda barn. Inget annat.

Sannolikheten att begå självmord som barn av övergrepp är låg. Om jag skulle gissa mellan tummen och pekfingret så kanske det ligger på ca 0,05 % över 1 år.

Det Dumpen gör är inte helt rätt det heller.
2023-07-23, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Sannolikheten att begå självmord som barn av övergrepp är låg. Om jag skulle gissa mellan tummen och pekfingret så kanske det ligger på ca 0,05 % över 1 år.

De får leva gott på sina pengar ett tag till, en ren och skär tidsfråga innan verksamheten är avvecklad. Det är ren underhållning och snabba cash det hela handlar om. Visitkortet de ger "för vård" som en liten etikett för att man så gärna vill bry sig om individen-det där är bara ren teater och ren skådespeleri. Hade Sara och Patrik inte vetat att detta vart vinstdrivande hade de aldrig gett sig in i projektet. Har man gått livets hårda skola lär man sig vara streetsmart, den saken är jävligt klar.
2023-07-23, 18:03
Medlem
Förhoppningsvis får cirkusen fortsätta tills det blir olagligt och rejäla straff att grooma barn. Det ska inte krävas en fullbordad våldtäkt för att låsa in pedofiler.

Heja Dumpen!
2023-07-23, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Heja Dumpen.

Inte mer än rätt att outa alla jävla pedofiler.

Hoppas Dumpen fortsätter i många år framåt!
Jag tror precis som du, att Sara kommer få äta kalla makaroner en tid framöver om detta fortsätter.
2023-07-23, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-07-13
Jag tror precis som du, att Sara kommer få äta kalla makaroner en tid framöver om detta fortsätter.

"Moas sambo exponerades som pedofil på sajten Dumpen, fångad i en viral fälla av pedofiljägarna Patrik Sjöberg och Sara Nilsson.
Sedan dess har paret separerat och sambon sökt vård. Men när hon vädjar om att uthängningen ska tas bort för att skydda henne och hennes barn, möts hon av iskallt hån. Sjöberg skrattar rått åt den desperata kvinnan och kallar han henne för labil.

– Jag och familjen straffas fast vi inte gjort något. Dumpen har gjort min personliga tragedi till underhållning för att tjäna pengar. Deras prat om vård och stöd är bara lögner, säger Moa.

Hör inspelningen där Patrik Sjöberg skrattar åt henne".

https://www.etc.se/inrikes/i-det-tot...lla-maaste-doe

Anhöriga måste få upprättelse. Rättvisa måste skipas. Ju mer involverade och anhöriga som samlas så ser vi till att Dumpen enbart blir ett minne blott-ett jippo som underhöll så länge det varade men som faktiskt inte gjorde någon som helst större nytta för någon part. Enbart skada, rädsla, och hat ute i samhället.
Senast redigerad av JensHulten 2023-07-23 kl. 18:08.
2023-07-23, 18:07
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det här hade haft lite bäring om man hade bevis för att Dumpen faktiskt hjälper på det stora hela. Men forskning pekar på att sådana metoder snarare är kontraproduktiva. Stigmatisering gör att pedofilerna undviker att söka hjälp och istället söker sig till likasinnade.

Och det skulle vara intressant att se hur vanligt det är att en fjortonåring som låter sig bli uppraggad på kik får sitt liv förstört. Visst finns det forskning som pekar på kraftig överrepresentation beträffande självmord och drogmissbruk hos offer för pedofiler, men denna statistik gör ingen skillnad på om det är en fjortonåring som har frivilligt* sex eller om det är en åttaåring som blir brutalt våldtagen under skrik och gråt.

* Ja, jag vet att en fjortonåring inte kan samtycka rent juridiskt

Och hur många övergrepp förhindrar de? Tror du 50-åriga gubbar brukar få napp av riktiga barn när de sitter på kik?

Ja, det är helt riktigt att det är oklart om tillvägagångssättet är produktivt eller kontraproduktivt men frågan är om de bakom Dumpen egentligen bryr sig om den saken?

Om det fanns klara och vetenskapliga bevis på att tillvägagångssättet snarare än förebygga faktiska övergrepp istället ledde till att fler potentiella förövare valde att undvika vård, söka sig till likasinnade och i efter det ställa till större skada, undrar jag om de bakom Dumpen skulle upphöra med sin verksamhet. Det är förstås omöjligt att veta vad som egentligen motiverar någon annan men det är väl inte omöjligt att deras agg mot potentiella förövare väger tyngre än deras omsorg om potentiella brottsoffer, plus att donationerna förmodligen är en välkommen bonus.

Angående frågan om uppmaning till självmord som du tog upp så tror jag för övrigt inte att din lagstiftningen skulle hålla i det här fallet. Någon egentlig uppmaning saknas trots allt. Förtal är en annan femma, men då krävs det förstås att någon av de uthängda personerna väljer att göra en anmälan.
Senast redigerad av Vintergrisen 2023-07-23 kl. 18:09.
2023-07-23, 18:07
Medlem
Conjurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle

Kör upp din tumme i röven jävla pajas.

1200% ökad risk enligt statistik från studier via 100.000 personer. Dvs om man blir sexuellt utnyttjad som barn. Finns andra faktorer med i bilden, men det är även att det som leder till självdestruktiva handlingar som i sin tu ökar självmordsrisken.

En av gäddorna som begick självmord våldtog ett litet barn som begick självmord. Tycker du fortfarande synd om din gädda?

Det är intressant att ni tror att man kan argumentera för att skada andra. Ni får tro det, men hela jävla världen är emot er. Ge upp.
2023-07-23, 18:08
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCL
Dumpen är något av det bästa som hänt Sverige. Rättvisa för barn som råkar ut för dessa äckel existerar i princip inte pga vårt patetiskt svaga "rättssystem" där förövarnas välmående går före offer.

Dumpen existerar eftersom människor är trötta på det här och den enda gäddan har att skylla om han hamnar på Dumpen är sig själv. Det är inte direkt någon som tvingar gäddorna att jaga barn på internet, eller hur?

Hoppas att många fler gäddor tar till repet så vi slipper ha dem lösa därute.
Exakt så! Skulden ligger hos förövarna och ingen annanstans. Det är väldigt enkelt att inte hamna på Dumpen - man låter bli att leta efter barn i sexuellt syfte.
2023-07-23, 18:09
Citat:
Ursprungligen postat av Ms.Anon
Förhoppningsvis får cirkusen fortsätta tills det blir olagligt och rejäla straff att grooma barn. Det ska inte krävas en fullbordad våldtäkt för att låsa in pedofiler.

Heja Dumpen!
Det är olagligt att grooma barn
2023-07-23, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Om stigma minskade mängden övergrepp skulle du ha en poäng. Men forskning visar att det är tvärtom.

Där ligger problemet.

Ehm nä kan ju vara sant överlag om jag väljer att hålla ditt påstående sant vilket jag kan göra inom ramen för en diskussion eftersom du inte presenterat nån fakta gällande ämnet än. men om dumpen framställs som dåligt för att pedofiler tar livet av sig har jag inget emot det. Jag personligen föredrar att pedofiler tar livet av sig om dom inte kan kontrollera sina destruktiva böjelser.
Däremot om dom söker sig till något som aktivt hjälper dom kemiskt kastrering eller vad fan dom nu behöver så är det säkert att föredra. Men att omoraliska människor som inte aktivt lyckas förhindra sin egen vidriga natur tar livet av sig har jag otroligt liten empati för. Om du istället skulle säga att vårdpersonal skulle minska sin stigma i sin yrkesutövning för att förhindra återfall så vore det en annan sak.
2023-07-23, 18:12
Medlem
https://www.etc.se/inrikes/i-det-tot...lla-maaste-doe

Ingen förståelse från Dumpen-duon

Dagens ETC har även fått ta del av två inspelade telefonsamtal. I det första ringer en bönande Pontus till Sara Nilsson för att fråga vad som krävs för att avpublicera så att hans barn, som inte gjort något, inte riskerar att trakasseras. Sara Nilsson kallar den risken för ”rent kvalificerat skitsnack” och ber honom ”sluta gnälla”:

– Du skulle tänkt på dina egna barn innan du sökte andras barn i sexuellt syfte. Både du och sin sambo verkar ha svårigheter att inse att det inte är vi, utan ditt beteende. Ni har en sådan offerkofta på er att det knappt är sant. Ni sliter på er offerkofta och tycker synd om er själva.

Att Sara sitter på sådan makt, i egenskap av folkdomstol och är i total avsaknad av etiska och morala värderingar som många vanliga dödliga faktiskt har. Att en sådan individ ska besitta sådan makt i form av ansvarig, det är rent bedrövligt, förkastligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in