• 1
  • 2
2023-07-22, 19:24
Medlem
GuzztavWazzas avatar
Enligt flera artiklar, exempelvis denna, blir det i år återigen brist på surströmming. Förra året räddades surströmmingsskivan här hemma av att jag hade burkar över från tidigare år. Tyvärr är det inte fallet i år vilket betyder att jag behöver få tag på några burkar surströmming för att rädda den årliga skivan. Kan man förbeställa surströmming på nätet? Börjar någon butik sälja innan premiärdatumet? Eller är man hänvisad till att kriga vid kyldiskarna morgonen den 17:e augusti? Idéer på hur man ska bära sig åt mottages tacksamt.

Kommentarer om surströmmingens smak undanbedes, i den här tråden ligger fokus på inköpsställen för surströmming.
Citera
2023-07-22, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuzztavWazza
Idéer på hur man ska bära sig åt mottages tacksamt.
Kontakta din butik och be dem lägga undan lite när de får leverans. Om de inte kommer få några burkar så lär de känna till det redan nu.
Citera
2023-07-22, 19:30
Medlem
Farbaute666s avatar
Hade ingen aning om att den produkten var så efterfrågad, kul!

Har själv nyligen observerat att de frysta kräftorna börjar dyka upp i butikerna. Min son och min fru brukar vara på en årlig surströmmingsskiva, jag ska nog själv vara med på den i år.

Kalixlöjrom, surströmming och kräftor, de på ett år så kan det bli ett gott år.
Citera
2023-07-22, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Det handlar inte om att den är så efterfrågad, utan om att producenterna inte får tag på så mycket strömming som de vill ha på grund av överfiske. Läs gärna artikeln i startinlägget.
Citera
2023-07-22, 19:34
Medlem
Klagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuzztavWazza
Enligt flera artiklar, exempelvis denna, blir det i år återigen brist på surströmming. Förra året räddades surströmmingsskivan här hemma av att jag hade burkar över från tidigare år. Tyvärr är det inte fallet i år vilket betyder att jag behöver få tag på några burkar surströmming för att rädda den årliga skivan. Kan man förbeställa surströmming på nätet? Börjar någon butik sälja innan premiärdatumet? Eller är man hänvisad till att kriga vid kyldiskarna morgonen den 17:e augusti? Idéer på hur man ska bära sig åt mottages tacksamt.

Kommentarer om surströmmingens smak undanbedes, i den här tråden ligger fokus på inköpsställen för surströmming.
https://cdon.se/klader/svensk-husman...cks-p-54883389 Nöj dig med festliga strumpor.😀
Citera
2023-07-22, 19:53
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666

Har själv nyligen observerat att de frysta kräftorna börjar dyka upp i butikerna. Min son och min fru brukar vara på en årlig surströmmingsskiva, jag ska nog själv vara med på den i år.

Kalixlöjrom, surströmming och kräftor, de på ett år så kan det bli ett gott år.

Frysta kräftor finns året om numera i alla de affärer jag har besökt. Jag vägrar dock dessa och inväntar att de färska kräftorna dyker upp. Hoppas på kommande vecka, då ska det inhandlas så att VISA-kortet glöder!
Citera
2023-07-22, 20:25
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Frysta kräftor finns året om numera i alla de affärer jag har besökt. Jag vägrar dock dessa och inväntar att de färska kräftorna dyker upp. Hoppas på kommande vecka, då ska det inhandlas så att VISA-kortet glöder!

Tyvärr går mitt VISA-kort att skåda i mörker, inte i dagsljus ;-)

Men Kalix-löjrom och några svenska och några icke-svenska kräftor ska jag ända unna mig :-)
Citera
2023-07-22, 20:29
Medlem
Full-Retards avatar
Kommer köpa upp hela skiten och sälja dyrt!
Eller äta upp allt då det är gott.

Haha!
Citera
2023-08-09, 23:00
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Håll koll här: https://rovogern.se/
Citera
2023-08-10, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Håll koll här: https://rovogern.se/
Ficar ett citat åt dig.
Citat:
2023, i år har fångsterna varit bättre än de två föregående åren men inte vad de en gång varit. Vi fortsätter med enbart kvartsburkar så att fler kan få tillgång till Rovögerns Surströmming.
Citera
2023-08-11, 16:21
Medlem
Sladdarens avatar
Kontakta surströmmingsföretag längst denna geografiska sträcka och lägg en fraktorder, kosta vad det kosta vill om man inte vill bli utan "sura" miner =

Citat:
Surströmmingstillverkningen har sitt centrum kring Höga kusten, men surströmming tillverkas längs hela Norrlandskusten från Hästskär i Norra Uppland till Kalix i norr, ofta i små familjeföretag i fiskelägen
.
Citera
2023-08-11, 16:23
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Kommer köpa upp hela skiten och sälja dyrt!
Eller äta upp allt då det är gott.

Haha!

Du gjorde säkert likadant med sista konserten av Kizz i Sverige kan jag tänka mig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in