2023-07-22, 20:24
Medlem
Bakteriens avatar
Hej där!

Någon som vet på ett ungefär hur snabbt man skulle kunna få en hyresrätt i Södertälje?

Det finns några privata hyresvärdar vad jag kan hitta och jag kommer börja ta kontakt / registrera mig på hos dom senare ikväll.

Telge bostäder är jag inte i kö till då jag helt enkelt inte hade nån planer bo att bo där tidigare.

Men finns det någon här som har erfarenhet av privata hyresvärdar i Södertälje eller liknande? Och i så fall gick det snabbt eller fick man vänta i flera år?

Helst i centrum eller nära. Ingenting större än en etta, storlek är skitsamma då jag är kommer bo själv.

Vilka områden vill man inte bo på?

Helt ok inkomst och inga betalningsanmärkningar.

Trevlig kväll på er!
Citera
2023-07-22, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakterien
Hej där!

Någon som vet på ett ungefär hur snabbt man skulle kunna få en hyresrätt i Södertälje?

Det finns några privata hyresvärdar vad jag kan hitta och jag kommer börja ta kontakt / registrera mig på hos dom senare ikväll.

Telge bostäder är jag inte i kö till då jag helt enkelt inte hade nån planer bo att bo där tidigare.

Men finns det någon här som har erfarenhet av privata hyresvärdar i Södertälje eller liknande? Och i så fall gick det snabbt eller fick man vänta i flera år?

Helst i centrum eller nära. Ingenting större än en etta, storlek är skitsamma då jag är kommer bo själv.

Vilka områden vill man inte bo på?

Helt ok inkomst och inga betalningsanmärkningar.

Trevlig kväll på er!

Kan svara med att i Södertälje vill man inte bo alls, överhuvudtaget. Det måste ju vara det sämsta stället i Sverige. I övrigt, eftersom det ligger nära Stockholm så är nog boende frågan urusel. Jag tror inte du får tag i något alls eller om du får det kommer det att kosta skjortan.
Citera
2023-07-22, 20:38
Medlem
I Södertälje. Det beror nog hur mycket kosing du har för att muta någon på bostadsförmedlingen....
Citera
2023-07-23, 01:29
Medlem
StudiumValors avatar
Finns ju trevliga områden på pendelavstånd.
Salem, Rönninge, Mariefred, delar av Tumba.
men jag vet en som fick en etta på 30 kvm nu utan problem i s-tälje.
vet inte var det är bra, bara i pershagen, men där är mest (bara?) villor
Citera
2023-07-23, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Finns ju trevliga områden på pendelavstånd.
Salem, Rönninge, Mariefred, delar av Tumba.
men jag vet en som fick en etta på 30 kvm nu utan problem i s-tälje.
vet inte var det är bra, bara i pershagen, men där är mest (bara?) villor
Det finns en hel del kommunala hyresrätter i Pershagen men där är det nog lång kötid.

Rikshem, hembla, victoriahem och månsbro fastigheter är några privata hyresvärdar jag vet finns där.
Hur deras kösystem ser ut har jag ingen aning om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in