2023-07-21, 08:13
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Tycker att du ska släppa tanken på att välja mellan de två tjejerna och istället tänka att du ska välja dig själv.
Din exfru kommer du inte få det bättre med. Ni kommer snabbt komma tillbaka till vardagstjafset och sen kommer ni även börja bråka om alla ligg ni haft under den här tiden. Ni kommer inte kunna släppa det. Kommer bli värre än innan alltså.

Den nya tjejen kan du ju prova men du ska inte ha inställningen att om det skiter sig med henne så ska du ångra uppbrottet med exet. Då ska du ägna dig åt dig själv ett tag eller leta vidare.
Kontakta INTE exet när/om det skiter sig med den nya.

Det här är det bästa rådet du kan få. Det var inte på ditt initiativ det separerades, det var inte du som började dejta andra, det var inte du som bröt er överenskommelse.
Ta tid att vara själv, det var länge sedan du kunde fokusera på dig själv och vad du egentligen vill få ut av ett förhållande. Om det kommer imorgon, om ett år eller inte alls spelar ingen roll, ta reda på vad du vill få ut av livet.
Citera
2023-07-21, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Hör du hur du låter? Jag förstår varför hon lämnande dig.
Dagens svenska ynkliga man.Du är patetisk! Ta dig samman för faan!

Om min fru och jag hade tagit "en paus" och hon legat med andra män.
Så hade hon varit död för mig. Jag hade aldrig talat med henne mer.

Ok boomer
Citera
2023-07-21, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Det kommer gå åt helvete eftersom båda knullat runt. Ofta brukar det vara kvinnan som lyckats ligga runt men nu har ni båda gjort det.
Det jag läst så är båda svartsjuka på den andra. Så det kommer mala på o bakhuvudet och ni kommer bråka mycket om det om ni blir ihop igen.

Hur kan du vara så blåst att du har kvar dina sms? Är det tänkt att du ska träffa dem igen eller?

Jag har raderat alla sms från dom som bara var en tillfällig grej. Sen hade det synkats med min laptop och där fanns dom kvar och det var där min fru såg dom. Jag har egentligen inga problem med att hon legat med andra och jag tror inte hon har problem att jag gjort det. Alltså det är inte kul så, jag äcklas av tanken på det. Men vi har haft en paus och sagt att inga regler ska gälla, så det är ingen som direkt varit otrogen. Vi har sagt att vi ska ta sommaren till att känna efter och då har det underförstått även ingått att man kan träffa andra.
Citera
2023-07-21, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dearchicago
Hon verkar genuint ångerfull och gråter. Min fru är inte skräp. Hon är underbar på många sätt men vi är liksom väldigt olika som personer. Nu har vi en vecka på Gotland ihop som började väldigt bra, tills hon började läsa mina sms och upptäckte att jag varit med fler än jag berättat om. Hon säger att det var vår minsta som bara råkade få fram smsen på min mobil när han kollade youtube. Innan dess hade vi några riktigt fina dagar. Nu är hon bara ledsen och gråter och rädd att förlora mig helt

Hon inser att du har ett högre marknadsvärde än henne och därför vill ha dig tillbaka. Det innebär att du som man bör dumpa henne för evigt och gå vidare.
Citera
2023-07-21, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Det här är det bästa rådet du kan få. Det var inte på ditt initiativ det separerades, det var inte du som började dejta andra, det var inte du som bröt er överenskommelse.
Ta tid att vara själv, det var länge sedan du kunde fokusera på dig själv och vad du egentligen vill få ut av ett förhållande. Om det kommer imorgon, om ett år eller inte alls spelar ingen roll, ta reda på vad du vill få ut av livet.

Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower

Ja det är lite där jag står och det är vad jag sagt till min fru med. Att jag är osäker. Att jag inte vet om vi funkar ihop i det långa loppet men att jag är villig att försöka komma framåt men att vi tar det långsamt. Men sen träffade jag den här andra tjejen och det är där jag velar. Det är inte så att det står mellan två personer för mig utan snarare två verkligheter.

Den enda är allt det jag bygg upp med min fru. Våra barn och alla år tillsammans. Innan separationen så ville jag inte träffa någon annan. Jag är fortfarande attraherad av min fru och älskar henne. Men jag är rädd att vi ska hamna i samma gamla mönster som vi alltid gjort efter ett tag och där jag känner att hon är missnöjd hela tiden med vardagens småsaker.

Det andra scenariot är att forsätta bo själv, hålla det öppet med den andra tjejen och se vad som händer. Jag uppskattar egentiden jag har fått efter separationen och att kunna vara spontan osv. Det har varit en boost för mitt självförtroende att få ligga runt men det har för varje gång känts lite mindre kul och att jag inte känt samma sak för någon av dom som jag gör för min fru. Sen träffade jag denna nya tjej utanför apparna som jag gillar. Problemet är att vi jobbar ihop, jag släpper hennes skiva. Hon har precis gjort slut med sin pojkvän och bor i en annan stad. Och jag vet inte om jag lurar mig själv, en förälskelse är ju så flyktig och går snabbt över.

Den nya tjejen är mer lik mig. Spelar musik, jobbar i bar och uppskattar kultur. Är några år yngre än mig och har inga barn. Min fru är några år äldre än mig, gillar musik visserligen men är mer vuxen om man säger så och föredrar att vara hemma. Min fru är smart och grym och jag känner att jag har utvecklats mycket ihop med henne där jag gått från att vara en pojke till mer av en man. Det är värt mycket för mig
Citera
2023-07-21, 08:41
Medlem
Ni gick alltså bägge två direkt ut på Tinder och hade sex med andra efter 14 år tillsammans?! Jag är ledsen men ni är båda skadade och behöver läka. Att gå tillbaka till varandra nu kommer inte funka. Kanske en paus på 2-3 år kan funka där ni bygger upp er själva igen som en egen självständig person. Just nu är ni helt beroende av en annan person och ni kan inte ens se att man faktiskt kan leva som singel också.

Din fru leker med dina känslor just nu. Hon vill både ha och äta kakan, bedrövligt beteende. Hon vill säkerställa att du finns där för henne medans HON gör sitt val. Att du träffar henne omkullkastar hennes plan. Jag tycker du ska hålla distans till henne framöver och bygga upp dig själv men jag vet att det lättare sagt än gjort.
Citera
2023-07-21, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
Som vanligt oskulder, dumpade beta-hannar och annat manligt skräp långt ner i hierarkin som med illvillig glädje försöker dra ner TS till deras egna nivå. TS är en gift trebarnsfar och står därmed betydligt högre på stegen än någon som kommenterat (orkade inte läsa allt men det fanns en konsensus i tongångarna som vittnar om att det inte är gifta familjefäder som svarat här..). T.o.m med en fru som legat med andra står TS högre i hierarkin (vilket säger en del...). Fyfan vilken soppa. Utomäktenskaplig sex för er bägge är ju verkligen inte lösningen, ni har verkligen valt en usel och lortig väg men den är trots allt er. Ni har gift er inför Gud och ni har tre barn. Det är självklart inte acceptabelt med skilsmässa. Det är självklart inte heller rimligt att knulla med andra skärp er. Du har ditt guldkort nu i en jävligt äckligt situation, din fru insåg att hon inte är lika attraktiv som innan x antal år med dig plus ungar. Nu kommer hon vara tacksam om du väljer henne, men det är såklart inte därför du ska göra det utan för att ni har gift er inför Gud samt har tre barn. Du ska ställa krav och du ska hålla ihop äktenskapet. Det är det rimliga i detta degenerade tidevarv. Låt inte likmaskarna i denna tråd äta upp dig. Du ska inte agera för egen individualistisk njutning, du ska existera för att främja dina barns välmående och utveckling. Du ska representera kärnfamiljen och de sunda värderingarna i ett eldhav av dekadens a.k.a det svenska moderna samhället. Ni är gifta inför Gud, ställ er ovanför pöbeln och era egna kortsiktiga lustar. Besök en (ortodox) präst istället för en vånsterextremist utan barn men med fin titel. Har ni aldrig varit utomlands tillsammans (Gotland räknas inte). Sverige och delar av den vita västvärlden är en historisk anamoli. Äktenskapet är heligt.

Haha ja, många bittra snubbar känns det som. För mig har vår relation varit allt även om vi inte känner någon skuld eller tro inför Gud på det sättet. Jag har hela tiden sett det som att ett förhållande efter 14 år är vad det är, det går upp och ner och det går inte tro att det ska vara bra hela tiden. Man biter ihop liksom. Min fru har tänkt något annat och att man inte ska behöva kämpa så mycket om det verkligen är meningen
Citera
2023-07-21, 08:47
Medlem
Citat:
Mm, jag håller lite med. Är rädd att vi lätt ska falla tillbaka i det vi hade med tjafs osv. Nu säger min fru att det är hennes största misstag att lämna mig och att hon ska göra allt hon kan för att vara glad och visa uppskattning och allt sådant. Men det är först efter hon fått reda på att jag varit med flera andra och att hon är på väg att förlora mig. Jag vet inte hur det skulle vara efter ett halvår ihop. Vi har tre barn tillsammans och dom vill inget annat än att vi ska bli tillsammans igen men ingen gillade situationen som var innan. Med den nya så känns det väldigt nytt och kul men också svårt att veta vad det innebär

Haha! Så gör alla kvinnor. Gå inte på den lätta!
Been there, done that...
Dom ändrar sitt beteende och är i det närmaste prefekta - så länge som krävs för att man ska sätta sig i en sits som är ännu jävligare att ta sig ur.
Tänk: skaffa (fler) barn, köpa hus (med gemensamma lån och allt vad det innebär), gifta sig, starta företag tillsammans...
Sen sitter man där man sitter.

Du har ett gyllene tillfälle att starta ett nytt kapitel i livet.
Gör helt slut med tjejen. Flytta till något eget om du inte redan bor själv.
Häng helt förutsättningslöst med den nya tjejen. Funkar det inte med henne ligger marknaden för dina fötter.
Det kommer INTE bli bra med "exet".
Citera
2023-07-21, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Ni gick alltså bägge två direkt ut på Tinder och hade sex med andra efter 14 år tillsammans?! Jag är ledsen men ni är båda skadade och behöver läka. Att gå tillbaka till varandra nu kommer inte funka. Kanske en paus på 2-3 år kan funka där ni bygger upp er själva igen som en egen självständig person. Just nu är ni helt beroende av en annan person och ni kan inte ens se att man faktiskt kan leva som singel också.

Din fru leker med dina känslor just nu. Hon vill både ha och äta kakan, bedrövligt beteende. Hon vill säkerställa att du finns där för henne medans HON gör sitt val. Att du träffar henne omkullkastar hennes plan. Jag tycker du ska hålla distans till henne framöver och bygga upp dig själv men jag vet att det lättare sagt än gjort.

Jag gick inte direkt ut på Tinder. Jag hade tänkt vara själv hela sommaren och känna efter. Ok visst om man träffar något sammanhang som jag gjort nu men inte att jag aktivt ville leta efter nya personer. Min fru skaffade en annan sådan app efter några veckor på uppmaning från sin kollega. Hon kommer sedan och visar mig den och glatt pratar om alla likes hon fått. Min fru menade på att hon bara skrattade ÅT alla killar, men jag uppfattade det som att hon var glad och pepp på ett liv utan mig så därför skaffade jag också dejtingapp. Sen pausade hon sin efter ett tag medan jag fortsatt att träffa andra då jag velat hålla allt öppet och känna efter
Citera
2023-07-21, 08:50
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Jag har raderat alla sms från dom som bara var en tillfällig grej. Sen hade det synkats med min laptop och där fanns dom kvar och det var där min fru såg dom. Jag har egentligen inga problem med att hon legat med andra och jag tror inte hon har problem att jag gjort det. Alltså det är inte kul så, jag äcklas av tanken på det. Men vi har haft en paus och sagt att inga regler ska gälla, så det är ingen som direkt varit otrogen. Vi har sagt att vi ska ta sommaren till att känna efter och då har det underförstått även ingått att man kan träffa andra.
Jag måste säga att jag tycker det är konstigt att ni klarat att börja träffa andra så fort. Och flera stycken dessutom. Behöver man inte ta det lugnt och reflektera efter ett långt förhållande med någon man älskar/älskat? Men jag är väl gammaldags.
Citera
2023-07-21, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag måste säga att jag tycker det är konstigt att ni klarat att börja träffa andra så fort. Och flera stycken dessutom. Behöver man inte ta det lugnt och reflektera efter ett långt förhållande med någon man älskar/älskat? Men jag är väl gammaldags.

Det var precis så jag tänkte med. Jag ville bara ta det lugnt. Men sen blev det liksom en annan grej när hon kom och visade mig sin app. Jag ville inte sitta som en loser helt själv och vänta medan hon träffar andra liksom. Och så har det varit ett sätt att kunna blicka framåt och känna mig levande och allt sådant
Citera
2023-07-21, 08:58
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Det var precis så jag tänkte med. Jag ville bara ta det lugnt. Men sen blev det liksom en annan grej när hon kom och visade mig sin app. Jag ville inte sitta som en loser helt själv och vänta medan hon träffar andra liksom. Och så har det varit ett sätt att kunna blicka framåt och känna mig levande och allt sådant
Det kanske var lite hämnd inblandat där? En person som ofta är missnöjd som din fru verkar vara fast man tar ansvar kommer nog inte ändra sig. Om du nu tar/tog stort ansvar hemma? Har du flyttat ut och har ni barn varannan vecka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in